Tetszett a cikk?

A GfK felmérése szerint a franciák öltöznek a legjobban, szerintünk is.

A GfK Csoport a Wall Street Journal Europe megbízásából 2007. március-május időszakban végzett megkérdezést Európa 19 országában és az Egyesült Államokban a 15 évesnél idősebb korosztály körében a divatról és stílusról. A válaszadók több mint egyharmada (34 százalék) úgy tartja, hogy egyértelműen a párizsiak öltözködnek a legstílusosabban – különösen a franciák maguk vélekednek így (51 százalék), de a kelet-közép-európai országok lakosaiban is ez a kép.

Bensimon cipők
A felmérés nem hozott túl sok újdonságot, hiszen a közvélemény szinte évszázadok óta Párizst tartja a divat fővárosának, még ha ez, szigorúan szakmai szemmel nézve, már nem feltétlenül igaz. Épp ezért legutóbbi párizsi utunkon árgus szemmel figyeltük a francia járókelőket és kirakatokat, vajon valóban annyival jobban divatosabbak-e, mint mi szegény magyarok. A válasz első ránézésre egy hatalmas nem volt. Mivel a nagy cégek, mint a H&M, a C&A, a Zara, a Mango, a Promod vagy Etam ugyanúgy itt vannak nálunk is, ezért az üzletek kínálatában és az utcán hordott ruhákban az első napokban nem láttunk lényeges különbséget. Öltözködési lehetőségeinket tekintve, sajnos szigorúan Budapestre vonatkoztatva a kijelentést, felzárkóztunk a mindig oly irigyelt nyugathoz. Az az egy GAP hiányzik már csak kis hazánkból, de, a kinti boltokat végigjárva, az nagyon.

De azért az ott töltött hét közepére be kellett látnunk, hogy stílus tekintetében még mindig fényévekre vagyunk Párizstól. Igen, persze, mondhatják a bennfentesek, a franciáknak van egy rakás nagyon komoly saját, hazai bolthálózatuk, amelyek bár drágábbak a nagy multiknál, de minőségi és egyedibb ruhákat kínálnak, így sokkal könnyebb saját stílusban öltözködni. Ez így igaz. Az olcsóbbak közül a Kookai és a Bensimon boltjaiban találtunk helyes holmikat, a középkategóriában egyértelműen a Comptoir de Cotonniers volt a kedvencünk, amely még azt a radikális lépést is meg merte tenni, hogy teljesen amatőr anya-lánya párosokkal mutatja be és reklámozza termékeit. Akinek több pénze van, azoknak ott az A.P.C vagy a Zadig & Voltaire, a valódi luxusmárkákról nem is beszélve.

Comptoir
A választék tehát óriási, mert a fent felsorolt márkák mellett még számos más francia brand készít gyönyörű ruhákat, ráadásul a kis butikokban is lehet minőségben és árban is versenyképes holmikat találni. A nagyobb márkák, okosan, nem egy az egyben másolják a nemzetközi trendeket, ahogy azt a H&M vagy a Mango teszi, hanem valóban saját, jól felismerhető stílusuk van, ami alapján éveken át kötődhetnek hozzájuk a vásárlók. A Comptoir de Cotonniers például elsősorban természetes anyagokkal dolgozik, visszafogott színeket és mintákat használ, kicsit romantikusra hangolva, ebből következően hiába divat most a neonszín, nem jelent meg a kollekcióban.
 
A nők pedig a legtöbb esetben kiváló ízléssel választják ki a számukra legelőnyösebb ruhákat, cipőket és kiegészítőket és a belsőbb (gazdagabb) kerületekben, korosztálytól valóban függetlenül, mindenki csinos, persze a tinilányok nagy része azért pont ugyanúgy néz ki, mint Pesten.
 
A férfiak pedig össze sem hasonlíthatók a magyar hímneműekkel. Nyilván nekik is a nálunk megszokottnál jóval nagyobb kínálat áll rendelkezésükre, bizonyos utcák (elsősorban persze a melegnegyedben) szinte csak férfiruhákat árulnak. De a párizsi férfiak egyértelműen szeretnek öltözködni, sőt, jelentős részüknek a vásárlás ellen sincs kifogása. Ottjártunkkor ugyanis épp nyárközepi leárazás volt, amelyet egyébként nagyon előzékenyen egy időpontban tart minden üzlet és amelyet a médiában előre bejelentenek, tehát tervezhető.

Zadig Voltaire
Szóval óriási leárazás volt, ebből következően az első napján gyakorlatilag mozdulni sem lehetett a boltokban. És az aránylag türelmesen tolongó vásárlók között nem kevés férfi képviseltette magát, és nem, nem a barátnőjüket kísérték el, vagy ha mégis, aktívan résztvettek a kiválasztásban, és nem, nem volt mind meleg. Nem állítjuk, hogy a francia férfidivat minden egyes elemével egyetértünk, például elképesztően szűk nadrágokba képesek bepréselni a leendő utódokat, de összességében a párizsi pasik igen kellemes látványt nyújtottak.

A francia főváros nyújtotta öltözködési lehetőségekkel kapcsolatban egyetlen kritikai észrevételünk van, de az viszont nagyon nyomós – az árak. Úgyhogy a leárazás ellenére sem vásároltuk magunkat halálra- sajnos.



Kádár Mónika
Shake

A plasztik trendi a divatpiacon

A Néprajzi Múzeum Műanyag című kiállításának zárásaként igazi műanyag-feszt zajlott a hétvégén Budapesten. A Plasztik nevű rendezvényen jelen volt a divat is; és kiderült, hogy az egyáltalán nem nemes anyagként kezelt matéria trendi a kortárs divatiparban. Lego kockából fülbevaló, nejlonzsákból ruha és táska - a legújabb trend a plasztik.

Shake

Agyvérzést kapott a divattervező

Meghalt a divat építészeként emlegetett Gianfranco Ferre. Karrierje talán legfontosabb állomása volt, amikor 1989-ben felkérték a Dior ház főtervezői posztját, így ő volt az egyik első nem francia származású szakember egy párizsi divatcég kreatív vezetői székében.

Prizma

Provokatív turbándivat

Némi ideológiai kockázatot is vállalva kínálja a turbánt az idei tavaszi trend nélkülözhetetlen kellékeként több...

Bruti: Fábry Sándor mindig is megnevettetett, csak régen vele röhögtem, most meg rajta

Bruti: Fábry Sándor mindig is megnevettetett, csak régen vele röhögtem, most meg rajta

Még mindig nem kerültek a gyermekotthonokba Magyar Péterék karácsonyi ajándékai

Még mindig nem kerültek a gyermekotthonokba Magyar Péterék karácsonyi ajándékai

Jogi lépésekkel fenyeget Brüsszel, ha a Facebook Európában is leáll a tényellenőrzéssel

Jogi lépésekkel fenyeget Brüsszel, ha a Facebook Európában is leáll a tényellenőrzéssel

Ötvenéves jubileumi koncertet ad a VHK

Ötvenéves jubileumi koncertet ad a VHK