A fizikai aktivitás csökkentheti az Alzheimer-kór okozta emlékezetvesztés mértékét egy brazil tanulmány szerint.

A Rio de Janeiró-i Szövetségi Egyetem (UFRJ) kutatói a Nature Medicine című magazinban mutatták be más egyetemekkel és intézményekkel együttműködve végzett kutatásuk eredményét.

Sikerült meghatározniuk a kapcsolatot a betegség alakulása és az irizin nevű, a test által fizikai aktivitás során termelt hormon szintje között. Az Alzheimer-kóros patkányokon végzett tesztek alapján a betegségben szenvedő állatok agyában alacsonynak mutatkozott az irizin szintje, de amikor fizikai aktivitás hatására megnövekedett a hormonszint, a memóriaveszteség mértéke csökkent.

Sergio Ferreira, az UFRJ professzora és a tanulmány egyik szerzője szerint a kutatás egyik nagy eredménye, hogy kimutatható volt: az irizin szintje valóban csökken az Alzheimer-kóros páciensek agyában. A hormonszint növelésével pedig "javul a memória".

Mychael Lourenco kutató szerint a felfedezés alátámasztja az elméletet, amely szerint kiemelt fontosságú a fizikai aktivitás a memóriaveszteség és az agy betegségeinek, köztük az Alzheimer-kórnak a megelőzésében.

Az erre irányuló kutatások hét éve kezdődtek, amikor a Harvard Egyetem egyik tudósa kijelentette, hogy az irizin csökkentette a 2-es típusú diabétesz tüneteit patkányokban. Ez indította el a kutatásokat annak kiderítésére, hogy a hormonnak van-e védő hatása az agyra.

Az Alzheimer-kór egy degeneratív betegség, amely elpusztítja a memóriát, esetenként károsítja a beszédkészséget, a gondolkodást és más mentális funkciókat.

6,5 milliárd forint értékű élelmiszert mentett meg tavaly az Élelmiszerbank