szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A férfiak többségébe genetikailag kódolva van a megfelelési vágy, ösztönösen versengenek, a munkahelyt tekintik harcterüknek – hangzott el a Légy férfi! című konferencián.

A Magyar Fogyasztó Platform szervezésében lezajlott rendezvényen többek között a férfiak életstílusáról, a fogyasztási és a médiahasználati szokásaikról esett szó. A szakkonferencia nyitóelőadójaként Erdélyi Zsolt, a Little Green Man reklámügynökség képviseltében sötét képet festett a mai Magyarországról, ahol a férfiak már nem tudnak semmire büszkék lenni, ráadásul a reklámokból is egy gyenge, luzer férfikép tekint vissza rájuk. Véleménye szerint a Magyarországon tapasztalható tendencia nem egyedülálló, példaként az amerikai filmekben megjelenő női hősökre utalt, akik lövöldöznek és a férfiak helyett megmentik a világot.

Ezzel szemben kicsit árnyaltabb képet festett a férfiképben végbemenő változásokról Steigervald Krisztián a GfK Hungária munkatársa, aki szerint nem olyan drasztikus az átalakulás, mint ahogy ezt gondolnánk, de a metamorfózis tényét ő maga sem tagadta.

Kell a társaság. Új szerepek
© Stiller Ákos
Ugyan férfiak milliói változnak világszerte az új és új kihívások hatására, több olyan sarokpontot is meghatározhatunk, ami többségük viselkedésére igaz. Bár sztereotip megközelítésnek tűnhet de a férfiak figyelmét még mindig egy meztelen női test kelti fel, így a reklámnak érdemes ezzel az eszközzel élnie – hangsúlyozta előadásában Felker Noémi. A Noe's Ark reklámügynökség ügyvezetője hozzátette, hogy mindettől függetlenül természetesen a reklám soha nem használhatja a meztelenséget öncélúan, hiszen ezzel mind a fogyasztók, mind a reklámszakma haragját kivívhatja.

Varga Renáta, a DDB reklámügynökség stratégiai tervezője, egy friss kutatás eredményeit bemutatva elmondta, hogy ma a férfiak közösségre vágynak, állandó nyomásnak vannak kitéve, hogy sikert sikerre halmozzanak. Szükségét érzik az új hősök, az új legendák megszületésére a már megszokott és hagyományos nemi szerepek zűrzavarában. Hogyan segíthetnek mindezen problémák leküzdésében és a vágyak beteljesítésében a márkák? - tette fel a kérdést, majd meg is válaszolta. Oldják a feszültséget, adjanak alternatív sikerforrásokat, új hősöket, új legendákat és teremtsenek összetettebb szerepmodelleket.

A modern hősök szükségességéről és megalkotásukról, azaz a personal brandingről beszélt Braun Róbert a Braun & Partners Network ügyvezetője is. Véleménye szerint a mai Magyarországról hiányzik az elismerés kultúrája és talán pont ezért nem foglalkoznak saját én-márkájukkal a cégek vezetői, akik között nagy számban képviseltetik magukat a férfiak. Előadását egy Gilbert S. Perreira idézettel zárta, ami akár a konferencia mottójául is szolgálhatna: Légy önmagad! Mindenki más már foglalt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!