szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Wittich Tamás az Nemzeti Fogysztóvédelmi Hatóság főigazgatója a portál-indító sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a...

Wittich Tamás az Nemzeti Fogysztóvédelmi Hatóság főigazgatója a portál-indító sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a „Tudatos Utazók, felkészült szolgáltatók: fogyasztóvédelem a hazai utazási kultúrában” program keretében létrejött „információs utasellátó” rendszerben egyaránt megszólítják a fogyasztókat és a turizmusban érintett vállalkozásokat is, így kezdeményezve párbeszédet a két fél között.

A Tudatos Utazó.hu oldalon egyaránt segítségre lelnek az utazók és a vendéglátók is, nemcsak a turisztikával és fogyasztóvédelemmel kapcsolatos írásokban és hírekben, jogszabálygyűjteményekben, hanem az üzemeltető egy nyílt fórumot is indított, amelyben a szakértők „azonnal” választ adnak a felmerült problémákra, kérdésekre.

Ezzel egy időben jelent meg félmillió példányban a Tudatos utazók kalauza című kiadvány, melyet már a következő szezonra készülve terjesztenek országszerte többek között szálláshelyek, civil szervezetek és a Tourinform irodák közreműködésével. Az elsősorban magyar turisták számára összeállított brosúra egyaránt foglalkozik az utazók jogaival és felelősségével, a szálláshelyekkel és utazási szerződésekkel, valamint a közösségi közlekedésben való részvétellel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókkal.

A program harmadik elemeként Fogyasztóvédelem és turizmus címmel november és december folyamán az ország 15 pontján rendeznek továbbképzést turisztikai szolgáltatók számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!