szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mark Webber, a Red Bull Racing pilótája szerint a csapatutasításoknak nemcsak múltjuk, hanem létjogosultságuk is van a Forma-1-ben.

Öt futammal a 2010-es Foma-1-es világbajnokság vége előtt Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál versenyzője vezeti a világbajnoki pontvadászatot. Előnye azonban nem sok, mindössze öt pont választja el Lewis Hamiltontól, a McLaren brit pilótájától, és alig több mint húsz a Fernando Alonso - Jenson Button - Sebastian Vettel triótól. Így öten még mindig versenyben vannak a címért.

Vettel jelenleg az ötödik helyen áll, 24 ponttal lemaradva éllovas csoporttársától, ami nem számít soknak, hiszen egy győzelemért 25 pont jár. Ellenben az osztrák csapat előbb-utóbb döntésre kényszerül, hogy melyik pilótáját részesíti előnyben, hacsak nem akar úgy járni, mint a McLaren 2007-ben, amikor Fernando Alonso és az újonc Lewis Hamilton küzdelmének köszönhetően a végső befutó a Ferraris Kimi Räikkönen lett.

„A csapattól függ, hogyan dönt, melyik a legjobb megoldás a világbajnoki győzelem érdekében – fogalmazott Webber a BBC riporterének. Szerinte az olyan csapatutasításoknak, mint amilyet a Ferrari adott pilótáinak, Fernando Alonsónak és Felipe Massának a Német Nagydíjon, megvan a maguk helye és ideje a Forma-1-ben.

Sebastian Vettel és MArk Webber - ki lesz a befutó?
AP

„Úgy gondolom, tisztázni kell, hogy a szabályokat milyen irányban szeretnénk elmozdítani a jövőben. De tudni kell, hogy ami Németországban történt a Ferrarival, az előtte több százszor történt már meg a sportban.” Ott van például Alonso és Giancarlo Fisichella (Renault), Kimi Räikkönen és Felipe Massa (Ferrari), Räikkönen és Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes), vagy Michael Schumacher esete nagyjából bármelyik csapattársával.

„Szerintem senki sem mondhatja, hogy Fernando ne érdemelné meg a világbajnoki címet, ha idén mondjuk végül mégis megnyeri - kevesebb mint hét ponttal. Azzal a hét ponttal, amit Massának köszönhet. Rengeteg ’ha’ és ’de’ van ebben a történetben. Elvégre nem az történt, hogy Massa ötven másodpercre leállt a pálya szélére, bevárta Alonsót, majd elengedte.”

„Az a hét pont valóban döntő lehet, de tíz év múlva, ha Fernando megnyeri az idei vb-t, az emberek erre emlékeznek majd, nem pedig a Ferrari döntésére. Mindig is voltak csapatutasítások a Forma-1-ben, melyeket rendre a pilóták eredményessége befolyásolt.” Webber szerint ezekkel nincs is gond, hiszen a csapatoknak az eredményességet kell szem előtt tartaniuk.

„Akkor lenne gond, ha már a szezon elejétől fogva lenne ilyen megkülönböztetés. Annak nem nagyon örülnének a szurkolók.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

A pénz dönt Räikkönen visszatéréséről

A Renault elnöke úgy fogalmazott, hogy újra át kell nézniük a költségeket, mielőtt döntenek: a jövő szezonra leigazolják-e a jelenleg ralizó volt Forma-1-es világbajnok Kimi Räikkönent.

hvg.hu Sport

Találkozás Fittipaldival az Olasz Nagydíjon

Emerson Fittipaldi az Olasz Nagydíjon a sportfelügyelők segítőjeként ténykedik és saját bevallása szerint ebben a feladatkörben legfeljebb a hétvége későbbi szakaszában lesz dolga.