Már a gazdagoknak is túl drága a luxus, és az ágazatot még Trump is sújtja

7 perc

2025.04.28. 11:30

2025.04.28. 11:43

Olasz birodalom jön létre a Prada és a Versace egyesülésével, miközben a globálisan meghatározó európai luxusipart – élén az LVMH-val – visszaesés sújtja. Az ügylet újabb konszolidáció kezdete lehet, de az amerikai elnök kiszámíthatatlansága bármikor súlyos helyzetbe hozhatja a luxusmárkák tulajdonosait.

Bátor döntésnek tűnik, hogy az USA által indított vámháború keltette világgazdasági bizonytalanságban a Prada felvásárolja a kisebb rivális Versacét. A minapi bejelentéssel hónapok óta tartó spekulációk végére kerül pont. Ha a nemzetközi pénzpiacok volatilitása nem is gátolta meg a vételt, a milánói Prada az eredeti ajánlatban szereplőnél 180 millióval olcsóbban, 1,25 milliárd euróért tudta megszerezni a Brit Virgin-szigeteken bejegyzett, Londonból és New Yorkból irányított Capri Holding nemzetközi divatcégtől a Versacét, amely így – az olaszok örömére – „hazatér”.

A Mario Prada által 1913-ban, eredetileg brit állati termékek behozatalára alapított Prada és a Gianni Versace által 1978-ban elit divatcégként létrehozott Versace egyesülésének célja nem a költségmegtakarítás, hanem a bevételek növelése, vagyis a hosszú távú túlélés. A főként minimalista stílusáról ismert Prada számára új ügyfélkört hozhat a merészebb Versace, amely már több egymás követő negyedévét veszteséggel zárta. A kreativitás területén sincsenek „átfedések” – vélik az utóbbinál. Azt is előnynek tartják, hogy mindkét cégnek globálisan kiépített ellátási lánca van.

Az egyesülés sikerére hivatkozva még márciusban lemondott Donatella Versace, a divatház kreatív igazgatója, aki a céget alapító bátyja 1997-es tragikus halála óta de facto irányította a vállalatot.