Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Elcsépelt mondás, de igaz: az internet mindent megváltoztat. Egyes területeket jobban, másokat kevésbé. Az autós audiofogyasztás eddig alapvetően érintetlen maradt, de egyre több jel utal arra – köztük az Apple hétfői bejelentése –, hogy mindez már nem sokáig marad így.
Közhely, de ettől nem kevésbé igaz: az internet elterjedésével drasztikusan átalakultak zenefogyasztási szokásaink is, és ez először a nappaliban, a számítógépünk, majd pedig az okostelefonok révén gyakorlatilag mindenhol.
Érdekes módon ugyanakkor az autó és vele együtt a hagyományos FM rádiózás nagyon sokáig tulajdonképpen érintetlen tudott maradni. A múlt idő azonban több, mint jogos, egyértelmű ugyanis, hogy az internet által okozott változások az autóban való zenehallgatást is elérték.
Az autó is a neten lóg
A Connected Car, mint technológia terminus több mint 1 éve foglakoztatta a tartalomipar és az autóipar képviselőit. Maga a technológiai megoldás egyelőre több lehetséges irányvonalat is magában foglal. Az egyik részeként az autók, egyfajta modemként saját maguk kapcsolódnak fel az internetre, és kezelőpultjuk egyben a fontosabb az utazást segítő, kényelmesebbé tevő felületté válik. A másik, elsősorban a már autós rendszereket is autóikba szerelő autógyártók által képviselt irányvonal pedig az okostelefonokat csatlakoztatja az autó rendszerekhez. Végül, de nem utolsó sorban az Apple, a maga szemtelen módján, saját maga szeretne egyfajta az autós-operációs rendszer szolgáltatóként belépni erre a piacra, az iOS in the Car segítségével. A sort nem a hétfőn indult fejlesztői konferenciáján több, fontos bejelentést tevő Apple kezdte.
Az autós audió piacra elsőként az on demand rádiók (például a Pandora) kezdtek belépni, hiszen számukra, amelyek amúgy is a hatalmas, közel 14 milliárd dolláros rádiós hirdetési piac pénzeiért küzdöttek, küzdenek a hagyományos, földi sugárzású rádióadókkal, és kiemelt fontosságú, hogy hallgatói bázisukat szélesítsék. Márpedig a rádióhallgatás legfontosabb színtere továbbra is az autó.
Félintelligens megoldások
A streaming szolgáltatók – mint a Deezer vagy éppen a Spotify – ugyan nem a hirdetési pénzek érdekében, de ugyancsak egyre határozottabban jelennek meg az autós zenehallgatási lehetőségek között. Céljuk egyértelmű: a mindig, mindenhol való zenehallgatás lehetőségét (ami a streaming szolgáltatások lényege) az autókban is meg kell teremteni. Ennek érdekében kötött megállapodást a Magyarországon is elérhető Deezer a BMW-el, a Spotify pedig a Volvóval. Mindkét streaming szolgáltató, valamint a Pandora esetében is csak arról van ugyanakkor szó, hogy az okostelefonra telepített alkalmazás képes kommunikálni az autó intelligens vezérlőrendszerével.
A rádiós piac akkor is hatalmas változások előtt állna, hogyha csupán az okostelefonokon, illetve számítógépeken igénybe vehető szolgáltatásokkal kellene megküzdenie. A rádiós piac meghódítása több szempontból is kulcsfontosságú terület lehet a streaming és az on-demand rádiók számára. Egyrészt azért, mert a felmérések egyetértenek abban, hogy az új zenei tartalmak megismerésének még mindig az AM/FM rádiók a legfontosabb forrásai. Az pedig, hogy hol és milyen formában ismerjük meg az új zenei tartalmakat, jelentős mértékben befolyásolja azt, hol költjük el a zenére szánt pénzünket, illetve hol töltjük el a zenehallgatással töltött időt.
Az autó ebből a szempontból pedig kiemelt fontosságú terület, ugyanis eddig a hagyományos rádióadók felségterülete volt. Az autóban lezajló médiafogyasztás 84 százaléka továbbra is az AM/FM rádiók adják, messze-messze megelőzve az iPod-okat, mp3 lejátszókat vagy éppen az internet alapú rádiókat. A hagyományos rádiók illetve az autós cd lejátszók kiszorulásához arra lesz szükség, hogy megjelenjenek – a ma még gyerekcipőben járó – intelligens autós irányító rendszerek.
Ezek előretörése révén kezd majd el igazán változni az, ahogyan az audio tartalmakat az autóban fogyasztjuk, ami maga után vonja majd az online rádiók, illetve a streaming szolgáltatások előretörését.
A folyamatot leginkább az vagy azok a gyártók és szolgáltatók kontrollálhatják majd, amelyek magukat az intelligens, a webre kapcsolódni tudó autó operációs rendszereket szállítják. A zene tehát csak az egyik és talán nem is a legfontosabb oka annak, hogy az Apple erre a piacra is megpróbál belépni. Ne lepődjünk meg, hogy hamarosan szinte minden, mobil operációs rendszert és ökoszisztémát építő vállalat ( Google, Maazon, Microsoft) megpróbál megjelenni ezen a piacon is.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.