Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ha péntek, akkor rádiónyilatkozat Orbán Viktortól a Kossuthon. Téma lett volna bőven: felmerült, hogy minden uniós forrást vonjanak meg Magyarországtól, újabb közvélemény-kutatás méri a Tisza 7 százalékos előnyét, nem csitul az „átláthatósági” törvény körüli botrány, és már a KDNP-ben is van, aki kritizál. Ezek helyett főleg Ukrajnát, az ellenzéket és az EU-t bírálta a kormányfő.","shortLead":"Ha péntek, akkor rádiónyilatkozat Orbán Viktortól a Kossuthon. Téma lett volna bőven: felmerült, hogy minden uniós...","id":"20250523_Orban-Viktor-Kossuth-radio-radiointerju-pentek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90.jpg","index":0,"item":"5a8c6c72-2094-4d3c-b266-001413c652fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_Orban-Viktor-Kossuth-radio-radiointerju-pentek-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 07:41","title":"Orbán Viktor: „Egy háború- és ukránbarát propagandahálózat működik Magyarországon, de megtettük a lépéseket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53574a64-33b9-4c12-9b8a-d095ee077894","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"A populista szélsőség térhódításától tartó Európa megkönnyebbülésére nem sikerült megnyernie a román elnökválasztást George Simionnak, mert Nicusor Dan bukaresti főpolgármester utcahossznyi hátrányt fordított tömbháznyi előnyre. Hogyan állt össze az eredmény, és mi várható ezután? ","shortLead":"A populista szélsőség térhódításától tartó Európa megkönnyebbülésére nem sikerült megnyernie a román elnökválasztást...","id":"20250522_hvg-ketteszakadt-romania-elnokvalasztas-dan-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53574a64-33b9-4c12-9b8a-d095ee077894.jpg","index":0,"item":"b137a5a2-4eea-4fc9-b39f-39506b02ac96","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-ketteszakadt-romania-elnokvalasztas-dan-simion","timestamp":"2025. május. 22. 12:34","title":"Kettészakadt Románia az elnökválasztáson, de lesz valaha összeborulás?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54fd70af-cae9-47d2-aca4-9d9e0b9e4836","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gaal Gergely szerint a KDNP vezetése hiteltelenné vált, csak a központból diktált mondatokat harsogják ahelyett, hogy a hatalom belső ellensúlyai lennének, és a közös ellenségek helyett a közös célokra helyeznék a hangsúlyt.","shortLead":"Gaal Gergely szerint a KDNP vezetése hiteltelenné vált, csak a központból diktált mondatokat harsogják ahelyett...","id":"20250522_kdnp-gaal-gergely-orszagos-elnokseg-lemondas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54fd70af-cae9-47d2-aca4-9d9e0b9e4836.jpg","index":0,"item":"4d1ad81d-cca9-4971-9c38-6bdb597216c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_kdnp-gaal-gergely-orszagos-elnokseg-lemondas-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 19:28","title":"Beolvasott Semjénnek és lemondott a KDNP országos elnökségének tagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ff33a8c-e4f3-47bb-b6ea-c01de9905a94","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és júliusban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben: hosszabb átfutási idők, a megszokottnál később érkező számlák várnak rájuk. Ennek oka, hogy az E.ON Hungária Csoport egységesíti informatikai rendszereit.","shortLead":"Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és...","id":"20250522_eon-egysegesiti-informatikai-rendszereit-atallas-elmu-ugyfelszolgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ff33a8c-e4f3-47bb-b6ea-c01de9905a94.jpg","index":0,"item":"5ebfcd8a-45c6-4142-bfe8-290ea6b76510","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_eon-egysegesiti-informatikai-rendszereit-atallas-elmu-ugyfelszolgalat","timestamp":"2025. május. 22. 10:31","title":"Heteken belül ön is megérezheti, hogy egységesíti informatikai rendszereit az E.ON","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ddaa6c-7ca8-4ab4-ab9e-c9f4af5a10f0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elvileg már hétköznapi forgalomban tesztelik. ","shortLead":"Elvileg már hétköznapi forgalomban tesztelik. ","id":"20250521_Nagyobb-hatotav-es-biztonsag-szilardtest-akkus-BMW-i7","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ddaa6c-7ca8-4ab4-ab9e-c9f4af5a10f0.jpg","index":0,"item":"ba6851e0-f83f-4a08-90c2-314cfe94e8e4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Nagyobb-hatotav-es-biztonsag-szilardtest-akkus-BMW-i7","timestamp":"2025. május. 21. 20:20","title":"Nagyobb hatótáv és biztonság: szilárdtest akkus BMW i7 a láthatáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"514ae8b3-ce8f-404d-921e-3706036ed693","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az együttes egyik tagját azért vádolták meg terrorbűncselekménnyel, mert a Hezbollah terrorszervezet zászlaját mutatta fel egy koncerten. Az együttes szerint csak el akarják hallgattatni őket, mert ők az igazat mondják.","shortLead":"Az együttes egyik tagját azért vádolták meg terrorbűncselekménnyel, mert a Hezbollah terrorszervezet zászlaját mutatta...","id":"20250522_Kneecap-terrorizmus-vadja-valasz-reakcio-hezbollah-hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/514ae8b3-ce8f-404d-921e-3706036ed693.jpg","index":0,"item":"6f6cb8e8-db27-4241-854a-5839861d77ff","keywords":null,"link":"/kultura/20250522_Kneecap-terrorizmus-vadja-valasz-reakcio-hezbollah-hamasz","timestamp":"2025. május. 22. 12:13","title":"A Kneecap a terrorizmus vádjáról: „Csak az a cél, hogy elhallgattassanak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b52102f5-deb3-415b-aca1-5699b791c7cb","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250522_Marabu-Feknyuz-Lanczi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b52102f5-deb3-415b-aca1-5699b791c7cb.jpg","index":0,"item":"fdf0a66e-a603-46f1-8eef-aebd9068515b","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Marabu-Feknyuz-Lanczi","timestamp":"2025. május. 22. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Lánczi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tényleg biztonságosabb az első osztály? Hajtóművek nélkül halottak vagyunk? És mi történik az elveszett bőröndökkel? – a Telegraph összeszedte a repüléssel kapcsolatos legkínzóbb kérdéseinket.
Rengeteg, a repüléssel kapcsolatos katasztrófát és halált vizionáló tévhit él a köztudatban: az általában félelem szülte városi legendák hátterében azonban csak ritkán állnak megalapozott tények, ám akad olyan szóbeszéd is, melynek igazságtartalma jóval nagyobb, mint azt először gondolnánk.
AFP / Ingo Wagner
Az első osztályú ülések biztonságosabbak
Talán az egyik legrégebbi kényszerképzet, hogy a borsos árú jegyek vásárlóinak az élete is többet ér. A valóság azonban az, hogy a hagyományosan a pilótfülke közelében található első osztály egy ütközésnél sokkal veszélyesebb terület, mint a hátsóbb, olcsóbb traktusok.
Rengeteg a kényszerleszállás, csak a repterek hallgatnak róla
Főként a repüléstől irtózók közt terjed a biztonságot megkérdőjelező babona, mely szerint szinte minden leszállásnál adódik valami probléma, amiről természetesen mindenki hallgat. Az igazság viszont az, hogy még a legforgalmasabb repterek közé tartozó londoni Heathrow-n is hetente átlagosan mindössze egy kényszerleszállás történik.
Az elveszett poggyászokat eladják
Ez a városi legenda csupán részben igaz, hiszen a gazdátlanul hányódó csomagokat a repterek kilencven napig kötelesek megőrizni. A határidő letelte után azonban valóban jótékonysági árveréseken találnak maguknak új tulajdonost a magukra hagyott bőröndök.
Valójában nincsenek mentőmellények az ülések alatt
Népszerű rémtörténet, hogy sok turista a gépről való távozáskor szuvenír gyanánt viszi magával az ülések aljára rögzített mentőmellényeket, így a későbbi utasok egy esetleges vészhelyzet esetén hiába keresik az életmentő felszerelést. Ezzel szemben a valóságban a gép személyzete minden felszállás előtt köteles ellenőrizni a teljes biztonsági arzenált.
Gyakran csap villám a repülőgépekbe
Tévhit, hogy egy gépet akár heti rendszerességgel ér villámcsapás. Valójában egy repülő átlagosan két-három évente egyszer szenvedi el a hatalmas kisülés okozta károkat, ám a gépek alumínium szerkezete többek között épp arra szolgál, hogy hatékonyan elvezesse ezt a feszültséget.
Hajtóművek nélkül nincs esély a túlélésre
Ritkán, de vulkáni hamu, üzemanyagszivárgás és rosszkor rossz helyen repdeső madarak is okozhatnak teljes hajtóműleállást, mely azonban nem egyenlő a biztos katasztrófával. Leálláskor, 9 ezer méteres repülési magasság esetén egy gép nagyjából még 160 kilométert vitorlázhat a földetérésig. Az ilyen típusú kényszerleszállásoknak jelentékeny része személyi sérülés nélkül végződik.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.