HVG Konferencia
HVG Konferencia

Az employer branding nem csak a toborzást teszi hatékonyabbá, segít megtartani és motiválni a jelenlegi munkavállalókat is, ehhez azonban összhangba kell hozni az üzleti működéssel és a munkavállalói élménnyel.

Az employer branding elsődleges funkciója, hogy bevonzza, megtartsa és elkötelezetté tegye azokat a szakembereket, akikre a vállalatnak szüksége van üzleti céljai eléréséhez. Ehhez a munkáltatói márkaépítést stratégiai szinten kell kezelni, vezetői elkötelezettségre és tudatos élménytervezésre van szükség.

Minden vállalat egy közösség, a maga saját, egyedi kultúrájával. A munkáltai márkaépítés lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk, milyen is ehhez a közösséghez tartozni. Mindannak, amit el akarunk mesélni a cég kultúrájáról, egyeznie kell azzal, amit az emberek valójában gondolnak a vállalatról.  A fülbemászó, sablonos szlogenek kora lejárt, ha egy cég olyasmit ígér a munkavállalóinak, amit aztán nem tart be, elveszíti a hitelességét a munkaerőpiacon.

Ma már nem csak fogyasztóként, de dolgozóként is személyre szabott értékes élményeket keresünk és egészen mást várunk el egy munkahelytől mint akár tíz évvel ezelőtt. A munkahelyválasztás szempontjából egyre fontosabbá válik, hogy egy vállalat milyen munkavállalói élményt ígér, és hogy ez az ígéret a valóságon alapszik-e. Így aztán nem véletlen, hogy 2019 egyik legerősebb employer branding trendje az élménytervezés, ami amellett, hogy hatékonyabbá teszi a HR működését, alkalmat ad arra is,  hogy a jelöltek, dolgozók szempontjából különösen fontos pillanatokat összehangoljuk a munkáltatói márkával, így nem lesz különbség az ígért és a valóságban átélt élmény között.

A munkavállalói élmény magában foglal minden olyan eseményt, élményt amivel a dolgozó munkája során találkozik a toborzás első pillanatától kezdve az alumni közösséghez való csatlakozásig. Az élménytervezés során megkeressük a munkavállalói életciklus azon pontjait, amelyek a dolgozók illetve a jelöltek szempontjából leginkább meghatározóak. Ezeken a pontokon kezdjük el a fejlesztéseket, és ezeket a pontokat hangoljuk össze elsősorban a munkáltatói értékígérettel. Ez az ígéret összefoglalja mindazt, amit a dolgozóknak nyújt a vállalat. Ha megfelelő mennyiségű információval rendelkezünk a munkaerőpiaci célcsoportokról, (elvárásokról, kompetenciákról, attitűdről) akkor egyrészt úgy tudjuk megfogalmazni a munkáltatói értékígéretet hogy az vonzó és releváns legyen a jeltöltek és a dolgozók számára, másrészt úgy tervezhetjük újra a munkavállalói életciklus különböző szakaszait (toborzás, kiválasztás, onborading, teljesítményértékelés stb.) hogy az pozitív és személyre szabott élményt nyújtson.

A munkavállalói élménytervezés nagyban hozzájárul ahhoz is, hogy organikus módon jelenjenek meg a dolgozók között azok a lelkes munkatársak, akik márkanagykövetként őszintén viszik hírét a vállalati kultúrának, a munkáltatói márkának ezáltal segítve a toborzást és a munkatársak megtartását.

 zerző: Radnai-Tóth Judit | Employer Branding tanácsadó | https://talentbrand.io/



Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.