szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Brit tudósok megvizsgálták a távmunkában dolgozók közlekedési szokásait, és arra jutottak, hogy más okból kifolyólag sokkal inkább autóba ülnek, így nem csökken jelentősen a kibocsátás azzal, hogy az emberek többsége otthonról dolgozik.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

A koronavírus-járvány miatt világszerte számos országban és cégnél döntöttek úgy, hogy a fertőzések csökkentése érdekében dolgozzanak otthonról a munkavállalók. Három brit kutató megvizsgálta, hogy ténylegesen mennyit is számít a kibocsátások csökkentésében a távmunka, és hogy hogyan változtak a közlekedési szokások a világjárvány idején.

Arra az eredményre jutottak, hogy a munkavállalók 90 százaléka választotta azt a megoldást, hogy az első hullám lecsengésével valamennyit biztosan otthonról dolgoznak, ami pozitív a kibocsátás szempontjából – számolnak be a kutatások eredményeiről a The Conversationön megjelent írásukban.

Bár a műholdas felvételek is arról tesznek tanúbizonyságot, hogy a csökkenő forgalom visszaeső kibocsátással járt, a kutatók arra hívják fel a figyelmet, hogy összességében a távmunka miatt nem autózunk kevesebbet. A kutatásuk ugyanis arra világít rá, hogy más okból kifolyólag az otthonról dolgozók pont hogy autóba ülnek: az emberek többsége inkább autóval viszi a gyermekét óvodába, iskolába, előszeretettel viszik el kocsival valahova a családtagokat vagy a barátaikat, vagy mennek el bevásárolni – autóval. A többség a felszabaduló idejét szívesen hasznosítja másként, így sokan járnak kávézókba vagy jógázni – szintén inkább kocsival.

A tudósok persze azt is hozzáteszik, hogy a tömegközlekedés infrastruktúrája vagy az, hogy kertvárosban lakunk-e is nagyban befolyásolja, mennyire ülünk autóba. Azt is kihangsúlyozták, hogy a legtöbb emberben a tömegben elkapott fertőzés miatti félelem is közrejátszik abban, hogy mégis inkább kocsival közlekednek, és nem a tömegközlekedést választja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dobos Emese Zhvg

Előbb-utóbb elektromos autó kell, ha a belvárosban akarunk vezetni

Számos tévhit övezi az elektromos autókat és persze az is kérdés, hogy mennyibe kerül ez nekünk. Marsi Norbert, e-mobilitási szakértő, a Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület alapítója és elnöke segít kiigazodni a tévhitek között.