Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Buszokat gyártana a fővárosnak a Kravtex-Kühne-cégcsoport, amennyiben megindul a buszos személyszolgáltatás kiszervezése. Egyelőre még raktárra készülnek a tavaly már Budapesten tesztelt járművek.
A győri Kravtex-Kühne cégcsoport kész arra, hogy akár 300 saját gyártású autóbusszal személyszállítási szolgáltatásra vállalkozzon Budapesten és ezzel bekapcsolódjon a BKV-nál megindult kiszervezési programba – közölte csütörtökön Krankovics István, a magyar tulajdonban lévő csoport ügyvezető igazgatója az MTI-nek. A tavaly több mint egymilliárd forint adózás előtti nyereséget elért cégcsoport a cégvezető szerint megfelel azoknak a feltételeknek, amelyek birtokában járműveivel személyszállítási szolgáltatásra vállalkozhat a fővárosban.
Krankovics a hvg.hu megkeresésére elmondta, hogy a cég vár a Budapesti Közlekedési Központ pályázati kiírására, amely tisztázza, hogy milyen keretek között lehet jelentkezni a fővárosi autóbuszos személyszállítási feladatok ellátására. A Kravtex gyártóként készen áll arra, hogy az általa fejlesztett buszok fussanak Budapest utcáin, és adott esetben akár tagként is csatlakozna a feladatot felvállaló konzorciumhoz. A képbe a Kravtex akár úgy is belekerülhet, hogy a Volán-vállalatok Nemzeti Közlekedési Holdingba szervezésével volános buszok jelennek meg a fővárosban. A Volán-társaságok ugyanis 900 darab Credo típusú Kravtex-buszt használnak összesen.
"Jelenleg raktárra dolgozunk, főként a Volánok várható megrendeléseire számítunk. De megkezdődött az alacsonypadlós, kifejezetten a BKV-nak szánt buszok alvázainak beszerzése és gyártása is" - mondta a hvg.hu kérdésére Krankovics István. Megerősítette: megrendelés esetén azonnal el tudják kezdeni a gyártást, mivel a Citadelleket többször, többféle motorral és sebességváltóval is tesztelték a BKV-nél, ahol a fővárosi buszos személyszállításnak megfelelő minősítést is kapott. Egy 300 darabból álló széria legyártása és üzembe állítása két évet venne igénybe a mintegy 400 embernek munkát adó cégnek.
A cég kezdetben Ikarus autóbuszok, Rába motorok, futóművek és alkatrészeik exportjával foglalkozott, később használt Ikarus autóbuszok felújításával. Majd azt követően, hogy 1997-ben megvásárolta a mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Rt. többségi tulajdonát, cseh licenc alapján, Credo néven saját buszok gyártásába és értékesítésébe fogott. A Kravtex-Kühne folyamatosan növelte a magyar beszállítók részarányát, és egyre nagyobb részarányban saját tervezésű típusokat mutatott be. A modelljei közül a Credo Citadell 12 után a Citadell 19 már teljesen saját fejlesztésű busz.
Sok busz kell, gyorsan
„Magyarországon jelenleg körülbelül 8000 busz van közforgalomban, és ebből legalább 4000 cserére szorulna a közeljövőben, mivel az élettartamuk már most meghaladja a gazdaságosan üzemeltethető kort, vagyis több mint 12 éves” - mondta a hvg.hu-nak Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetsége (MABUSZ) elnöke. A csőd felé tartó BKV-nál pedig kifejezetten a buszszolgáltatás van a legnagyobb gondban, mint ahogy ezt korábban szintén megírtuk.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke tavaly ősszel a hvg.hu-nak még azt mondta, szerinte illuzórikus, hogy egy vállalkozó 300 darabos flottával jelentkezzen be, mert egy akkora bekerülési összeg (15-20 milliárd forint) mellett kétséges, vagy legalábbis lassú a megtérülés. Ehhez képest decemberben a BKV igazgatósága legalább 500 új busz forgalomba állításáról készített előterjesztést.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.