szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy küszködő Red Bull-lal váltotta győzelemre a rajtelsőségét, maga mögé utasítva a papíron erősebb McLareneket, miközben a csapattársa csak a 12. lett. Lando Norris és Oscar Piastri a második és a harmadik helyért járó pontokat zsebelhette be. 

Hatalmas meglepetésre és pályacsúccsal nyerte meg Szuzukában az időmérő edzést Max Verstappen egy olyan Red Bull-lal, amely papíron nem lett volna képes ilyen teljesítményre, a McLarenek így idén először szorultak a négyszeres világbajnok mögé. Az, hogy az előző három japán futamon minden alkalommal győzelemre tudta váltani a rajtelsőségét, sejtette a fejfájást, amit a mostani pozíciója okozott a többieknek – még úgy is, hogy a Red Bull sok szempontból küszködik. 

A mezőny esőfelhők alatt rajtolt el, és néhány vizes folt is extra koncentrációt követelt meg a versenyzőktől, de az első kör végén az első tíz pilóta ugyanabban a sorrendben követte egymást, mint ahogy elrajtolt, vagyis Verstappen megőrizte az első helyét, Lando Norris és Oscar Piastri üldözte őt a két McLarenben, Charles Leclerc Ferrariját követte a két Mercedes, George Russell és Kimi Antonelli, a meggyőző teljesítmény nyújtó újonc, Isack Hadjar a Racing Bullsban haladt a hetedik helyen, és Lewis Hamilton (Ferrari), Alexander Albon (Williams) és Oliver Bearman (Haas) zárta az első tízet.

Tíz kör után a legnagyobb csata Leclerc és Russell között zajlott az első tízben, miközben Verstappen stabilan két másodpercre volt képes maga mögött tartani Norrist. Újabb tíz körrel később Norrisnak sikerült felzárkóznia Verstappenre, miközben Piastri volt az, aki az élmezőnyből megnyitotta a kerékcserék sorát. A csapattársa Verstappennel együtt érkezett a bokszba, aminek kisebb kakaskodás lett a vége a kijáratnál, a hollandnak viszont sikerült Norris előtt tartania a Red Bullt, büntetőügyi következményei pedig nem lettek az incidensnek. 

Mindenközben Kimi Antonelli nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott, és minden idők legfiatalabb pilótájaként is vezette néhány körön át a versenyt, a kerékcseréje után pedig a hetedik helyre jött vissza. 

A Pirelli egy kiállásos versenyt valószínűsített, így miután ezen túlesett a mezőny, a McLarenek előtt egyre nagyobb feladatként tornyosult Max Verstappen megelőzése. A lágy gumikat csak két pilóta, Liam Lawson és Carlos Sainz kockáztatta meg, abban bízva, hogy a keverék kibír majd még 19 kört. 

15 körrel a vége előtt Norris és Piastri megkezdte az élen álló Verstappen ostromát, de a holland világbajnok tartotta magát, az izgalmak így sokkal inkább mögötte zajlottak, a két McLaren ugyanis remek kis csatát hozott össze az utolsó körökre. Piastri kevesebb mint egy másodpercre csökkentette a hátrányát Norrishoz képest, és szabad utat kaptak ahhoz, hogy egymással versenyezzenek, az ausztrálnak ezt nem is kellett kétszer mondani. A sorrenden azonban már egymás között sem tudtak változtatni, Max Verstappennel szemben pedig eszköztelenek voltak a Japán Nagydíjon.

A 27 éves pilótának ez az idei első futamgyőzelme, pályafutása során már a 64., Szuzukában pedig zsinórban negyedszer diadalmaskodott. Verstappen mögött a vb-pontversenyben élen álló Lando Norris, a McLaren brit pilótája ért célba másodikként, míg a dobogó alsó fokára a másik McLarent vezető ausztrál Oscar Piastri állhatott fel. Norris így mindössze egy ponttal vezet az összetettben Verstappen előtt.

Liam Lawson lefokozása minden kétséget kizáróan megerősíti, hogy a Red Bullnál nincs kegyelem

Rekordgyorsasággal szabadult meg a múlt év végén szerződtetett versenyzőjétől a Red Bull Forma-1-es csapata. A lépést, amely miatt az istálló vezetésének kínos kérdésekre kell majd megkeresnie a választ, brutálisnak, megalázónak is mondják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!