Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8ad68e23-62e7-4e1b-8603-b85264a8a565","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az év végéhez közeledve egyre másra jelennek meg a visszatekintések, összefoglalók. Az év legjobb, leginnovatívabb kütyüire is érdemes visszatekinteni, igaz, ki-ki más eszközöket tart annak. Az alábbi összeállítás azonban nem akárhonnan, hanem a világ egyik legbefolyásosabb online építészeti, belsőépítészeti dizájnmagazinjától, a Dezeentől érkezett.","shortLead":"Az év végéhez közeledve egyre másra jelennek meg a visszatekintések, összefoglalók. Az év legjobb, leginnovatívabb...","id":"20241228_dezeen-dizajnmagazin-osszeallitasa-az-ev-leginnovativabb-kutyui","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ad68e23-62e7-4e1b-8603-b85264a8a565.jpg","index":0,"item":"b869e621-d981-4acf-a73b-3165aba42f95","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_dezeen-dizajnmagazin-osszeallitasa-az-ev-leginnovativabb-kutyui","timestamp":"2024. december. 28. 20:03","title":"Ezek az év leginnovatívabb kütyüi a világ egyik legbefolyásosabb dizájnmagazinja, a Dezeen szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6f88736-c9a2-4ecb-bf51-ae26052019ff","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci író-rendező-producer kétszer nyert Emmy-díjat, egyszer Európai Filmdíjat, és jelölték Oscarra is. A politikai humor ínyencei nagyra tartják, de ettől még Moszkvában betiltották.","shortLead":"Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci...","id":"20241228_hvg-armando-iannucci-iro-rendezo-the-franchise-thick-of-it-az-alelnok-sztalin-halala-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6f88736-c9a2-4ecb-bf51-ae26052019ff.jpg","index":0,"item":"f2d68ae1-4f6c-4441-913c-66c6574a87d1","keywords":null,"link":"/360/20241228_hvg-armando-iannucci-iro-rendezo-the-franchise-thick-of-it-az-alelnok-sztalin-halala-interju","timestamp":"2024. december. 28. 16:30","title":"Armando Iannucci: A Sztálin halálát Orbán Viktor és a hasonló politikusok miatt készítettem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d5d1b24-6bc8-4044-bfaf-6fabdfd87d29","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A TIME magazin az év 200 legjobb találmányát felvonultató listáján a divatiparral kapcsolatos innovációk is helyet kaptak. A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik az iparágban.","shortLead":"A TIME magazin az év 200 legjobb találmányát felvonultató listáján a divatiparral kapcsolatos innovációk is helyet...","id":"20241227_2024-legjobb-talalmanyai-divatipar-fenntartahato-bor-mesterseges-intelligencia-hasznlatruha-okologiai-labnyom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d5d1b24-6bc8-4044-bfaf-6fabdfd87d29.jpg","index":0,"item":"25cbfda1-c73c-4a40-a885-cf79288117ee","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_2024-legjobb-talalmanyai-divatipar-fenntartahato-bor-mesterseges-intelligencia-hasznlatruha-okologiai-labnyom","timestamp":"2024. december. 27. 10:03","title":"2024 legjobb találmányai: kiszámított valóság, zöld luxusbőr, könnyebb bevásárlás a neten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik bankkártyánkat használjuk, hanem a mobilunkat vagy az okosóránkat. Szetnics László, a Mastercard digitális megoldásokért felelős igazgatója interjúnkban többek között arról beszél, mik a digitális fizetés előnyei, és mennyire egyszerű azt az okoseszközökre varázsolni.","shortLead":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik...","id":"20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27.jpg","index":0,"item":"42e7682c-494a-4e84-b47b-98be73a93efd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Csak készpénzt használ? Akkor van, amire biztos nem gondolt még","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef4f2604-f702-4772-b67e-96f30598517f","c_author":"HVG","category":"360","description":"<strong>Felsorolni is nehéz, </strong>mi mindennel gazdagodott Orbán Viktor barátja és veje.","shortLead":"<strong>Felsorolni is nehéz, </strong>mi mindennel gazdagodott Orbán Viktor barátja és veje.","id":"20241228_meszaros-tiborcz-matolcsy-adam-szaraz-istvan-vagyongyarapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef4f2604-f702-4772-b67e-96f30598517f.jpg","index":0,"item":"71642a1e-adfc-4e83-8f24-2c8a9c020403","keywords":null,"link":"/360/20241228_meszaros-tiborcz-matolcsy-adam-szaraz-istvan-vagyongyarapodas","timestamp":"2024. december. 28. 14:30","title":"2024 is a NER-milliárdosok éve volt: Mészáros Lőrinc és Tiborcz István különösen nagyot szakított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f953cf3-a7b2-475c-a8fb-b890521245d9","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Egymásnak adják a kilincset Trump floridai birtokán a Szilícium-völgy moguljai, akik mind jóban akarnak lenni vele, feledve a sérelmeket.","shortLead":"Egymásnak adják a kilincset Trump floridai birtokán a Szilícium-völgy moguljai, akik mind jóban akarnak lenni vele...","id":"20241227_hvg-trump-zuckerberg-bezos-altman-musk-pichai-brin-cook","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f953cf3-a7b2-475c-a8fb-b890521245d9.jpg","index":0,"item":"8d344f1e-b680-4c0f-904d-953373519341","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-trump-zuckerberg-bezos-altman-musk-pichai-brin-cook","timestamp":"2024. december. 27. 16:00","title":"A múltat feledve és a jövőért hízelegve zarándokolnak Trumphoz a techmogulok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74f9f7be-8702-4bb4-b9e6-6cb03e9775f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Szinghre az indiai gazdasági nyitás atyjaként is tekintenek.","shortLead":"Szinghre az indiai gazdasági nyitás atyjaként is tekintenek.","id":"20241226_Meghalt-Manmohan-Szingh-India-elso-szikh-miniszterelnoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74f9f7be-8702-4bb4-b9e6-6cb03e9775f6.jpg","index":0,"item":"b5762069-ed9b-4214-912c-5b49c7764def","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_Meghalt-Manmohan-Szingh-India-elso-szikh-miniszterelnoke","timestamp":"2024. december. 26. 21:27","title":"Meghalt Manmohan Szingh, India első szikh miniszterelnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3adf0917-8e3f-42ec-ad8e-8860b656f307","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A bokszvilágbajnok halálának okát egyelőre nem tették közzé.","shortLead":"A bokszvilágbajnok halálának okát egyelőre nem tették közzé.","id":"20241228_Meghalt-Paul-Bamba-profi-boksz-vilagbajnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3adf0917-8e3f-42ec-ad8e-8860b656f307.jpg","index":0,"item":"981f1d26-cd01-4ad6-aee1-627f0927ae78","keywords":null,"link":"/sport/20241228_Meghalt-Paul-Bamba-profi-boksz-vilagbajnok","timestamp":"2024. december. 28. 15:43","title":"Egy hete lett világbajnok, 36 évesen meghalt Paul Bamba profi bokszoló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tényleg elég, ha van egy pipa vagy három csík a ruhán?
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A világ jobb hellyé tétele, az emberek inspirálása, folyamatos innováció, a felhasználói igények maradéktalan kiszolgálása – mindezek együtt és külön-külön is jellemzői lehetnek egy magasabb rendű cél érdekében tevékenykedő vállalkozásnak. Cikkünkben nagyvállalati példákat mutatunk be.
Etsy
Terület: online kereskedelem | Érték: fenntarthatóság – emberközpontúság – közösség
A kézműves termékek kereskedelmére szakosodott online piacteret 2005-ben alapította Rob Kalin, miután nem talált olyan helyet az interneten, ahol saját munkáit értékesíthette volna. Az Etsy megjelenésével a korábban csak kézműves boltokban vagy bolhapiacokon árult termékek – egyedi ékszerek, festmények, ruhák – egy csapásra globális vásárlóközönséget értek el. A fenntartható, gondos és emberközpontú alkotói folyamatokat támogató Etsy a működésével maga is példát mutat: új székháza berendezésekor például – a bútorok kézműves eredetén túl – az iroda ökológiai lábnyomának radikális csökkentése is fontos szempont volt.
Azt adni az embereknek, amire szükségük van, méghozzá olyan gyorsan, ahogyan lehetséges – ez az Inditex-vállalatok sikerének titka, mondja a spanyol alapító, Amancio Ortega, aki magát mélyszegénységből a világ immár leggazdagabb emberévé küzdötte fel magát. A cégnél a vásárlók állnak minden folyamat középpontjában: a kollekció megtervezésétől kezdve a boltok kialakításán át a logisztikai rendszer üzemeltetéséig. A dizájn, a minőség, az ügyfélszolgálat és a folyamatos innováció iránt elkötelezett vállalat nem is annyira követi, mint inkább gerjeszti a divatvilág változásait.
Amacio Ortega, a Zara alapítója kerüli a nyilvánosságot: interjút nem ad, fényképet pedig csak elvétve látni róla. Ennek megfelelően életéről, pályafutásáról sok bizonytalan hitelességű legenda terjed.
23andMe
Terület: egészségügy | Érték: nézőpontváltás – genetikai adatbank – ügyfélközpontúság
Az Anne Wojcicki által 2006-ban elindított vállalat egyszerre szeretné megváltoztatni az emberek viszonyát az egészséghez, illetve az egészségipar működését, azáltal, hogy a gyógyítás helyett a megelőzésre helyezi a hangsúlyt. A cég 99 dollárért készít postán feladható nyálmintából DNS-elemzést, amely segíthet az öröklött genetikai kockázatok beazonosításában, majd ezen alapuló életmódváltásban. A 23andMe emellett a beérkező mintákból hatalmas genetikai adatbázist épít (természetesen csak a hozzájárulók adataiból), amely gazdag forrás lehet további gyógyszerfejlesztési kutatásokhoz. A cég gyors fejlődése a szabályozó szervezetek figyelmét is felkeltette: a 23andMe-t az utóbbi években hasonló, részben jogos kritika érte, mint az Airbnb-t vagy az Ubert a saját szektorában.
Történetének több mint 80 éve során a Legónak nem egyszer újra kellett gondolnia működését. Az eleinte fajátékokra specializálódott üzem számára az igazi áttörést az hozta el, amikor az addig egymástól elkülönülő játékait rendszerbe szervezte. A Lego-fantáziavilág köré idővel széles profilú szórakoztató birodalom épült ki, amely megpróbálta felvenni a harcot a játékbizniszben megjelenő digitális riválisokkal. A szűk látókörű innováció során azonban a cég irányt tévesztett, és a kétezres évek elején újra válságba került. Végül úgy húzta ki magát a bajból, hogy visszatért eredeti hitvallásához, a „Játssz jól!” mottóhoz (ennek dán verziójából, a leg godtból ered a cég neve is). A portfólió szűkítése után újra az alapjátékok és a kreativitás fejlesztése került a fókuszba.
Fazekas István
Nike
Terület: sportruházat | Érték: innováció – egészség – közösség
Inspirációt és innovációt nyújtani a világ minden sportolójának – mottója szerint ez a fő célja a neves sportszergyártónak, amely sportolón nem csupán a hivatásosokat érti, hanem „mindenkit, akinek van teste”. Brandje nem a tökéletes sportfelszerelést helyezi a középpontba, hanem a használóját, aki a cég terméke segítségével elér valamiféle teljesítményt. A Nike-nál rájöttek, hogy csupán azzal nem tarthatják meg piaci részesedésüket, ha a termékeikre ráteszik pipa formájú szimbolikus logójukat, ezért inkább a folyamatos innovációra és a közösségépítésre esküsznek. E célok eléréséért együttműködnek a legjobb sportolókkal, felhasználják a feltörekvő technológiákat, és különféle mozgalmak, közösségek szervezésével próbálják mozgásra bírni a világot.
A Nike történetét sokan, sokféleképpen megírták már, idén az egyik társalapító, Phil Knight számolt be a vállalkozás kezdeti éveiről egy őszinte és személyes visszaemlékezésben. Memoárjában egyebek között a márka logójának és nevének keletkezéséről is mesélt.
Coursera
Terület: felsőoktatás | Érték: ingyenes oktatás – egyenlőség – gamifikáció
Az ingyenes online szabadegyetem (MOOC) piacának egyik kiemelkedő szervezetét, a Courserát két stanfordi professzor – Andrew Ng és Daphne Koller – alapította 2012-ben, miután rájöttek, hogy a YouTube-ra felpakolt előadásaikkal annyi érdeklődőt értek el, amennyit több száz éves egyetemi oktatással sem tudnának. Az élethosszig tartó tanulás sokat hangoztatott eszményének megágyazó Coursera célja, hogy a legjobb felsőoktatási intézmények kurzusait online is elérhetővé tegye. Ez nemcsak az oktatást forradalmasíthatja, hanem a társadalmi egyenlőtlenségekre is hatással lehet – a képzésekre ugyanis kortól, nemtől, származástól és anyagi helyzettől függetlenül bárki jelentkezhet.
Toms
Terület: divat | Érték: magasabb rendű cél – átláthatóság – dizájn
A Toms története Blake Mycoskie 2006-os argentínai útjából nőtt ki. Ottani munkája során az amerikai önkéntes két dologra lett ugyanis figyelmes: egyrészt felfedezte az alpargatas nevű, tradicionális helyi cipőt, másrészt rádöbbent, hogy Buenos Airesben milyen sok gyerek mászkál cipő nélkül. E két megfigyeléséből olyan üzleti modellt gyúrt össze, amely egyszerre volt for- illetve nonprofit, és amelyet később „gondoskodó kapitalista” cégek tömegei vettek át. A luxustermékké átdizájnolt alpargatast Mycoskie úgy vezette be az amerikai piacra, hogy közben ígéretet tett vásárlóinak: minden eladott cipő után szállít egy párat a világ rászoruló gyerekeinek. A húzás bejött, a különleges ajánlatot a szóbeszéd felkapta, és az emberek kérés nélkül terjesztették a Toms megkapó történetét. Mycoskie arra is helyesen ráérzett, hogy a jó háttértörténet mellett az átláthatóság is nagyon fontos.
Elon Musk 2003-ban elindított cége, a Tesla Motors a lesajnált elektromos kocsiból egy csapásra szexi, nagy teljesítményű luxusautót varázsolt. A mindezek mellett környezetbarát kocsihoz első körben csak a leggazdagabbak férhettek hozzá, de a hosszú távú tervek szerint egyszer majd mindenki megtalálja a kínálatban a magának való járművet. Addig is van feladat bőven, többek között a töltőhálózatok kiépítése, amelynek létrehozásához szorosan kapcsolódik Musk cégbirodalmának másik pillére, az amerikai napenergia-piac meghatározó szereplőjeként ismert SolarCity. Musk persze tisztában van azzal is, hogy – bármekkora üzleti forradalmár is – ekkora változást nehéz egyedül keresztülvinni, ezért 2014-ben a Tesla szabadalmait nyílt forráskódúvá, azaz a riválisok számára is szabadon hozzáférhetővé tette. Meglátása szerint minél több vállalat gyárt ugyanis elektromos autókat, annál gyorsabban terjed el majd a technológia.
A fenti cikk teljes terjedelmében elolvasható a HVG Extra Business 2016/4-es számában. Kíváncsi, hogyan segíthetik karrierjét vagy cégének sikerét a történetek, és hogyan aknázzák ki a sztorik erejét a profik? Keresse az újságárusoknál a HVG Extra Business friss számát, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
A közösségi média különböző oldalaira egyszerű publikálást lehetővé tevő Buffer a teljes átláthatóság jegyében működik. A dolgozói fizetéseken kívül nyilvánosak többek között a cég bevételei, költségei és árazási modelljei, a csapat összetétele, az alkalmazottak által olvasott könyvek listája – és mindezek az adatok ráadásul a cég honlapján valós időben is elérhetők.
„Cégünk filozófiája” – ez rendre visszatérő fordulat a cégek honlapjának nyitóoldalán. Hogy jön össze üzlet és filozófia? Lehet-e egyáltalán egy cégnek filozófiája?
Még az ikonikus vállalatok esetében is előfordul, hogy megtorpannak, elbuknak és feledésbe merülnek. A vezetők önhittsége, a gyenge marketing, a rossz termék, a stratégiai hibák, a gazdasági környezet vagy egyszerűen a pech, mind szerepelhet a lehetséges okok hosszú listáján. Sok esetben azonban éppen a siker a bukás katalizátora.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.