szerző:
MTI

Kilencéves kor alatt az iskolákban nem szabadna számítógépet használni, mert a technológia túlzott alkalmazása tönkreteszi a gyermekek összpontosítási képességeit - állítják neves brit kutatók.

"A technológia túlságosan korai és túlzott használata ártalmas a gyermekekre, mert még nem alakult ki teljesen az idegrendszerük" - hangoztatta Aric Sigman pszichológus, szakíró. Aláássa a kisgyermekek kognitív képességeinek fejlesztését a Nagy-Britanniában 2008-ban elindított "pelenka tanterv", amely előirányozta, hogy 22 hónapos kortól fokozatosan vezessék be a számítógép-használatot a kisgyermekek számára - magyarázta Sigman.

Gyermeknevelési szakembereknek rendezett konferencián a pszichológus hangsúlyozta, hogy a gyermekek tanulási folyamataihoz háromdimenziós valódi világra van szükség. "Bizonyítékok tanúsítják, hogy a számítástechnikai és audiovizuális eszközök túlságosan korai használatával éppen azokat a képességeket csorbítják, amelyeket a kormányzat fejleszteni kíván. Ilyen például a hosszú távú koncentrációsképesség" - hangsúlyozta Sigman.

A problémát a több feladatra való egyidejű összpontosítás és az egy feladatra való hosszantartó koncentrálás konfliktusa okozza, mert ezeket a képességeket nem lehet és nem is szabadna egyszerre fejleszteni - olvasható a The Daily Telegraph című brit napilapban. A kisgyermekek 1-5 éves kor közötti informatikai és audiovizuális nevelését meghatározó oktatási előírás számtalan tanulmányi célt nevez meg, például 22 és 40 hónapos kor között a gyermekeknek olyan egyszerű informatikai feladatokat kell megoldaniuk, mint a televízió távvezérlőjének használata, illetve az egér és a billentyűzet kezelése a korcsoportnak megfelelő szoftverek használatakor.

Az alsótagozatos osztályokban legkevesebb heti egy számítástechnikai foglalkozás van, miközben az informatikai eszközök más területeken is egyre meghatározóbb szerepet játszanak. A technológia használatáról azonban igencsak megoszlanak a vélemények. Az Egyesült Államokban végzett kutatás szerint az életkornak megfelelő szoftverek alkalmazása olyan előnyökkel jár, mint a nyelvi készségek fejlődése. Egy másik tanulmány viszont azt sugallja, hogy a hosszantartó tévé- és számítógépnézés lelassítja az agy természetes fejlődését. 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Plázs

Hogyan rontja szemünket a számítógép?

A számítógép okozta szembántalom (computer vision syndrome, CVS) fogalmát a sajtó vezette be, a tudományos szakirodalom nem használja. Ennek ellenére igen sokatmondó kifejezés az érintettek számára, akik naponta több órán át merednek a monitorra.

Videó: Jakuzziban locsolja a pezsgőt Tornanádaska újraválasztott polgármestere

Videó: Jakuzziban locsolja a pezsgőt Tornanádaska újraválasztott polgármestere

A tájfun idején a hajléktalanokat nem engedték be a tokiói óvóhelyekre

A tájfun idején a hajléktalanokat nem engedték be a tokiói óvóhelyekre

Ahol nyert, ott mindent vitt az ellenzék

Ahol nyert, ott mindent vitt az ellenzék

Nem az elhízás, hanem a rossz táplálás veszélyezteti a legtöbb gyereket

Nem az elhízás, hanem a rossz táplálás veszélyezteti a legtöbb gyereket

Egy új gomb kerül a számítógépes billentyűzetekre

Egy új gomb kerül a számítógépes billentyűzetekre

A Notre-Dame lángjai filmsorozatban köszönnek vissza

A Notre-Dame lángjai filmsorozatban köszönnek vissza