szerző:
Medipress
Tetszett a cikk?

Sokan úgy vélik, hogy este egy-két pohár bor nem ártalmas az egészségre, pedig hosszú távon háromszorosára növeli a szájüregrák kialakulásának a kockázatát.

20 százalékkal nőtt a szájrákos megbetegedések aránya az utóbbi három évtizedben, ráadásul a betegségben kétszer annyi férfi érintett, mint nő. Az Egyesült Királyságban ezért határozott lépésekre szánta el magát a kormány: drasztikus elrettentő reklámkampánnyal hívja fel az alkohol veszélyeire az embererek figyelmét.

A reklámok a brit Change4Life csatornáján lesznek láthatóak majd, és azt hangsúlyozzák, hogy akik gyakran napi 6 egységnyi alkoholt – 1 egység: 10 milliliter tiszta alkoholnak felel meg, ami egyenlő 1 pohár sörrel, 1,5 deciliter borral, vagy 3 cl égetett szesszel –, vagy annál többet fogyasztanak, duplájára növelik a magas vérnyomás kialakulásának a rizikóját, valamint háromszorosára a szájrákét. A reklám arra is kitér majd, hogy Nagy-Britanniában évente körülbelül 5 ezer szájüregrákos beteget diagnosztizálnak, valamint a betegség miatt 1800 ember veszti életét. Emellett mintegy 12 millió ember szenved magas vérnyomásban, ami növeli a szívroham és a stroke kockázatát is.

A hirdetés felhívja az emberek figyelmét, hogy már azzal is csökkenthetik a kockázatokat, ha hetente néhány alkoholmentes napot iktatnak be, és amikor szórakozni mennek, előtte otthon nem isznak, valamint kisebb poharakból és kevesebb alkoholtartalmú italt fogyasztanak a szórakozóhelyeken.

A szigetországban korábban felmerült, hogy növeljék az alkoholok egységenkénti árát, remélve, hogy a rendelet hatására majd kevesebbet fognak inni az emberek. Ezt azonban arra hivatkozva, hogy nem akarják a "józan többséget" büntetni, inkább elvetették. A szakemberek most a reklámkampánytól remélnek változásokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!