Egy vezető igazi feladata: szolgálni
Alázat, önismeret és szolgálat – a három legfontosabb vezetői tulajdonság.
"A mai napig emlékszem az első napra, amikor elkezdtem menedzserként dolgozni, a The Cheescake Factory-nál" – mondja David Gordon, aki huszonkét év elteltével, ma már a cég elnöke. A vállalat akkoriban kilenc éttermet működtetett, az alkalmazottak száma pedig meghaladta az 1500 főt. „Egyszerre voltam izgatott, ideges és kicsit szorongtam is, de azért tele voltam energiával, feltehetően a legtöbben így érzünk, amikor egy új fejezet kezdődik az életünkben” – mondja Gordon. A Cheescake-nek ma már több mint 35 ezer alkalmazottja és csak az Egyesült Államokban 165 étterme van – de ezenkívül több éttermet is nyitottak a Közel-Keleten és a karibi térségben.
David Gordon a Fortune-nak írt arról, hogy szerinte mi az a három tulajdonság, amivel egy menedzsernek mindenképpen rendelkeznie kell és döntéseiket, napi munkájukat ezen három dolognak kéne a legjobban befolyásolnia.
Alázat
El kell fogadni, hogy nem tudhatunk mindent, sőt, még hibázhatunk is. Fontos, hogy a jó és rossz tapasztalatainkról is tudjunk beszélni, hiszen ezekből mások tanulhatnak. Erősen téved az a vezető, aki azt gondolja, hogy egy cég vagy csoport előmenetele, sikere kizárólag csak rajta áll vagy bukik. Egyedül nem lehet üzleti sikereket elérni. Ez csak akkor sikerülhet, ha összehangolt csapatként dolgozunk, építve egymás erősségeire és használva egymás képességeit.
Önismeret
Mindehhez azonban elengedhetetlen az önismeret. Bele kell nézni a tükörbe és meg kell érteni a visszajelzéseket. A csapat mindig tükrözi a vezetőt, ezt észre kell venni, nagyon nem mindegy, hogy valaki a személyiségével másokat teljesítményre ösztönöz, vagy megfojt.
Szolgálj
Gordon szerint a vezetőknek arra kell törekedniük, hogy a munkájukkal közvetve és közvetlenül jobbá tegyék mások életét. „Amikor megtaláljuk abban az örömöt, hogy a szolgálatunk által mások kicsit boldogabbak, egészségesebbek vagy erősebbek lesznek, akkor teljesítjük egy vezető igazi feladatát.”