Jobban hasonlít a hagyományos autózáshoz, mégsem népszerű a hidrogénes közlekedés
Már Magyarországon is kapható tüzelőanyag-cellás személyautó, amelynek használata tulajdonképpen megegyezik a megszokott benzinesekével, viszont nem pufog a levegőbe szennyező anyagokat. A töltőállomások hiánya azonban ellehetetleníti az elterjedésüket.
A hidrogén toronymagasan a leggyakoribb elem az egész világegyetemben, számítások szerint a kozmoszban lévő anyag tömegének mintegy háromnegyede. Így üzemanyagként hasznosítva kiapaszthatatlan energiaforrás lehet, eddig mégsem terjedt el tömegesen a használata. Pedig a szükséges technológia már évtizedek óta rendelkezésre áll, ám még kifejezetten drága, ezért nagyon kezdetleges állapotban van a piac.
Az üzemanyagcellás autókat (angol rövidítéssel FCEV) is elektromos motorok hajtják, mint a mára az utcakép részévé vált e- és hibridjárgányokat, de az ehhez szükséges áramot nem nagy, nehéz akkumulátorokban cipelik magukkal, amelyeket inkább előbb, mint utóbb újra kell tölteni, mialatt hosszú órákig használhatatlan a jármű. Ehelyett maga az üzemanyagcella termeli az áramot hidrogénből, amivel a sofőr szempontjából nagyjából ugyanúgy lehet megtankolni az autót, mint régebbi társait benzinnel. Egy mindössze néhány perc alatt teletöltött hidrogéntartállyal pedig bőven 500 kilométer fölötti hatótávra képesek az efféle kocsik, amit a legtöbb akkumulátoros konkurens megirigyelne.