A könyvek sikere felderítetlen piacot sugallott, és a szerzők felcsaptak a csábítás mindenhatóivá. Idomító tanfolyamokat szerveztek, titkos társaságokba tömörítve a potenciálisan vesztes, ám annál kétségbeesettebben Don Juan státuszára hajtó jelölteket.
A csajozás módszerének a neve: A Játék, az amerikai Neil Strauss azonos című könyve alapján (eredeti cím: The Game). A könyvben az író tényfeltáró stílusban számol be le az első titkos társaság megalakulásáról, amelyik a csajozás tökéletes módszerét kidolgozta, ezután pedig szinte fanatikusan betű szerint követni kezdte, annak érdekében, hogy minél több nőt az ágyba csaljon. Strauss a stratégiáról olyan módon írt, hogy azt akár kézikönyvnek is lehessen használni, és innentől gyakorlatilag az író lett ennek a szubkultúrának a terjesztője. A Játék pedig a gomba módra szaporodó társaságok bibliája. A hullám most már Európát is elérte, a legnagyobb sejt Londonban van, és körülbelül 3000 tagot számlál. Az instruktorok mindegyikének kitalált neve van, amivel magukat és a könyvhöz képest valamelyest módosított stratégiájukat megkülönböztetik a másikétól, és népszerűsítik azt a webes fórumokon és a szemináriumokon.
Craig Hendleman 25 éves, nagydarab bika ember, kopaszra nyírt fejjel, karikákkal a fülében. A nőket ágyba vinni, ez a mániája. 11 évesen már nem volt szűz, és 13 éves volt, amikor elkezdte a diszkó-limbót, így ma már veteránnak számít, de pontos adatok nincsenek hány lányt tudott lefektetni, Hendleman ugyanis 300-nál abbahagyta a számolást.
„Kialakítottam a saját módszeremet, voltam csúnya nőkkel és kifutóra való modellekkel. Amikor az utóbbiakat az ágyba csábítottam, azt hittem most valami luxus vagina élményében lesz részem, de ők is csak olyanok voltak, mint a többi. A nők többé nem hathatnak rám a szépségükkel.”- mesélte Hendleman „Craze”, a Times Magazinnak.
Ez a hozzáállás alapjában véve aligha adhatna okot büszkeségre, de a Játék tükrében Hendleman stílusából hirtelen komoly pénzekért értékesíthető képesség lett, és a férfi előlépett főinstruktorrá. Ma már gyorstalpaló szemináriumokat tart azoknak, akik a csajozás képességeit szeretnék elsajátítani egy hétvége alatt. A kurzusok ára változó, 300-1000 fontig (100-360 ezer Ft) terjednek. A részvétel után a fiúk többsége megtartja a szerzett kapcsolatot, vagy pedig keres a lakóhelyén olyan csoportot, amelyik követi a módszereket és akikkel gyakorolni lehet.
A tanfolyam péntek este kezdődik egy bárban, amikor a „lektorok” bemutatják képességeiket és felszednek egy-két lányt. A mottó: „Teljesen mindegy, hogyan viselkedik egy lány, mindig gondold azt, hogy vonzódik hozzád.” Szombaton öt órányi szeminárium következik, ahol ugyanezek a férfiak beavatják a hallgatót a módszereikbe. Az előadásokon elmesélik, hogyan alakult át az életük, amikor a hozzáállásukat megváltoztatták. Az anonim alkoholisták csoportjainál alkalmazott hangvételhez hasonlóan, önbizalom erősítő „te erre képes vagy, és igenis meg tudod tenni” szólamok után, főbb pontokban megtanítják a hallgatóknak, hogyan reprezentálják magukat úgy, hogy minél izgalmasabban hangozzon az életük és a munkájuk.
A napot szerepjáték zárja, amikor szimulációs helyzetekben a hallgatók a tanultakat megpróbálják alkalmazni, mielőtt mindez élesben is megtörténik az esti diszkó látogatáson. A bárban a fiúk úgy viselkednek, mint ha ezer éve ismernék egymást, átveszik a „technológiát”, ellenőrzik a „hőfokot”. Majd mindenkinek 30 percig legalább „akcióban” kell maradnia, ami nagyjából az jelenti, hogy ennyi ideig kell fenntartania egy női egyeddel valamiféle társalgást.
A vasárnap a nappali csábítás leckéje, aki ezt is átveszi a lektorokkal, innentől a csábítás nagymestere. A lényeg, hogy a nőktől való félelem elmúljon. Ezért a hallgatók az előző éjszaka élményeiből újonnan nyert megvilágosodás birtokában leszólítják az utcán a lányokat, és romantikus idilli szituációkat alkotva bókokat mondogatnak nekik. A cél, hogy valaki pozitívan reagáljon és elinduljon a kontaktus, majd onnantól már minden sima ügy, akárcsak a filmekben. A különbség mindössze annyi, hogy a filmekben a nő nem célpont, a csábítás pedig nem valami stratégiai program-szerű módszer, aminek a neve Játék.
Krisztina O'Brien