szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vállalatok 42 százaléka a fogyasztók közösségi oldalakra feltöltött profiljait is elemzi – derül ki egy , az IBM megbízásából készült kutatásból, ami azt vizsgálta, hogy a saját iparágukban piacvezető cégek a marketing célú adathasznosítás mely területein teljesítenek jobban társaiknál.

Az amerikai Wikibon online piackutató becslése szerint az összes rendelkezésünkre álló információ 90 százaléka az elmúlt két évben keletkezett, és mindennap 15 Petabyte-tal gyarapodik. Ezzel csaknem egymillió iPadet lehetne megtölteni. Naponta 247 milliárd email indul útnak a hálózatokban és egyre aktívabbak a közösségi oldalak látogatói is: csak Twitteren 2200 új bejegyzés érkezik másodpercenként.

A Big Data dimenziói az üzleti szféra számain kereszül is jól érzékelhetők. Az IDC szerint a vállalatok 2015-ig több mint 120 milliárd dollárt fektetnek az adatok értelmezését és feldolgozását segítő hardverekbe, szoftverekbe és szolgáltatásokba.

Az Aberdeen Group IBM megbízásából készített friss kutatása szerint a vállalatok több mint kétharmada fontosnak tartja, hogy éljen a Big Data lehetőségeivel, és annak jelentőségével is tisztában van – csupán egytizedük véli úgy, hogy múló divatról van szó. A megkérdezett cégek 98%-a tervezi, hogy az előttük álló egy évben komoly figyelmet fordít a markentingcélú adatelemzésre.

Az átfogó felmérés azt is vizsgálta, hogyan hasznosítják a legsikeresebb cégek a közösségi médiából, webes kampányokból, fogyasztói visszajelézésekből vagy online vásárlások során nyert strukturálatlan adatokat a marketingstratégiák tervezésben.

Nagy kampányhoz Nagy Adat

Az Aberdeen arra volt kíváncsi, hogy a saját iparágukban legerősebbnek tekintett cégek a marketing célú adathasznosítás mely területein teljesítenek jobban társaiknál. Az iparágvezetők csaknem fele nyilatkozott úgy, hogy a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen az adatelemző megoldások használata. 48 százalékuk képes személyre szabott ajánlatok kidolgozására, ehhez 42 százalékuk a fogyasztók közösségi oldalakra feltöltött profiljait is elemzi. Csaknem egyharmaduk egyesíti a vállalati CRM-rendszerekből érkező vásárlói adatokat az online viselkedési adatokkal, hogy fokozza a fogyasztói élményt a digitális platformokon. 39%-uk számára a marketing adatelemzés legfontosabb szempontja, hogy részletes képet kapjon a kampányok eredményességéről és a marketing csatornák hatékonyságáról.

Hogy az üzleti döntéshozók tisztában vannak a Big Data jelentőségével, azt az IBM tavalyi, felső vezetők körében végzett felmérései is megerősítik: a megkérdezett informatikai vezetők 83 százaléka szerint az üzleti analitika stratégiai szerepet tölt be vállalatuk életében, nélkülözhetetlennek tartják versenyképességük megtartásához. Az átlagnál eredményesebb szervezetek kétszer hatékonyabbak az adatok megszerzésében és kiaknázásában, mint kevésbé sikeres társaik és a jobb teljesítményt nyújtó vállalatok 84 százalékkal jobbak abban is, hogy a megszerzett információt üzleti tevékenységükben aktivizálják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!