Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Míg 10 évvel ezelőtt még méregdrága kamerákra volt szükség, ha valaki komolyan vehető filmet akart forgatni, ma már néhány okostelefon is elég lehet ugyanehhez. Körülnéztünk a legjobb „telefonos” filmek világában.
Kezdjük rögtön Jay Alvarez 2013-as alkotásával, az I Play with the Phrase Each Other című kísérleti drámával, amelyet az az évi Raindance filmfesztivál programjába is beválogattak. A kizárólag telefonnal rögzített film egyes jeleneteinek szereplői stílszerűen telefonon beszélgetnek egymással, ebből áll össze a főszereplő, a neurotikus fiatalember, Jake története, aki egy nagyvárosba költözve éli át, ahogyan az élete fokozatosan átalakul. A fekete-fehér alkotást imádták a kritikusok, Jay Alvarezről pedig azt mondták, ő az igazi „új hang” a filmgyártás világában.
De meg kell említenünk Sean Baker 2015-ös Tangerine című vitriolos drámáját is, amely a Hollywood kevésbé csillogó részén dolgozó prostituáltak életét mutatja be, kendőzetlen őszinteséggel és maró humorral. A rendező összesen három okostelefont, egy 8 dolláros applikációt és néhány okostelefonokra való objektívet használt csupán az alacsony költségvetésű film forgatása során. A spórolás azonban nem ment a minőség rovására, a Tangerine ugyanis számtalan díjat besöpört, többek között a 2016-os Independent Spirit Awards fődíját.
A műfaj egyik legkorábbi darabja a 2011-es Framed című alkotás, amely a francia Maël Sevestre nevéhez fűződik. Ehhez a filmes egy 3. generációs iPhone-t használt, a forgatás pedig mindössze néhány napot vett igénybe. A Framed egyébként egy fotóst kísér el a természetbe, ahol azonban valami váratlan dolog zavarja meg a látszólag idilli nyugalmat.
Azt okostelefonos filmezés tehát ma már abszolút elfogadott dolog, sőt ez olyannyira így van, hogy már a nívós filmfesztiválokon is külön foglalkoznak az efféle alkotásokkal. Legutóbb például az 55. New York-i Filmfesztiválon mutatták be azt a hat rövidfilmet, amelyeket az első képkockától az utolsóig az LG V30 telefonjával forgattak.
A filmek exkluzív premierjét követően Bilge Ebiri, a Village Voice filmkritikusa egy panelbeszélgetésen elemezte a filmeket, valamint a filmezés világának legújabb trendjeit és technológiáit. Az itt bemutatott alkotásokban egyébként az volt a közös, hogy a kreativitást és a vizuális történetmesélést állították a középpontba. A filmeket az LGUSAMobile YouTube-csatornáján lehet megtekinteni.
Az 55. New York-i Filmfesztiválon bemutatott, kifejezetten az LG V30 segítségével forgatott rövidfilmeket elnézve nem is csodálkozhatunk, ha rövidesen külön kategóriát kapnának az ilyen alkotások a nívós díjátadókon. És ki tudja, lehet, hogy a következő magyar Oscar-díjat épp egy ilyen készülékkel forgatott alkotás kapja majd.
Az LG V30 a dél-koreai gyártó jelenlegi csúcskategóriás készüléke, amelynek kifejezett erőssége a látványos videók készítése. Már a telefon 18:9 képarányú kijelzője is a filmes élményt szolgálja, nem beszélve a Dolby Vision funkcióról, amely már az LG G6-ból ismerős lehet. Ennek lényege, hogy sokkal élesebb, élénkebb színeket használ, mint a hagyományos kijelzők, ezzel garantálva a tökéletes moziélményt. A készülék hátlapján egy 16, illetve egy 13 megapixeles kamera dolgozik össze a hibátlan képért, a szoftveres oldalról pedig olyan funkciók támogatják ezt, mint például a „mozis” Cine Video mód, amelyben a Point Zoom nevű nagyítási módszerrel a kép bármelyik részletére ránagyíthatunk, függetlenül attól, hogy hol helyezkedik el a képen. A tökéletes filmes hangulatot pedig olyan, előre beállított paletták garantálják, amelyekkel néhány koppintással romantikus vígjátékot, nyári kasszasikert vagy izgalmas thrillert varázsolhatunk a felvételünkből, legalábbis ami a képi világot illeti.
Az oldalon elhelyezett tartalom a LG Electronics Magyarország közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.
A generációk ábécéjében az utolsó betű a mai 14-22 éves korosztályt jelöli. Ők azok, akik folyamatos fejtörést okoznak a hirdetőknek, mivel szokásaik nagyban eltérnek a náluk idősebbekétől. Lássuk, milyen kommunikációs csatornákat és alkalmazásokat használnak, és ehhez mi alapján választják ki a megfelelő telefont.
A legtöbb mai okostelefon képernyője – vízszintes helyzetben – a tévékéhez hasonló 16:9-es képarányt kínál. Az LG azonban egy merész húzással az eddig ismeretlen 18:9 mellett tette le a garast. Megnéztük, hogyan lehet a legjobban kihasználni ezt az új, szokatlanul elnyújtott kezelőfelületet.