Yacht magazin
A szabadidös hajózás kevesek kiváltsága.
A szabadidös hajózás kevesek kiváltsága. Műveléséhez nem elég a víz szeretete,
tudásra, tapasztalatra, nagy értékű eszközre van szükség, miközben
a használat költségei sem elhanyagolhatók. Az e kultúrához tartozók és
tartozni vágyók köre folyamatosan bővül.
A Balatonon körülbelül 4000 vitorlás hajót tartanak nyilván (1600-at a Balatoni
Hajózási Zrt. kikötőiben). Ebből nagyjából 400 versenyhajó, melyhez
általában 3-4 fős legénység (nem tulajdonos) tartozik, a többit túrázásra
vagy családi nyaralónak használják. A hajótulajdonlás évente 200–600 ezer
forint kikötőbérleti díjat jelent, a hajók értéke 1–20 millió forint.
A vitorlázás 4000 tulajdonost és kb. 1800 versenyzőt érint.
Folyóvizeinken úgy 3-4000 motoros hajó szeli a vizet, amelyeket többnyire
utánfutón tárolnak és szállítanak. A szállításhoz a nagy vonóerejű terepjáró,
a tároláshoz a kikötő, a nagy kert vagy a méretes garázs alapvető feltétel.
E hajók értéke 3–25 millió forint. Egy átlagos családi motorcsónak
üzemanyag-fogyasztása 20–100 liter óránként, téliesítési költsége százezres
nagyságrendű.
Az Adrián jelenleg kb. 600–800 magyar tulajdonban lévő hajót tartanak nyilván.
Nagyobb részük 20–300 millió forint értékű motoros jacht. Az éves
kikötőbérleti díj a horvát kikötôkben 2–4 millió forint, egy oda-vissza út átlagosan
50 ezer forint.
Az Adria nemzetközi charterflottáiból évente kb. 12–15 ezer magyar bérel
hajót, általában egy hétre, hajónként 6–8 fő. A heti bérleti díj egyéb járulékokkal
8-900 ezer forint körül van. Egy vacsora a tengerparton 6–12 000 forint/fő.
A tengeri charterversenyeken elő- és utószezonban (5-6 verseny), körülbelül
150-en indulnak versenyenként.
A növekvő érdeklődés kihat a Yacht Magazin olvasottságára. Tartalmi értékeink,
hiteles információink megalapozzák a jövendő hajóvásárlók, bérlők
döntéseit, pozitívan befolyásolják a hajós kultúra fejlődését. A jellemzően
kiemelkedő vagyoni helyzetben lévő olvasóink ugyanakkor valódi informatív
tartalmat, életminőségüknek megfelelő stílusú lapot vehetnek kézbe.
tudásra, tapasztalatra, nagy értékű eszközre van szükség, miközben
a használat költségei sem elhanyagolhatók. Az e kultúrához tartozók és
tartozni vágyók köre folyamatosan bővül.
A Balatonon körülbelül 4000 vitorlás hajót tartanak nyilván (1600-at a Balatoni
Hajózási Zrt. kikötőiben). Ebből nagyjából 400 versenyhajó, melyhez
általában 3-4 fős legénység (nem tulajdonos) tartozik, a többit túrázásra
vagy családi nyaralónak használják. A hajótulajdonlás évente 200–600 ezer
forint kikötőbérleti díjat jelent, a hajók értéke 1–20 millió forint.
A vitorlázás 4000 tulajdonost és kb. 1800 versenyzőt érint.
Folyóvizeinken úgy 3-4000 motoros hajó szeli a vizet, amelyeket többnyire
utánfutón tárolnak és szállítanak. A szállításhoz a nagy vonóerejű terepjáró,
a tároláshoz a kikötő, a nagy kert vagy a méretes garázs alapvető feltétel.
E hajók értéke 3–25 millió forint. Egy átlagos családi motorcsónak
üzemanyag-fogyasztása 20–100 liter óránként, téliesítési költsége százezres
nagyságrendű.
Az Adrián jelenleg kb. 600–800 magyar tulajdonban lévő hajót tartanak nyilván.
Nagyobb részük 20–300 millió forint értékű motoros jacht. Az éves
kikötőbérleti díj a horvát kikötôkben 2–4 millió forint, egy oda-vissza út átlagosan
50 ezer forint.
Az Adria nemzetközi charterflottáiból évente kb. 12–15 ezer magyar bérel
hajót, általában egy hétre, hajónként 6–8 fő. A heti bérleti díj egyéb járulékokkal
8-900 ezer forint körül van. Egy vacsora a tengerparton 6–12 000 forint/fő.
A tengeri charterversenyeken elő- és utószezonban (5-6 verseny), körülbelül
150-en indulnak versenyenként.
A növekvő érdeklődés kihat a Yacht Magazin olvasottságára. Tartalmi értékeink,
hiteles információink megalapozzák a jövendő hajóvásárlók, bérlők
döntéseit, pozitívan befolyásolják a hajós kultúra fejlődését. A jellemzően
kiemelkedő vagyoni helyzetben lévő olvasóink ugyanakkor valódi informatív
tartalmat, életminőségüknek megfelelő stílusú lapot vehetnek kézbe.
Hajnózási üzletág információk |
Budapest Boat Show látogatottságának (közösen a Motor, Sport és Vadászat kiállítással) és kiállítási területének növekedése: | BalatonBoat Balatonlelle kiállítók számának növekedése | Hajóhelyek számának növekedése a Balatoni Hajózási Zrt. kikötôiben (22 kikötô): |
2002-ben 58 249 fô, 3731 m2 | 2002-ben 54 kiállító | 1992-ben 792 |
2003-ban 71 866 fô, 3826 m2 | 2003-ban 72 kiállító | 2002-ben 1796 |
2004-ben 72 893 fô, 4666 m2 | 2004-ben 92 kiállító | 2004-ben 1991 |
2005-ben 85 730 fô, 6760 m2 | 2005-ben 105 kiállító | 2005-ben 2000 |
2006-ban 97 500 fô, 7890 m2 | 2006-ban 111 kiállító | 2006-ban 2180 |
- évente duplázódik a motoros hajókeladása Magyarországon
- évente 12–15 ezer a hajót bérlôk száma a tengereken
vezeték nélküli WIFI internet a BH Zrt kikötôiben - nôtt a luxusszállodák száma és
foglaltsága a Balaton körül - 2005 áprilisig 50 891 motoros- és
26 124 vitorlásvezetôi engedélyt
adott ki a Közlekedési Felügyelet