szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem zenéből, de már nem is koncertezésből élnek, az csak kiegészítő bevétel a könyvelésben.

Egy évvel az ezredforduló előtt a Linkin Park tagjai Rob Bourden dobos nappalijában ültek, és CD-ket csomagoltak a leghűségesebb rajongóiknak, még jóval azelőtt, hogy a rádiók játszani kezdték volna az új számaikat. Az első olyan albumukat promózták, amelynek maguk voltak a producerei, és igyekeztek minél nagyobb visszhangot kiváltani a különféle médiafelületeken.

Ekkor még sehol sem volt a Facebook, a Twitter és a közösségi média, de a csapat tagjaiban megszületett az ötlet, hogy Machine Shop néven létrehozzanak egy innovációra koncentráló saját céget, amely a Linkin Parkból márkát épít, és a rajongótáborral intenzívebb, közvetlenebb kapcsolatot alakít ki. Ma a Linkin Park az egyik legnagyobb Facebook-követőtáborral rendelkező együttes, a Machine Shopot pedig az elmúlt években alaposan felfejlesztették – az esetet a Harvard Business Reviewban ismerteti a cég vezetője.

Amellett, hogy a csapat rendszeresen kiadta a soron következő albumát, sokféle területre próbált kalandozni, többek között a digitális játékok és az online videók világába is, a Machine Shop pedig elkezdte más művészeknek nyújtani a szolgáltatásait.

2013-ra az addig sikeres üzleti modell megbicsaklott, a letöltések, majd a streaming térhódítása kezdett mindent borítani. A banda tagjai kockáztattak, nem apró finomhangolásokkal bízták meg a Machine Shop vezetőit, hanem azzal, hogy teljesen formálják át a bizniszüket. Amikor pedig körülnéztek, és felmérték, hogy az együttesnek világszerte milyen elérése van, tengernyi új irányt láttak. Ettől kezdve nem a zenére és a zenéhez kapcsolódó területekre koncentráltak, hanem komoly terveket tettek le az asztalra a divat, a design és a technológia témájában. Az együttes felmondta az addigi külső menedzsment-partnerével lévő szerződését, és házon belülre hozta ezt a klasszikus, zenei marketingtevékenységet is, pusztán azért, hogy a Machine Shop törekvéseivel összhangba hozza. Ettől kezdve a Linkin Park körüli csapat úgy kezdett működni, mintha egy technológiai startup vállalkozás lenne.

AFP / DPA / Thomas Frey

Üzleti értelemben diverzifikálni kezdték az együttes működését, több lábra kezdtek állni, ezzel csökkentve a digitális világban egyáltalán nem elhanyagolható pénzügyi kockázatokat. Elég rövid idő alatt négy lábat növesztettek: egyet a videós tartalmak gyártására, egyet a globális márkaszövetségek építésére, egyet a Linkin Park (nem zenei) termékek forgalmazására és végül egyet, amely kockázati befektetéseket hajt végre.

Míg az első háromban nincs sok különlegesség, a kockázati tőkealap valóban új szintre emelte a rockerek tevékenységét. A Machine Shop Ventures olyan kezdeti fázisban lévő vállalkozásokba száll be pénzzel, amelyek összhangban vannak a bandához köthető „erkölcsi világképpel”. Benne vannak például az Uberhez hasonló szolgáltatást kínáló Lyft nevű cégben, a Shyp nevű logisztikai vállalkozásban, a Robinhood pénzügyi szolgáltatóban vagy a Blue Bottle Coffee nevű kávés cégben is.

AFP / Liu Xingzhe

Természetesen az egész vállalkozás nem működhetne, ha a Linkin Park nem zenélne, de a társaság már nem a zenéből él, az abból származó bevételek már csak kiegészítésnek számítanak egy komplett cégbirodalom mérlegében. Amikor a csapat a nyáron ötállomásos stadionturnéra indul Kínába, a befektetési szakemberek is velük mennek, hogy ottani potenciális partnerekkel tárgyaljanak.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elítélték a francia filmrendezőt, aki egy 12 éves  gyerekszínészt kezdett szexuálisan zaklatni

Elítélték a francia filmrendezőt, aki egy 12 éves gyerekszínészt kezdett szexuálisan zaklatni

Nem vagy egyedül, kérj segítséget, ha kell!

Nem vagy egyedül, kérj segítséget, ha kell!

Senki sem hitte el, hogy nem AI, annyira lenyűgöző látványt nyújtott egy balerina

Senki sem hitte el, hogy nem AI, annyira lenyűgöző látványt nyújtott egy balerina

Fény derült a Xiaomi első SUV-jának hatótávjára

Fény derült a Xiaomi első SUV-jának hatótávjára