szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több mint 22 millió, iOS-es appokra adott pozitív és negatív értékelés tűnt el az App Store-ból, kisebb és nagyobb fejlesztőket egyaránt érintve, egyúttal megváltoztatva az alkalmazáshoz kapcsolódó csillagok számát is.

Október 23-án és 24-én tartott az a probléma az App Store-ban, amely több mint 200 fejlesztő legalább 300 alkalmazását érintette: eltűntek az értékelések az appok mellől.

Az Appfigures figyelt fel először a jelenségre: átlagosan 40 százalékkal csökkent az értékelések száma az App Store-ban, de voltak egyes országokban olyan alkalmazások is, amelyek az értékelésük 95 százalékát veszítették el. Ilyen volt az Egyesült Államokban a Hulu, de például a Dropboxnál vagy a Chase Mobile-nál is nyoma veszett az értékelések 85 százalékának. A legsúlyosabban talán a Starbucksot érintette a probléma: 1,66 millió értékelésnek kelt lába az App Store-ban. Rengeteg értékeléstől fosztották még meg a Venmót is, az Amazon Prime Videót, a Hotels.com-ot, a Nike-t, a My Disney Experience-t, a Fandangót, az Amexet és több stúdió népszerű játékait is.

Az Appfigures elemzése szerint leginkább az Egyesült Államok érintett (ahol összességében több mint 10 millió értékelés tűnt el), azonban nemcsak itt, hanem más országokban is tapasztaltak hasonlókat, mondhatni az Apple által támogatott 155 országban. Az Egyesült Államokat egyébként Kína, az Egyesült Királyság, Dél-Korea, Oroszország és Ausztrália követte (2,7 millió eltűnt értékelés).

A „tisztogatás” leginkább a három- és négycsillagos besorolású appokat érintette, 40, illetve 41 százalékkal. A kétcsillagos értékelések 36 százalékkal csökkentek, az ötcsillagos besorolásúak 35 százalékkal, az egycsillagosok pedig 30 százalékkal.

Appfigures

Vannak olyan vélekedések, hogy a jelenség hátterében az állhat, hogy az Apple megpróbálta megtisztítani az App Store-t a hamis (pozitív) értékelésektől, azonban az Appfigures úgy találta, hogy pozitív és negatív értékelések egyaránt áldozatul estek, és mivel a legtöbb hamis értékelést tartalmazó ötcsillagos appok „csak” 35 százalékban érintettek, valószínűleg nem ez a magyarázat. Egy másik elmélet szerint az Apple megpróbálta felgyorsítani minősítési rendszerét, csak valami balul sült el.

Sajnos, jó pár fejlesztő számára igen kellemetlen az eset, ugyanis alkalmazásuk/alkalmazásaik értékelése akár több csillaggal is lecsökkenhetett, ami kevesebb letöltést eredményez. Az Apple elismerte a hibát, és gőzerővel állítja vissza az értékeléseket. A TechCrunch egyébként emlékeztet arra, hogy volt már ilyen eset az App Store-ban: tavaly egyetlen hétvégén iOS-es appok ezrei veszítették el értékelésük felét. Az Apple akkor is gyorsan orvosolta a gondot, de sosem részletezte, mi állt a háttérben.

Ha érdeklik a fejlemények, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!