szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A férfiak többségébe genetikailag kódolva van a megfelelési vágy, ösztönösen versengenek, a munkahelyt tekintik harcterüknek – hangzott el a Légy férfi! című konferencián.

A Magyar Fogyasztó Platform szervezésében lezajlott rendezvényen többek között a férfiak életstílusáról, a fogyasztási és a médiahasználati szokásaikról esett szó. A szakkonferencia nyitóelőadójaként Erdélyi Zsolt, a Little Green Man reklámügynökség képviseltében sötét képet festett a mai Magyarországról, ahol a férfiak már nem tudnak semmire büszkék lenni, ráadásul a reklámokból is egy gyenge, luzer férfikép tekint vissza rájuk. Véleménye szerint a Magyarországon tapasztalható tendencia nem egyedülálló, példaként az amerikai filmekben megjelenő női hősökre utalt, akik lövöldöznek és a férfiak helyett megmentik a világot.

Ezzel szemben kicsit árnyaltabb képet festett a férfiképben végbemenő változásokról Steigervald Krisztián a GfK Hungária munkatársa, aki szerint nem olyan drasztikus az átalakulás, mint ahogy ezt gondolnánk, de a metamorfózis tényét ő maga sem tagadta.

Kell a társaság. Új szerepek
© Stiller Ákos
Ugyan férfiak milliói változnak világszerte az új és új kihívások hatására, több olyan sarokpontot is meghatározhatunk, ami többségük viselkedésére igaz. Bár sztereotip megközelítésnek tűnhet de a férfiak figyelmét még mindig egy meztelen női test kelti fel, így a reklámnak érdemes ezzel az eszközzel élnie – hangsúlyozta előadásában Felker Noémi. A Noe's Ark reklámügynökség ügyvezetője hozzátette, hogy mindettől függetlenül természetesen a reklám soha nem használhatja a meztelenséget öncélúan, hiszen ezzel mind a fogyasztók, mind a reklámszakma haragját kivívhatja.

Varga Renáta, a DDB reklámügynökség stratégiai tervezője, egy friss kutatás eredményeit bemutatva elmondta, hogy ma a férfiak közösségre vágynak, állandó nyomásnak vannak kitéve, hogy sikert sikerre halmozzanak. Szükségét érzik az új hősök, az új legendák megszületésére a már megszokott és hagyományos nemi szerepek zűrzavarában. Hogyan segíthetnek mindezen problémák leküzdésében és a vágyak beteljesítésében a márkák? - tette fel a kérdést, majd meg is válaszolta. Oldják a feszültséget, adjanak alternatív sikerforrásokat, új hősöket, új legendákat és teremtsenek összetettebb szerepmodelleket.

A modern hősök szükségességéről és megalkotásukról, azaz a personal brandingről beszélt Braun Róbert a Braun & Partners Network ügyvezetője is. Véleménye szerint a mai Magyarországról hiányzik az elismerés kultúrája és talán pont ezért nem foglalkoznak saját én-márkájukkal a cégek vezetői, akik között nagy számban képviseltetik magukat a férfiak. Előadását egy Gilbert S. Perreira idézettel zárta, ami akár a konferencia mottójául is szolgálhatna: Légy önmagad! Mindenki más már foglalt.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Rekordszámú új fertőzött Brazíliában

Rekordszámú új fertőzött Brazíliában

576 egészségügyi dolgozó lett koronavírusos

576 egészségügyi dolgozó lett koronavírusos

16 órát kellett várni Záhonynál

16 órát kellett várni Záhonynál