Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
November 12-én éjjel mintegy 250 szakember bevonásával végeztek gyakorlatot a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Leszállást követően a futópályán ütközik egy repülőgép egy másik repülőgéppel, amelyik éppen keresztbe halad: a pályán az ütközésben az egyik gépnek a farokrésze sérül, a másik a futópályáról lesodródva és súlyosan összeroncsolódva áll meg. Utóbbinál tűz üt ki, sértetlen és sérült utasokat kell kimenekíteni, holttesteket kell kiemelni a repülőgépből – ez volt a szituáció, amelyet a repülőtér hivatalos kényszerhelyzeti gyakorlatán a mentésben részt vevő szervezetek egységeinek kezelnie kellett november 12-én éjszaka.
A gyakorlaton több mint 50 önkéntes és a mentésben közreműködő hatósági, repülőtéri és mentő szervezetek mintegy 200 munkatársa vett részt. A gyakorlat célja, hogy repülőgép-szerencsétlenség esetén minden érintett vállalat és szervezet rutinszerűen és összehangoltan működjön együtt, illetve hogy a mentés során javítsák a kommunikációt egymás között és a tömegtájékoztatásban egyaránt.
A Budapest Airport kétévente tart hasonló, teljes körű gyakorlatot több hónapon keresztül előkészített, életszerű koreográfia alapján. Az idei gyakorlat lebonyolításában a Budapest Airport kényszerhelyzeti egységei mellett
munkatársai vettek részt.
Ha szeretne tudni hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.