szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Citroën 2006 első tizenegy hónapjában összesen 7013 személy- illetve haszongépjárművet értékesített, ami a piac 6,6 százalékos csökkenése ellenére, több mint 3 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A Citroën ezzel a 11. legnépszerűbb márka Magyarországon. Piaci részesedése 3,79 százalék, ami 0,5 százalékponttal magasabb a 2005 első tizenegy hónapjánál.

© hvg.hu
2006 első tizenegy hónapjában a legnépszerűbb Citroën modellnek a Berlingo bizonyult, amelyből 1722 talált magyar gazdára. A Berlingo eladásai 2005. azonos időszakához képest több mint kétszeresükre nőttek (233,08%). A Xsara Picasso és a Berlingo piacvezető a saját alszegmensében, amelyből 18,99 illetve 49, 71 százalékkal részesedik. 2006 első tizenegy hónapjában a három francia márka közül a Citroën érte el a legjobb eredményt az alsó-középkategóriában, hiszen eladásai közel 24,47 százalékkal nőttek 2005 azonos időszakához viszonyítva.

Idén a kishaszongépjárművek piacán is remekül teljesítettek a Citroënek, 30,4 százalékkal több fogyott mint 2005 azonos időszakában és ezzel piaci részesedése 7,75 százalék, több mint 1 százalékponttal magasabb mint egy évvel korábban. Személyautós testvéréhez hasonlóan, a haszon Berlingo eladásai is jelentősen nőttek, és 2005 első tizenegy hónapjához viszonyított 61,43 százalékos fejlődésével közel megkétszerezte tavalyi piaci részesedését.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Citroen-teszt: szoba kilátással

A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.

automenedzser.hu Autó

Nyaralásban világbajnok

Vállalkozóknak és családcentrikus férfiaknak tökéletes megoldás az Európában igen népszerű Citroen Berlingo. Nyaralásban világbajnok.