szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Ha szépségápolásról van szó, a magyar termékek ritkán tudják felvenni a versenyt a multik szénné reklámozott árujával.

Ha szépségápolásról van szó, a magyar termékek ritkán tudják felvenni a versenyt a multik szénné reklámozott árujával. Pedig attól, hogy egy arckrém magyar, még lehet nagyon jó. Sőt, külföldön esetleg még sikeresebb, mint itthon. Pontosan ez történt a lassan klasszikussá váló Hélia-D márkával, amelynek Amerikában és Japánban is hatalmas rajongói tábora alakult ki, már teszteljük is számos terméküket is hamarosan külön cikkben számolunk be tapasztalatainkról. Aztán ott van még a hasonlóan legendás Ilcsi, de sajnos hiába kerestük meg a céget már többször is, nem kívántak részt venni tesztjeinkben. Nemrég jelent meg a piacon a Salvus arcápoló termékekkel, náluk is próbálkoztunk, hiába. Viszont sikerült kipróbálnunk a kétség kívül legjobb magyar arckrémet is, amelynek neve talán itthon még kevésbé ismert szélesebb körben, de most igyekszünk jó hírét terjeszteni.

A történet tündérmeseszerűen kezdődött. Stephen de Heinrich de Omorovicza, egy nemesi magyar család leszármazottja múltját jött kutatni Budapestre, és természetesen a fürdőket is meglátogatta. Különösen közelt állt szívéhez a Rácz fürdő, melyet egyik őse megvásárolt a XIX. században, hogy létrehozza Európa legmodernebb fürdőkomplexumát. Feleségével, Margarettel együtt lenyűgözte a fürdők számtalan pozitív hatása, ezért úgy döntöttek, kiderítik, milyen kémiai és fiziológiai folyamatok állnak a háttérben. Egy Nobel-díjas bőrgyógyászati laborral közösen fejlesztették ki különleges krémeiket, melyek a magyar vizek jótékony hatásán alapulnak, modern technológiával kiegészítve. És ezzel megszületett a legújabb magyar arcápolási márka legenda: az Omorovicza.

A tündérmese két főszereplője
Annak ellenére, hogy itthon kevésbé ismert brandről van szó, igazi magyar termékről beszélhetünk. A nem kifejezetten magyaros hangzású név ellenére Stephen de Heinrich de Omorovicza magyar állampolgár, majdnem az összes terméket Magyarországon gyártják (Fóton és Veszprémben). A hatóanyagok legfontosabb összetevőit a Gellért fürdő termálvize, a C-vitamin és a hévízi iszap jelentik. A marketing anyagok is itthon készülnek, a cég központja is Budapesten található, ahogy a raktár is. A hazai szalonban pedig a világon egyedülállóan jól képzett magyar kozmetikusok dolgoznak, szám szerint 4, szóval az Omorovicza elég sok embernek ad munkát.

Furcsa módon mi a brit lapokban olvastunk először a márkáról és őszintén szólva voltak kétségeink, mert túl heves volt a rajongás. De most, miután kipróbáltuk a márka egyik slágertermékét, mi is csak jókat, nagyon jókat tudunk mondani.

A márka termékei az arc- és testápolás minden területét lefedik, viszonylag sok kozmetikum közül válogathatunk. Találunk arctisztító termékeket, ránctalanító és hidratáló krémeket, szemkörnyékápolót, színezett arckrémeket, valamit testápolókat. Természetesen minden bőrtípusra gondoltak, a zsírostól a szárazig, a fiataltól az idősebbig. Különlegesség, hogy saját önbarnítóval is rendelkeznek, melyet arcra és testre egyaránt használhatunk.

Mi az arctónus javítót próbáltuk ki, amely egy színezett hidratálókrém 15-ös fényvédő faktorral. A krém egyszerre hidratál és alapoz, elfedi a bőrhibákat és ragyogást kölcsönöz a bőrnek, de a felülete matt marad, így az eredmény bársonyos, nem csillogó. A krém illata természetesen virágos, az állaga pedig krémesen könnyű, ezért valóban élmény használni. Hatalmas a különbség egy nem luxusminőségű termékkel szemben, ez a (szomorú?) igazság. Miután eloszlattuk a krémet, azonnal érezzük a hidratáló hatást, mégis pillanatokon belül beszívódik, az eredmény pedig: a saját arcunk, csak egy kicsit szebb. Még idősebb bőrön is jelentős különbséget jelentett, az erősebb tónus érzése órákon át megmarad, mintha egy feszesítő maszkot viselne az ember, megdöbbentően hatékony.
A krém színe a nagyon világos bőrűek számára sötétnek bizonyulhat, bár mi ilyenen is teszteltük és minimális nyári barnulással tökéletes volt. Pont egy picit tette melegebbé az arszínünket, így akár enyhe barnítóként is használható. Télen különösen jól működhet egyfajta "melegítőként".

A hatékonyság felől tehát már a legkisebb kétségünk sincs, az Omoroviczával egyetlen gond van csak: az ára. Mind a minősége, mind az ára alapján luxuskategóriás termékről beszélünk, az általunk kipróbált arctónus javító 20 ezer forint körül kapható, ez körülbelül Chanel szint. Igazán nem vagyunk mániákus költekezők, de ha valaki hajlandó és képes ennyi pénzt kiadni egy arckrémért, akkor azt javasoljuk, mindenképpen próbálja ki az Omoroviczát. Ha másképp nem megy, még mindig ott a karácsony...

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!