szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint az ACN Communication Hungary Kft. (ACN) a közvetítőválasztás keretében nyújtott telefon-szolgáltatások népszerűsítésekor szóbeli tájékoztatásaival, szerződéses dokumentumaival tisztességtelen magatartást tanúsított 2013-ban.

Az ACN kereskedelmi gyakorlata, amely elsősorban a független képviselők, ügynökök szóbeli tájékoztatásain és egyéb dokumentumok fogyasztóknak történő átadásán alapult, több szempontból is jogsértő – közölte a GVH.

Hozzátették, az ACN tévesen azt sugallta a fogyasztóknak, hogy a szolgáltatást az aktuális telefonszolgáltatójuk nyújtja. A cég megtévesztette a fogyasztókat az őket terhelő díjakról, az ügynökök olcsóbb szolgáltatást ajánlottak anélkül, hogy a fogyasztók telefonköltségeiről elegendő információval rendelkeztek volna, és elhallgatták a szolgáltatás több lényeges jellemzőjét is.

A jogsértést bizonyították az ACN nyilvántartásainak adatai, a GVH-hoz érkezett panaszok, valamint az ACN által csatolt felmérés eredményei és a szerződésbontási-elállási arányok is. A tájékoztatás szerint az ACN felelős volt a független képviselők magatartásáért, és a fogyasztók érdekében tett intézkedései döntően utólagosak voltak.

A versenytanács a bírság alapösszegének meghatározását követően súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a céget már korábban elmarasztalták azonos magatartásért, illetve a célcsoport egy jelentősebb része idős ember, akik jellemzően érzékenyebben reagálnak az egyes üzenetekre. Ahogy azt is, hogy a kifogásolt gyakorlat hosszabb ideig és változatlan intenzitással, folyamatosan zajlott.

Enyhítő körülmény volt, hogy az ACN több intézkedést is bevezetett az ügynökök ellenőrzése és a fogyasztói garanciák növelése érdekében, az utólagos tájékoztatásokkal egyes hiányosságokat orvosolhatott, és a visszafizetésekkel a fogyasztói károkat igyekezett enyhíteni – olvasható a GVH közleményében.

Az ACN portálján a cégről az olvasható, hogy az USA-ban kezdte tevékenységét távolsági szolgáltatások viszonteladójaként, és ma már több mint 24 országban, nyújt alapvető, naponta igénybe vett szolgáltatásokat ügyfeleinek. A cég a telekommunikáció, energia, valamint alapvető otthoni és üzleti szolgáltatások legnagyobb nemzetközi direkt értékesítője, és sok-sok embernek biztosított már lehetőséget élete megváltoztatására.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre! 

Ez történt: Eltűnt 323 darab, halálos vírust tartalmazó fiola

Ez történt: Eltűnt 323 darab, halálos vírust tartalmazó fiola

Megindította az utalásokat a NEAK: kifizeti tartozását az állam a patikáknak

Megindította az utalásokat a NEAK: kifizeti tartozását az állam a patikáknak

Hogyan vadásszuk le a legjobb árakat? - Kasszakulcs #39

Hogyan vadásszuk le a legjobb árakat? - Kasszakulcs #39

175%-kal nagyobb, 236%-kal tovább él: tükrös-trükkös módszerrel mentik a fákat

175%-kal nagyobb, 236%-kal tovább él: tükrös-trükkös módszerrel mentik a fákat