Újraírt zenével akarják megint eladni Elvist
Az átdolgozott számok szokatlannak tűnhetnek az Elvis-rajongók táborának - ismerték el az újdonság értelmi szerzői, ám...
Az átdolgozott számok szokatlannak tűnhetnek az Elvis-rajongók táborának - ismerték el az újdonság értelmi szerzői, ám mint hangsúlyozták, a dalok mit sem veszítettek minőségükből, abból, ami miatt az ötvenes és hatvanas évek nagy slágereivé váltak.
A számok újrakeveréséért Eric van Tourneau a felelős: vezényletével az ismerős dalokat a punk, a garázsrock és a hiphop hangzásvilágába varázsolták. A Suspicious Minds például Elvis érzelmekkel teli hangjával nyit, amelyet zongora kísér, aztán a U2 Bad című klasszikus himnuszát idéző gitárszólóra vált. Az erős gitár és dobháttér ellenére azonban Elvis hangjának eredeti értéke sem vész el.
"Megértem, hogy a puristák esetleg aggódnak és bizonytalankodnak, de az új album egyedülálló módja, hogy Elvis muzsikája eljusson egy teljesen új, fiatal közönséghez" - jegyezte meg Tom Cording, a Sony Music Entertainmenthez tartozó Legacy Recordings illetékese.
Az Elvis-gépezet - amelynek kasszájába tavaly a jogdíjakból, licencekből és a gracelandi emlékhely bevételeiből több mint 60 millió dollár folyt be - most tehát azokat akarja "megfogni", akik sohasem láthatták élőben a "királyt".
Az újraszabott számok között szerepel még a King Creole, a Burning Love, a Love Me Tender, a Blue Suede Shoes és a That's All Right is. Utóbbiba belecsempészték a Jet 2003-as Are You Gonna Be My Girl című rock'n'roll slágerét is.
Az album rádiós fogadtatása meglehetősen vegyes. Míg egy miami slágerrádió programigazgatója nem látott a sugárzásban semmi kivetnivalót, az öt memphisi állomást működtető Entercom Memphis illetékes menedzsere, Jerry Dean úgy határozott, hogy nem veszi be a műsorba.
"Elvist annyira szeretik, hogy ha valaki elkezdi megváltoztatni az eredeti zenét, az nem jön be a legnagyobb rajongóknak. Vannak dolgok, amiket nem lenne szabad újragondolni" - vélekedett Dean.