Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d455b5f-4037-4805-995b-686a60ff1c50","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Közösségi oldalakon tűntek fel a felvételek, amik kirobbantották a botrányt. ","shortLead":"Közösségi oldalakon tűntek fel a felvételek, amik kirobbantották a botrányt. ","id":"20250602_mongolia-tuntetes-miniszterelnok-fia-luxus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d455b5f-4037-4805-995b-686a60ff1c50.jpg","index":0,"item":"478708af-d54e-4918-b4f1-148e487851cf","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_mongolia-tuntetes-miniszterelnok-fia-luxus","timestamp":"2025. június. 02. 10:38","title":"Tömegek vonultak utcára Mongóliában a miniszterelnök fiának luxizása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2897da2-620e-4aa0-a0b0-295ccfa48b80","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Visváder Tamás szerint nem passzol a minimalista stílusú otthonukba a hongkongi mosdóállvány, amit eddig egy raktárban tároltak.","shortLead":"Visváder Tamás szerint nem passzol a minimalista stílusú otthonukba a hongkongi mosdóállvány, amit eddig egy raktárban...","id":"20250602_Andy-Vajna-hagyateka-mutargy-butor-120-ezer-forint-Visvader-Tamas-Kincsvadaszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2897da2-620e-4aa0-a0b0-295ccfa48b80.jpg","index":0,"item":"06a71e8c-2ac3-41d8-9ecc-f569e14529b2","keywords":null,"link":"/elet/20250602_Andy-Vajna-hagyateka-mutargy-butor-120-ezer-forint-Visvader-Tamas-Kincsvadaszok","timestamp":"2025. június. 02. 12:32","title":"120 ezer forintért adta el Andy Vajna egyik műtárgyát a sógora egy tévéműsorban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és a non-plus-ultra kategóriás méregdrága A90 Final Editiont is rendesen meghajtottuk.","shortLead":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és...","id":"20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a.jpg","index":0,"item":"5d0552bb-fcf0-472e-a7f2-ad44251664f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 02. 08:01","title":"70 millió forintos elérhetetlen álom: versenypályáztunk a Toyota Supra búcsúzó verzióival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"A miniszterelnök azt mondta, felkészülnek a „nehéz együttműködésre” az új elnökkel.","shortLead":"A miniszterelnök azt mondta, felkészülnek a „nehéz együttműködésre” az új elnökkel.","id":"20250602_lengyelorszag-elnokvalasztas-karol-nawrocki-donald-tusk-miniszterelnok-bizalmi-szavazas-jaroslaw-kaczynski","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46.jpg","index":0,"item":"5fdbca44-91d5-4cb3-9814-952aec317fc4","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_lengyelorszag-elnokvalasztas-karol-nawrocki-donald-tusk-miniszterelnok-bizalmi-szavazas-jaroslaw-kaczynski","timestamp":"2025. június. 02. 21:10","title":"Tusk bizalmi szavazást kér, Kaczynski kormányváltást sürget Nawrocki győzelme után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb0e2cbc-1a87-4995-9ec3-4bcd583ddec5","c_author":"SPAR","category":"brandchannel","description":"A gin és a belőle készülő koktélok vagy long drinkek hatalmas népszerűségnek örvendenek a világ minden táján, így itthon is. A nemzetközi és a hazai ginek palettája egyre szélesedik, legyen szó markánsan száraz, édesebb vagy épp fűszeres tételekről. De tényleg csak tonikkal érdemes? Kinek való a gin, és mit nyújtanak a hazai márkák? A Gin Market szervezőjével, a Grand Spirit tulajdonosával, Bárány Péterrel beszélgettünk.","shortLead":"A gin és a belőle készülő koktélok vagy long drinkek hatalmas népszerűségnek örvendenek a világ minden táján...","id":"20250603_SPAR-gin-market-budapest-barany-peter-kezmuves-gin-gasztro-fesztival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb0e2cbc-1a87-4995-9ec3-4bcd583ddec5.jpg","index":0,"item":"d6a9fa8f-a483-4ebf-b60a-9e2d76a69f9d","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250603_SPAR-gin-market-budapest-barany-peter-kezmuves-gin-gasztro-fesztival","timestamp":"2025. június. 03. 07:30","title":"„Nem egyéjszakás kaland, hanem tudatos élmény”: ismét egy helyen gyűlnek össze a gin szerelmesei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SPAR Magyarország","c_partnerlogo":"9615d6e6-8d73-4e29-a76b-e36e534d9f8a","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Halms Debrecenben már jelen van, most Miskolcon épít új üzemet.","shortLead":"A Halms Debrecenben már jelen van, most Miskolcon épít új üzemet.","id":"20250602_Halms-kinai-gyar-elektromos-autok-alkatreszgyartas-autoipar-Miskolc-Szijjarto-Bajnokok-Ligaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"0116127e-321e-4bcf-811c-1179e62fcd1f","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Halms-kinai-gyar-elektromos-autok-alkatreszgyartas-autoipar-Miskolc-Szijjarto-Bajnokok-Ligaja","timestamp":"2025. június. 02. 14:05","title":"Újabb gyárat épít Magyarországon egy kínai villanyautós óriás – Szijjártónak a Bajnokok Ligája kieséses szakasza ugrott be erről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Nagy a kontraszt az autó high-end felszereltsége és a beltér fantáziátlansága, az illesztések pontatlansága és németes egyszerűsége között. Az autó formája nagyon szép, a tervezők minden apró részletre ügyeltek, a legkisebb Opel vérbeli ragadozó tekintete egyértelműen rabul ejti a hölgyek szívét. Ami elölről szép, az hátulról is az, a Corsa befejezett remekmű, bár a tervezők mégis hagytak egy elvarratlan szálat. Talán így készülnek a ráncfelvarrásra. Az autó belterében hiányoltam a fantáziát, azt az alkotóerőt, ami a külsejét meghatározta. Szép a műszerfal, tetszett a kormány is, ám a középkonzol egyhangúságát, a múlt és a jövő keveredését nem tudtam megszokni.
A középkonzol csúcsán található a navigációs rendszer (cd-váltós, mp3-as 499 ezerért) képernyője. DVD-lemezén szerencsére rajta volt kis hazánk is, így kiválóan lehetett használni a zegzugos pesti utcákon, csak egy helyen irányított a tilosba, de ott magamtól is szabálytalanul kanyarodtam volna jobbra. A fedélzeti számítógép monitorjául szolgáló folyadékkristályos mező alatt található rengeteg gomb és kapcsoló a navigációhoz, a board computerhez és a baráti hangon megszólaló hifihez köthető. Ezalatt azonban a manuális klíma ködbe vesző messziségből előhalászott tekerői találhatók (Enjoy plusz csomag 2 – első ködfényszórókkal és fűthető tükrökkel 279 ezerért). Az egyébként ergonomikus középkonzol összhatása így kissé fanyarul hatott. A beltér anyagai puhák, ám az illesztések mentén kissé mozognak, lötyögnek, az ülések kényelmesek, minőségük elfogadható. A világítást a kormány alatt balra egy mosógép forgókapcsolóhoz hasonlatos (úgy lötyögött pont, mint a hatéves svéd mosó-szárítő vezérlője) eszközzel kezelhetjük. Egyben vannak a ködlámpák, a műszerfal világítás funkciói, a tompított fényszórónak automatikus állása is van.
[[ Oldaltörés: Parádés extralista, ESP csak felárért (Oldaltörés) ]]
Tesztautómmal a próba előtt néhány héttel már találkoztam, kiszúrtam az egyik kollégát, amint a Lágymányosi-hídra kanyarodott éppen. Már akkor meglepett színével, dinamizmusával és persze messziről feltűnő navigációs képernyőjével. Hiába, még mindig lázba hoznak az ilyen kütyük. Kocsimban volt sebességtartó automatika (79 ezer forint), kezelése nagyon egyszerű, a fénykürt bajuszkapcsolóján kapott helyet. Óriási meglepetésemre a kis Corsában kanyarkövető (89 ezer forint) projektoros lámpákat szereltek, ráadásul kanyarbevilágító izzók is helyet kaptak. Csak ámultam, amikor a sötétben kanyarogva világosban láttam az autó két oldalát. Nem ilyen bőkezű azonban a biztonsági felszereléssel, van defektérzékelő rendszerünk, de az ESP csak 149 ezer forintos felárért rendelhető, a hat légzsákért is külön csomagot kell vennünk (az 5*NCAP-csomagért 275 ezret kell leszurkolnunk), tesztautómban csak két légzsák és ABS volt, az első aktív fejtámlák 39 ezerbe, az Isofix-bekötési pontok 19 ezerbe kerülnek. A dízel részecskeszűrőért plusz 180 ezret kell leperkálnunk.
Kényelmes a Corsa vezetése, jó a kilátás előre és hátra is, tolatóradar nélkül is vígan lehet vele parkolni a belvárosban is. A kis túlnyúlásokkal biztonságosan és karcmentesen lehet manőverezni. A kormány túl direkt, városban nagy sebességnél egy kissé bizonytalan emiatt az autó, de ha hozzászokik a finom mozdulatokhoz a vezető, akkor nem lesz gond. Futóműve komfortos, az úthibákat nem érzi. A Corsa váltója kitűnő, pontos és hangtalan. Kell is a pontosság, mert a kis dízel igényli a váltást, főként városban gyakran kell kapcsolgatni. Ha azonban kiszabadulunk a betondzsungelből, a hatfokozatú egység kényelmes és gyors menetet kínál. A Fiattól kapott motort csak alapjáraton lehet hallani, meg néha, amikor a turbó bekapcsol, de menetközben senki sem mondaná meg hallomásból, hogy dízel. Ha már öngyulladós, akkor természetesen alacsony étvágyat várunk, a rövid, 300 kilométeres tesztút során 5,8 literes átlagfogyasztással örvendeztetett meg az Opel.
A kis Corsa hátul is kényelmes, magam mögé jól befértem, csak a könyököm volt pluszban. A csomagtartó kétszintes (második csomagtér padló a hivatalos neve), egy kilencven literes tömött hokistáska épp befér, ha ezt a padlót kivesszük, akkor természetesen mélyebb rekesz áll a rendelkezésünkre. Ha nagyobb tárgyakat akarunk szállítani, akkor nem kell mást tennünk, mint lehajtanunk a hátsó üléseket. A kesztyűtartó szokásosan kicsi, az ajtózsebek szűkek, van három palacktartónk, sőt az első két ajtó zsebében is elfér egy-egy dobozos hűsítő. Összességében kedvező tapasztalatokkal váltam meg a Corsától, mind menetteljesítményeit, komfortját, értékállóságát, mind felszereltségét tekintve versenyképes kisautót ismerhettem meg, viszont nem adják olcsón. Az Enjoy felszereltséggel megáldott Corsa 90 lovas dízelmocival, hatsebességes kézi váltóval 3,6 milliótól lehet a miénk. A legolcsóbb, 75 lovas dízelhez 3,299 millióért jutunk hozzá, a benzines változatok 2,6 milliótól (60 lovas egyliteres) indulnak.
Bővül az Astra-család: a négyajtós Astra limuzinnal az ötödik karosszéria-változat jelenik meg az ötajtós, a kombi, a háromajtós GTC és a TwinTop kupé-kabrió után. A lépcsőshátú kocsi világpremierje az isztambuli autószalonon lesz november 3-12. között.
Genfben mutatja be az Opel a Corsa legizmosabb változatát, a 192 lovas OPC-t. 1,6-os szentgotthárdi turbómotorja 7,2 másodperc alatt katapultálja százra a kompakt háromajtóst, és 225 kilométer/óra csúcssebességet tesz elérhetővé.
Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.
Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.