Az illat öltöztet - a botrányos reklámfotók közül az egyik © tomford.com |
Ford karrierjét állítólag nem létező tehetsége helyett szorgalmának és energiájának tulajdonítja, összesen napi két-három órát alszik és még olyankor is papírt, tollat tart az ágya mellett, hogy lejegyezhesse ötleteit. Azokat az ötleteket, amelyek szerinte pusztán azért futnak be rendre, mert találkoznak a közízléssel. A szerénykedés ellenére a dolog valószínűleg ennyire nem egyszerű, Ford számos olyan tervezői döntést hozott, amelyek komoly kockázatot jelentettek, valódi újdonságként hatottak esetleges retro jellegük ellenére és nem lehetett előre tudni, hogy a fogyasztók igényeinek is megfelelnek majd.
A Gucci és az Yves Saint Laurent vezetése után Ford saját divatházat hozott létre Amerikában, ahonnan elindult meghódítani az óhazát. A Tom Ford brand először napszemüvegekkel jelentkezett, majd a parfümök következtetk, az eladások minden elvárást túlszárnyaltak, számos híresség nyilvánította ki szavaival vagy csak a termék viselésével, mennyire kedveli az új Ford holmikat.
A napszemüvegek és illatok hirdetési kampányai a tervezőtől megszokott igényességgel és stílussal készültek, de eddig nem különböztek túlságosan a többi hasonló reklámtól. Az új Tom Ford For Men parfüm, amely az első a divatház férfiaknak szóló illatai közül, azonban jócskán belecsapott a lecsóba.
A képeket a botrányos fotóiról híres, többet által perverznek tartott
Terry Richardson készítette és bizton állíthatjuk, megfelelnek a fotós hírének. A leghatásosabban
Tom Ford hivatalos weboldalán érvényesülnek, ahol látható az a változat is, amely a magazinokban valószínűleg nem fog megjelenni és amely kiverte a biztosítékot még a bloggerek nagy részénél is. A kampány témája a meztelen női test és a parfümös üveg kettőse, a legkeményebb képen a butella a modell szemérmét takarja. Valamennyire.
Ebben az esetben egyébként Tom Ford nem mondhatja, hogy a saját ízlése és a közízlés találkozásáról van szó, egyrészt, mert különösen Amerikában sokak számára lesz túlzás a fotósorozat, másrészt pedig a rendkívül szexuális és kissé agresszív képek stílusa Fordhoz legfeljebb esztétikai alapon állhat közel. A tervező ugyanis nagyon sok éve él együtt Richard Buckley újságíróval.
Kádár Mónika