Kína: Megasztár helyett erkölcsjavító tévéműsorok (videó)
400 millió nézőt vonzott, ám átlépte a megengedett időkeretet, ezért büntetésből lekerül a műsorról a Megasztár kínai...
400 millió nézőt vonzott, ám átlépte a megengedett időkeretet, ezért büntetésből lekerül a műsorról a Megasztár kínai megfelelője, a Super Girl. Ennél is érdekesebb, hogy mi kerül a helyére: erkölcsi javító célzatú, valamint közbiztonsággal, házimunkával kapcsolatos programokat fognak sugározni.
A 2004 óta a Hunan műholdas adón sugárzott show idei szezonja múlt hét pénteken ért véget, ám az állami rádió, film és televízió főhivatal (SARFT) döntése alapján a csatorna 2012-ben sem a Super Girllel, sem pedig más, tömegeket vonzó tehetségkutató műsorral nem jelentkezhet. Mindezt azért, mert a Hunan több alkalommal túllépte a meghatározott maximum időkeretet, és gyakran három órán át tartó fordulókkal jelentkezett. A fiatal nézőkre gyakorolt káros hatásokra hivatkozva a hatóság négy évvel ezelőtt határozott úgy, hogy a tehetségkutató műsorok csak főműsoridőn kívül - vagyis este fél nyolc és fél tizenegy közt nem - és legfeljebb napi két órás időkeretben sugározhatóak. A Hunan TV ugyan értesült a szabályozásról, ám nem szentelt annak elegendő figyelmet, a hatóság ugyanis később semmilyen dokumentumban nem hivatkozott arra - nyilatkozta a China Daily újságnak a televízió magát megnevezni nem kívánó egyik munkatársa.
A csatorna nem tudott mást tenni, mint hogy tudomásul vegye a döntést, a jövőben erkölcsi javító szándékú, valamint közbiztonsággal, házimunkával kapcsolatos programokat ad majd a tehetségkutató helyett - mondta hétvégén Li Hao, az adó szóvívője. Egyes források szerint ugyanakkor a szabályozás megszegése csak indokként szolgált a rendkívül népszerű és a leginkább innovatívnak tartott adó diadalmenetének megfékezésére. A csatorna az elmúlt években főképp amerikai stílusú műsorok adaptálásával fiatal tévénézők tömegeit vonzotta a képernyők elé, komoly konkurenciát teremtve ezzel az állami televíziónak, a CCTV-nek. A Hunan TV emellett az idén 201 milliárd jüanra (6540 milliárd forint) becsült hirdetési bevételek jelentős hányadát is zsebre teszi.
Nézzük meg, mi az, amit nem láthat többé Kína:
...és végül nézzünk bele egy kis énekesválogatásba is, mielőtt még azt hinnénk, hogy az ország-világ előtti önégetés kimarad egy kínai tehetségkutatóból: