Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8fd3cd8b-42d6-46da-9df0-658798345613","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk. ","shortLead":"Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek...","id":"20250106_felnottkori-adhd-nok-figyelemzavar-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fd3cd8b-42d6-46da-9df0-658798345613.jpg","index":0,"item":"091ecd60-4a7a-4c1c-ba81-f80a937ab35f","keywords":null,"link":"/360/20250106_felnottkori-adhd-nok-figyelemzavar-depresszio","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá szükség, ha a szervezete megfelelően teszi a dolgát.","shortLead":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá...","id":"20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc.jpg","index":0,"item":"30b99f73-7fe6-4686-8733-856adee23b6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","timestamp":"2025. január. 06. 08:03","title":"De miért folyik az orrunk a hidegben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a462774-b7ae-4605-8435-01b0f134684a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volvo testvérmárkájaként jegyzett Lynk & Co egy vadonatúj plugin hibrid divatterepjáróval rukkolt elő.","shortLead":"A Volvo testvérmárkájaként jegyzett Lynk & Co egy vadonatúj plugin hibrid divatterepjáróval rukkolt elő.","id":"20250107_857-loerovel-es-gigantikus-6K-kijelzokkel-sokkol-a-legujabb-suv-lynk-co-900-volvo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a462774-b7ae-4605-8435-01b0f134684a.jpg","index":0,"item":"d7eb140b-e072-4743-a8b7-540ea5dcf519","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_857-loerovel-es-gigantikus-6K-kijelzokkel-sokkol-a-legujabb-suv-lynk-co-900-volvo","timestamp":"2025. január. 07. 07:59","title":"857 lóerővel és gigantikus 6K kijelzőkkel sokkol a legújabb SUV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba50bd17-a70e-4224-8264-cb8e6ac794ec","c_author":"HVG","category":"360","description":"A paradicsomtermesztés egyik legnagyobb kihívása, hogy kompromisszumot kell kötni az íz és a termelékenység között, ugyanis az édesebb és így jobb ízű paradicsomhoz általában alacsonyabb termésátlag tartozik.","shortLead":"A paradicsomtermesztés egyik legnagyobb kihívása, hogy kompromisszumot kell kötni az íz és a termelékenység között...","id":"20250106_hvg-edesebb-paradicsom-termeshozam-genmodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba50bd17-a70e-4224-8264-cb8e6ac794ec.jpg","index":0,"item":"71fe011d-e8af-4b30-8062-282c783edb10","keywords":null,"link":"/360/20250106_hvg-edesebb-paradicsom-termeshozam-genmodositas","timestamp":"2025. január. 06. 12:15","title":"Így lesz 30 százalékkal édesebb a paradicsom úgy, hogy közben sok terem belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal kitüntetett filmjére. Íme, az eredmény.","shortLead":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal...","id":"20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589.jpg","index":0,"item":"29b86ffc-6b52-48e4-bcd5-eb22d025fff8","keywords":null,"link":"/360/20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","timestamp":"2025. január. 06. 15:45","title":"Mennyire a miénk Tóth László? Mégis mennyire magyar A brutalista, amelyet hétfő hajnalban Golden Globe-okkal halmoztak el?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72444e79-a9f1-4896-9d5b-def1d3b94aa1","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"A tavalyi évet sem úszta meg az ország, ahogy a világ többi része sem árvizek és a velük járó pusztítás nélkül. Valahogy mindig sikerül átevickélni ezeken az időszakokon, de továbbra sem megoldott kérdés a hatékony vízgazdálkodás, pedig a vízre mindenkinek szüksége van. Ezt világszerte már jó pár innovatív cég felismerte. Némelyik jó eséllyel hamarosan kiemelt befektetési célponttá válhat.","shortLead":"A tavalyi évet sem úszta meg az ország, ahogy a világ többi része sem árvizek és a velük járó pusztítás nélkül...","id":"20250106_Univerzalis-oldoanyag-a-viz-es-rengeteg-penzt-is-tud-termelni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72444e79-a9f1-4896-9d5b-def1d3b94aa1.jpg","index":0,"item":"a8e27b7d-adb8-482d-90b3-d5ab69fc52bc","keywords":null,"link":"/360/20250106_Univerzalis-oldoanyag-a-viz-es-rengeteg-penzt-is-tud-termelni","timestamp":"2025. január. 06. 15:17","title":"Univerzális oldóanyag a víz, de rengeteg pénzt is tud termelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","shortLead":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","id":"20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc.jpg","index":0,"item":"0e2c9cdb-c371-4c66-aaf3-f45db4c6e2cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","timestamp":"2025. január. 06. 14:03","title":"Havi 80 000 forint a ChatGPT legdrágább csomagja, de Sam Altman szerint ez túl kevés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bab78a40-cfa1-499c-9aac-9ba81b6ec332","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyészség szerint a rendőrség első körben megalapozatlanul utasította el a budafoki fideszes képviselő ügyében tett feljelentést, mert a HVG cikke alapján nem lehet kizárni a bűncselekmény gyanúját. Csak nyomozással deríthető ki, hogy indokolt volt-e a megbízási jogviszony, valamint az annak alapján kifizetett díj – állítja a vádhatóság. ","shortLead":"Az ügyészség szerint a rendőrség első körben megalapozatlanul utasította el a budafoki fideszes képviselő ügyében tett...","id":"20250106_nyomozas-indoklas-ugyeszseg-rendorseg-budafok-tanacsadoi-szerzodes-krieger-krisztina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bab78a40-cfa1-499c-9aac-9ba81b6ec332.jpg","index":0,"item":"57ec9191-7e56-4ef5-917b-f1960f75570e","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_nyomozas-indoklas-ugyeszseg-rendorseg-budafok-tanacsadoi-szerzodes-krieger-krisztina","timestamp":"2025. január. 06. 16:01","title":"Kiderült, miért indult mégis nyomozás a fideszes képviselő 1,1 milliós tanácsadói szerződése ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mercedes-Benz G-osztály: Vezettük a világ legjobb terepjáróját
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Minden üvege sík, minden idoma merőleges és szögletes - az aerodinamikát...
Mercedes-Benz G 320 CDI
Stiller Ákos
Minden üvege sík, minden idoma merőleges és szögletes - az aerodinamikát elfelejthetjük, katonai célú járműveknél ez sosem volt szempont. A G-t 28 évvel ezelőtt az osztrák Steyr Puch gyárban kezdték gyártani, az utóbbi években többször be akarták fejezni ezt a sikertörténetet, de rájöttek, hogy amennyit gyártanak, az mind gazdára talál. 2004 után idén ismét felújították, széria lett a ködlámpás kanyarfény és a Xenon-izzó, illetve megkapta a 320 CDI erőforrást. A 4-Matic állandó összkerék-hajtás mellett az elektronikus szabályzású 4ETS trakciórendszer, az ESP, valamint a gombnyomásra kapcsolható differenciálzárak, a terepfokozat-kapcsoló a szériafelszereltség részét képezik. Grazban a mai napig 186 ezer darab G-osztályt gyártottak.
Mercedes-Benz G 320 CDI
Stiller Ákos
A majd’ 10 centis vasajtón túl egy katonai, vagy mezőgazdasági jármű puritán praktikuma fogad. Különlegesen egyszerű munkásmilliő Mercedes-Benz emblémával. Nagyon katonai, nagyon fegyelmezett világba mászhatunk be. Beszállni nem lehet, sokkal inkább felmászni a vezetőfülkébe. Az szövetülések kényelmesek, minden csupa jó minőségű műanyag, fabetét csak elvétve található a műszerfal alján. A kormány és az automatikus váltó fogójára és a multifunkciós könyöktámaszra tettek egy kis bőrt, hogy ne érje szó a ház elejét. Az ülések, tükrök és a kormánybeállítás persze memóriás, a klíma kétzónás automatikus, van ülésfűtés.
Mercedes-Benz G 320 CDI
Stiller Ákos
Minden, ami fontos ott van a vezető körül. A legelső dolog, ami feltűnik, az a normál kézifék, majd a három differenciálzár kapcsolója hökkent meg. A szögletes formák, a hasmagasság, a gumik és a beltér együtt kiáltják: én vagyok a világ egyik legjobb terepjárója. És ezt olyan hangsúllyal, hogy elhisszük. 28 éve nyüstölik Európa hadseregei, újabban a magyar is, az ős G-osztályt és annak felfrissített változatait. A jármű masszivitása, robusztussága, fizikai ereje és decens megjelenése szerencsére nem változott. Szögletességének köszönhetően jó a kilátás, milliméterre pontosan tudjuk a sávban tartani a kocsit.
[[ Oldaltörés: Városban luxus, terepen áldás ]]
Mercedes-Benz G 320 CDI
Stiller Ákos
Hatalmas a beltér, az ülésekben ülve úgy érezzük magunkat, mind az Új Delhi mellett a turista, akit elefántra ültettek. Annyi különbséggel, hogy a G-osztály nem imbolyog és szelíd. Mértéktelen szögletessége, látható csavarral rögzített lámpái egy letűnt világot idézik, olyan, mintha egy szalonban a házimozit lámpás tévére kötnék rá. Ám a jó film a képernyőtől függetlenül is jó film, a G-osztály pedig mestermű a terepes járművek között. Tapasztalt, öreg rókafogó. Vadászok, erdészek, horgászok munkaeszköze, igaz csak a nagyon tehetősek engedhetik meg maguknak. A nyújtott tengelytávú ötajtós autó alapára 19,56 millió forint. Minden egyes fillérrel el tud számolni, nincs olyan helyzet, ahol elakadna, ahol lerobbanna, ahol nem teljesítené az elvárásokat. A terepjárást fizikuma mellett terepfokozat kapcsoló valamint három elektronikus fék-differenciálzár könnyíti meg, lehet külön zárni az első, a hátsó és a középső diffizárat. Masszív és elnyűhetetlen. Ha az emberiség eltűnik, egy ilyen G-Merci biztos marad, hogy nyomokban hirdesse az automobilizmus nagyságát. Alapból pacifista vagyok de egy ilyen autóval be lehetne sorozni engem is. Mint a forró kés a jéghideg vajban úgy hatol át a tájon, legyen az aszfalt, murva, kavics, mező, árokpart, erdőszél vagy bármi. Fekvőrendőrökön úgy haladunk át, mint személyautóval egy elszakadt ékszíjon.
Mercedes-Benz G 320 CDI
Stiller Ákos
Kanyarodáskor érezni, hogy ez egy dinó, körültekintően kell tekerni a nagyon pontos kormányt, amelynek szervóját nagyon okosan úgy állították be, hogy egy kicsit izmozni kell vele. Ennek ellenére könnyű vezetni. Izomzatról is gondoskodtak a Mercedesnél, a háromliteres hathengeres egy odalépéssel nagyot ránt az autón, a 2,5 tonnás monstrum személyautókat megszégyenítő lendülettel indul meg. A ballonos gumik révén éles kanyarban csikorognak is a kerekek, ha esetleg valaki nem venné észre, erre a hangra biztosan odanéz. Tinilányok nem rajonganak érte, így a női lélekre ráunt sztárok is megbújhatnak feltűnő védelmének árnyékában. Van hangja is, hamisítatlan V6-os zúgás hallatszik a műanyag motorfedél alól.
Csomagtartója nincs, helyette rakteret kapunk, brutálisan nagyot, kényelmesen befér két-három ember, pótüléseket lehet rendelni az autóhoz. A garázsajtóméretű hátsó nyílászárón belül is van kilincs. Az ülések osztottan előredönthetők, sőt ki is szerelhetők, ilyenkor több szarvas, akár állva is elfér a raktérben. Nekem szarvashoz nem volt szerencsém, de egy verseny csocsóasztalt sikerült betuszkolnom egy 72 centis tévé társaságában, úgy hogy még egy utas is volt velem. És nem is fogyaszt sokat. Közel hatszáz kilométeres használat során vegyes használatban meglepően visszafogott, 11,3 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerenként.
Mercedes-Benz G 320 CDI
Stiller Ákos
A legnagyobb hibája, hogy nagy erővel kell becsapni az ajtókat. Nincs szabadon pohrátartó, csak a kesztyűtartó kinyitásával jutunk hozzá egy-egy bögretartóhoz, de ezt vezetés közben nem tudjuk használni. A biztonsági öv bekötésére csak a vezetőt figyelmezteti. A kocke Mercedes rengeteg szakmai díjat tudhat magáénak. 2006 elején az Off Road szakmai magazin olvasói a G-osztályt a „Klasszikus” kategóriában „2006 terepjárója” címmel tüntették ki. Az „auto, motor und sport“ szakújság olvasói 13 alkalommal választották az összkerékhajtású járművet a világ legjobb terepjárójának. Az ausztrál „bushdriver“ szakmagazin a G-osztályt 1983-as Párizs-Dakar ralin elért győzelme után a legjobb 4x4-terepjárónak választotta. 1995-ben a „Boote“ nevű vízisport szaklap olvasói a G-osztályt tüntették ki a legjobb vonójármű címmel.