1200 kilométer/h-val is száguldhat az újfajta, környezetkímélő vonat
A Transpod eszköze két kanadai nagyvárost kötne össze egy hatalmas pályán, miközben a repülőgépeknél is gyorsabban halad.
hvg.hu
Egy repülőgép és egy vonat keveréke az az eszköz, a FluxJet, amit a nagysebességű tömegközlekedés megvalósításáért kampányoló Transpod szeretne megépíteni, az ehhez szükséges pályával együtt.
A témában kiadott sajtóközlemény szerint a FluxJet egy teljesen elektromos jármű lesz, ami egy különleges technológia (veillance flux) segítségével halad egy védett, a magasban futó pályán. A vonat sebessége legalább 1000 km/óra lesz, ám bizonyos szakaszokon az 1200 km/órát is elérheti. Ez a TweakTown szerint a hangsebesség alsó határának megfelelő tempót jelent. A Transpod más oldalról fogja meg a dolgot: szerintük ez a sebesség a most elérhető nagysebességű vonatoknál is
legalább háromszor gyorsabb közlekedést tesz majd lehetővé.
A FluxJet kizárólag a TransPod Line vonalon fog közlekedni (hagyományos vasúti síneken nem), egy olyan hálózati rendszerben, aminek állomásait kulcsfontosságú helyeken, főleg nagyvárosokban alakítanák ki. A TransPod ehhez 550 millió dolláros támogatást már megkapott, de az összköltség nyilván nem ennyi. A cég az elsők között két kanadai várost, Calgaryt és Edmontont kötné össze, aminek a munkálatai már megkezdődtek. Ez, illetve a többi kritikus fontosságú projekt szerintük legalább 140 ezer munkahelyet teremt.
A cég azt állítja, hogy a TransPod Line-on való közlekedés évente legalább 636 ezer tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást, miközben az utasoknak egy repülőút közel felét kell majd kifizetniük, ha a vonattal akarnak utazni.
Újabb izraeli és amerikai tervek szövődtek a gázai palesztin lakosság kitelepítésére, miközben a háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos hatalmi paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, a fesztivál mondja le az északír zenekar koncertjét.