szerző:
-leslie
Tetszett a cikk?

Amint azt megjósoltuk, Malév- és Ferihegy-ügyben turbópropellerrel csapatják egymásra a fekáliát a résztvevők.

Amint azt megjósoltuk, Malév- és Ferihegy-ügyben turbópropellerrel csapatják egymásra a fekáliát a résztvevők. Tévedés ne essék a légitársaság utolsó 22 éve kormányokon átívelő szerencsétlenkedésekről, hozzá nem értésről, politikai zsákmányszerzésről, kisstílű bosszúkról szól. Két évtized alatt tizenhat vezérigazgató állította: ugyan ez az év még veszteséges, de a következő már nullszaldós lesz, aztán pedig már nem győzzük számolni a zsét, talán még a Lufthansát vagy a British Airways-t is felvásároljuk.

Nem jött be. Elődeihez hasonlóan a Gyurcsány-Veres-páros is kétségbeesetten próbált szabadulni az évente tízmilliárdos veszteséget összerepkedő állami Malévtól. A nagy igyekezetben aztán sikerült egy végtelenül rossz privatizációs szerződést kötni az oroszokkal, másnak ugyanis nem kellett az aranytojást tojó magyar gépmadár. Orbán vezénylő tábornok útmutatását évekkel megelőzve Gyurcsányék Kelet felé nyitottak, ami annyira jött be nekik, mint Fellegi Tamásnak a magyar államkötvények rásózása Kínára. De témánknál maradva, említhetjük Fellegi esetét a Hainan légitársasággal: a kínaiak a Malévből sem kértek. Végül tetszik, nem tetszik, mégis csak a fülkeforradalmi lendület lökte véglegesen padlóra a Malévet. Bár lett volna lehetőség, hogy más módon, újra formázva tovább élhessen légi iparunk – állítja Oszkó Péter volt pénzügyminiszter, de elképzeléseikből nem kért az új hatalom

Ha valaki azt gondolná, hogy a balsors ezzel az aktussal befejezte a tépkedést, hát téved. Nem számolt ugyanis Budai Gyula feljelentésügyi népbiztossal. Ha nem jön be Sukoró, irány Ferihegy. Igaz magyar módjára úgy védelmezi a nemzeti érdeket, hogy maga mondja meg, mennyi kártérítést is kérjen a magyar államtól a repülőtér tulajdonosa, ha perre kerülne a sor, utóbbit egyébként fel sem vetette a potenciális felperes. Budai Gyula szerint 1000 milliárd forintba fájna. A német Hochtief köszöni az információt. Budai szerint épeszű ember nem köthetett olyan szerződést, ami ekkora kártérítést ír elő a Malév felszámolása esetére. A pártügyész-népbiztos ugyanakkor adós maradt azzal, hogy megmutassa, hol is szerepel ez így a szerződésben. Az ebben kételkedők úgy tudják, a repülőtér működésének ellehetetlenítése esetére járna a bődületes nagyságú fájdalomdíj, ami érthető, hiszen annak idején a 75 évre szóló koncesszióért rekord összeget, 460 milliárd forintot fizetett a nyertes, amire hitelt vett fel, s pluszban számos fejlesztést vállalt be.

Ferihegy működésének teljes leállása persze sokféle okból bekövetkezhet. Földig bombázhatják például a pirézek, de az sem kizárt, hogy a szerződésével kapcsolatos hazugságok miatt nyílik meg a föld a reptér alatt. Végül, de nem utolsósorban arra is kimehet a játék, hogy visszaállamosítsák Liszt Ferencet. Ez most, ha nem is ezerbe, de biztosan sok százmilliárdba kerülne, viszont megérné, hiszen nincs jobb gazda az államnál, amit a vasúton, a kórházakban, az iskolákban is nap mint nap lemérhetünk.

De ne álljunk meg félúton! Ha javasolhatom, az államosítás után Budai Gyula vezesse a repülőteret, hiszen már bizonyította, hogy a feljelentésen kívül nagyon ért az üzlethez is. Ha elfelejtették volna, néhány tettestársa mellett az ő nevéhez fűződik a szociális bolthálózat beindítása, ami annyira meglepő fordulatot hozott a hazai kiskereskedelem működésében, hogy mostanra egyetlen hírmondója sem maradt a hálózatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!