szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kényszerleszállást kellett végrehajtania hétfőn a kínai Sichuan Airlines tibeti fővárosba tartó gépének, miután kitört a pilótafülke egyik szélvédője. Több alkatrész kirepült a gépből, a személyzet két tagja megsérült.

A kínai Csungking városából a tibeti fővárosba tartott a Sichuan Airlines 3U8633 számú hétfői járata, de nem érhette el Lhászát, Csengduban kellett kényszerleszállást végrehajtania. A 9800 km-es (FL321) utazómagasságban ugyanis teljesen kitört a pilótafülke jobb oldali szélvédője. Az üvegdarabok megsebesítették a gép elsőtisztjét, néhány műszerdarab kirepült a gépből, az Aviation Herald beszámolója szerint tönkrement a repülésvezérlő egység is. Az utastérben automatikusan lenyíltak az oxigénmaszkok.

A gép kapitánya azonnal a vészsüllyedés mellett döntött, és 7100 méterre (FL235) süllyedt az Airbus A319-100-as géppel – a környékbéli hegyek miatt ez a legalacsonyabb még biztonságosnak tartott repülési magasság a környéken. A hegyes részen túl 3000 méteres magasságba süllyedt a gép, ami az eset után 35 perccel landolt Csengdu repülőterén.

A helyi hatóságok által lefolytatott vizsgálat jelenlegi állása szerint először apró repedések jelentek meg a szélvédőn, ekkor a személyzet még egy vészjelzést is kapott a géptől, amely jelezte, hogy baj lesz. Ez után nem sokkal kirobbant a helyéről a szélvédő. A gép személyzete az előírt procedúrát követte. A légiforgalmi irányítók nem tudták segíteni a folyamatot, a pilótafülkében ugyanis olyan nagy volt a zaj, hogy semmit nem lehetett érteni.

Az Airbus A319-100-as szélvédője a gyári darab volt. Hogy pontosan miért keletkeztek rajta a balesetet okozó repedések, azt még vizsgálják.

Amit csak kevesen tudnak: miért mindig bal oldalon szállunk be a repülőbe?

Ha máskor is tudni szeretne a repülés világának történéseiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!