Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4faf048d-2f50-454a-92c7-062725cada2c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A MÁV-csoport vezérigazgatója azt mondta, az audit a jövő hét közepére elkészül, azután döntenek majd a hogyan továbbról. ","shortLead":"A MÁV-csoport vezérigazgatója azt mondta, az audit a jövő hét közepére elkészül, azután döntenek majd a hogyan...","id":"20250612_mav-siemens-sorompo-meghibasodas-felulvizsgalat-vonat-keses-balaton-hegyi-zsolt-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4faf048d-2f50-454a-92c7-062725cada2c.jpg","index":0,"item":"49eae149-55a2-4839-a370-ec725d30ddf4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_mav-siemens-sorompo-meghibasodas-felulvizsgalat-vonat-keses-balaton-hegyi-zsolt-lazar-janos","timestamp":"2025. június. 12. 13:17","title":"Magyarország-szerte ellenőrzi a vasúti sorompókat a Siemens a hétvégi összeomlás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A patikák nem kötelesek érvényesíteni áraikban a gyógyszergyártók és -kereskedők által vállalt árcsökkentést. A patikák számára külön nehézség, hogy éppen a szóban forgó termékeken képesek behozni a vényköteles (hatósági áras) termékeken elszenvedni kényszerült veszteségeket.","shortLead":"A patikák nem kötelesek érvényesíteni áraikban a gyógyszergyártók és -kereskedők által vállalt árcsökkentést. A patikák...","id":"20250613_Van-egy-kis-bokkeno-Nagy-Marton-ujabb-arcsokkentesevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"9a81e307-64c3-4721-97a5-2e953b475397","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_Van-egy-kis-bokkeno-Nagy-Marton-ujabb-arcsokkentesevel","timestamp":"2025. június. 13. 09:32","title":"Van egy kis bökkenő Nagy Márton újabb árcsökkentésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c16b520-3189-4fb6-9739-14a89db9d65e","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mit jut eszébe először arról, hogy kortárs bio agyagépítészet? És arról, hogy vályogház? Hogyan építhetünk egészségesebb otthonokat természetes építőanyagokkal, a népi építészet hagyományos elemeinek felhasználásával, akár ötödével meghaladva a szabályzatban foglalt beépíthetőséget is? A zCast friss adásában szó esik a fenntartható építészet mainstream és valódi vonulatáról, sőt, Bihari Ádám építész elárulja, mit keres egy luxusvillában a vályogvakolat, és hogy ennek ellenére miért mégsem csak a gazdagok kiváltsága mindez. De meddig is áll egy modern vályogház?","shortLead":"Mit jut eszébe először arról, hogy kortárs bio agyagépítészet? És arról, hogy vályogház? Hogyan építhetünk...","id":"20250612_fenntarthato-epiteszet-termeszetes-epitoanyagok-egeszseges-otthonok-agyag-valyog-fa-szalma-bihari-adam-naturarch-coport-zcast-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c16b520-3189-4fb6-9739-14a89db9d65e.jpg","index":0,"item":"db05a5ce-2895-4b1f-bf3f-b76be758506e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250612_fenntarthato-epiteszet-termeszetes-epitoanyagok-egeszseges-otthonok-agyag-valyog-fa-szalma-bihari-adam-naturarch-coport-zcast-podcast","timestamp":"2025. június. 12. 16:37","title":"zCast: Bio agyagépítészet vagy vályogház? A fenntartható építészetről másként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b8106be-a357-412a-867b-b59d0adbc257","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az F1 című film trailere a versenyautók mozgására is reagál, már amennyiben iPhone-on nézi meg az ember.","shortLead":"Az F1 című film trailere a versenyautók mozgására is reagál, már amennyiben iPhone-on nézi meg az ember.","id":"20250612_negy-dimenzios-rezgo-haptikus-elozetes-Brad-Pitt-filmje-F1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b8106be-a357-412a-867b-b59d0adbc257.jpg","index":0,"item":"ea85aff1-5edb-4a0c-9df0-98283f3a93ca","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_negy-dimenzios-rezgo-haptikus-elozetes-Brad-Pitt-filmje-F1","timestamp":"2025. június. 12. 12:02","title":"A világon először „négydimenziós” előzetes készült Brad Pitt filmjéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9e9be0a-062e-414d-99c8-af0a5687b99a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Böröcz László fekvőgipszet kapott, egy ideig otthonról dolgozik.","shortLead":"Böröcz László fekvőgipszet kapott, egy ideig otthonról dolgozik.","id":"20250612_borocz-laszlo-budavari-polgarmester-serules-achilles-in-szakadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9e9be0a-062e-414d-99c8-af0a5687b99a.jpg","index":0,"item":"a78ebc22-7885-4145-8928-824c6a562b2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_borocz-laszlo-budavari-polgarmester-serules-achilles-in-szakadas","timestamp":"2025. június. 12. 18:16","title":"Focizás közben Achilles-ín-szakadást szenvedett az I. kerület fideszes polgármestere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"011f04e2-8420-4760-b164-15d0d450c170","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A főváros tönkretétele az ország létét veszélyezteti – erre a következtetésre jutott az író, aki a Fogság megjelenésének 20. évfordulójára a könyvhéten a Táncsics Mihály családja és a XIX. századi Magyarország mindennapjait feltáró, újabb történelmi nagyregénnyel jelentkezik.","shortLead":"A főváros tönkretétele az ország létét veszélyezteti – erre a következtetésre jutott az író, aki a Fogság...","id":"20250612_hvg-spiro-gyorgy-tancsics-mihaly-seidl-terez-padmaly-tortenelmi-nagyregeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/011f04e2-8420-4760-b164-15d0d450c170.jpg","index":0,"item":"2e70d22e-333a-4ead-8e86-e7e622fdf230","keywords":null,"link":"/360/20250612_hvg-spiro-gyorgy-tancsics-mihaly-seidl-terez-padmaly-tortenelmi-nagyregeny","timestamp":"2025. június. 12. 20:00","title":"Spiró György: „Budapest léte az elmúlt két évszázadban, az ostromot kivéve, soha nem volt ekkora veszélyben”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c","c_author":"One Magyarország","category":"brandcontent","description":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig a megbízható, gyors és stabil internetkapcsolat. Legyen szó kis családi vállalkozásról vagy növekedés előtt álló középvállalatról, a gigabites internet mára nem luxus, hanem alapvető üzleti igény. ","shortLead":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig...","id":"20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c.jpg","index":0,"item":"714f1501-2481-4282-91ae-d058ac29f817","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","timestamp":"2025. június. 12. 11:30","title":"Digitális gyorsítósáv: versenyelőny gigabites internettel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"887280e9-2370-42d0-a8b1-9f6b2521b01a","c_author":"Gyükeri Mercédesz ","category":"gazdasag","description":"Erre az évre a hazai piacon enyhe növekedésre számít a Suzuki, amely rövid távon nem tart a BYD és a BMW idén startoló gyártásától sem. A cég tavalyi eredményeit bemutató sajtótájékoztatón az is kiderült, tervezik-e tisztán elektromos autók gyártását Esztergomban.","shortLead":"Erre az évre a hazai piacon enyhe növekedésre számít a Suzuki, amely rövid távon nem tart a BYD és a BMW idén startoló...","id":"20250612_suzuki-eves-eredmeny--autogyartas-vitara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/887280e9-2370-42d0-a8b1-9f6b2521b01a.jpg","index":0,"item":"2daf530d-4685-41dc-82ce-151e38a030e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_suzuki-eves-eredmeny--autogyartas-vitara","timestamp":"2025. június. 12. 15:27","title":"Terv szerint érkezhet az első elektromos Suzuki, leállás sem fenyeget Esztergomban a kínai korlátozások miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Először versenykörülmények között próbáltam ki a Corsa legerősebb változatát, akkor még német rendszámot viselt a...
am
Először versenykörülmények között próbáltam ki a Corsa legerősebb változatát, akkor még német rendszámot viselt a zsebrakéta. Akkor úgy éreztem benne magam, mint egy igazi profi, az autó vad volt, de kezelhető, én vad voltam és kezelhetetlen. Remegő inakkal és remegő gyomorral másztam ki a vörös kisördögből, tudtam, hogy még egyszer találkoznunk kell.
Pont az Opel GT után volt szerencsém az OPC-család legifjabb tagjához. Mindkettő élményautó, de ég és föld köztük a különbség. Az Corsa OPC igazi méregzsák, hangos, ficánkoló, magamutogató és nyughatatlan. Kicsi, de borsot tör mindenki orra alá. A GT után el kellett telnie néhány órának, hogy ráérezzek a Corsára, a kormány túl lazának, a futómű túl rakoncátlannak tűnt és a városi dugóban a motor kirobbanó erejét sem éreztem. A városból kiszabadulva aztán percről-percre egyre jobban belehabarodtam, tetszett az úttartása, a bődületes ereje, a pontos váltója és a kellemesen rázó sportos futóműve.
am
Futóműve kemény, sportos, de nem büntet. A kisautó ára 5,5 millió forint. Ez első hallásra nagyon mellbevágó, ám a sportkocsi mellett egy jól kihasználható többfunkciós autót is kapunk. Még hátul is kényelmesen elfér két gyerek, van teljes értékű csomagtartónk, egy hokistáska épp befér. Barátaim szerint ez is csak egy Opel. Hiába mutogattam izmos motorját, az Ulli Hochmut által tervezett kötényeket és hátsó spoilert, hiába túráztattam a diffúzor közepéből előtörő háromszög alakú kipufogót (kár, hogy nagy külső csővégben van az igazi sportkipufogó). Az egyik srác már majdnem kimondta, hogy na jó, veszek egyet az asszonynak, amikor megtudta a vételárát. Onnantól kezdve nem volt hajlandó velem szóba állni. Pedig ez nem csak egy közönséges Opel. A merőben csinos és harmonikus dizájncsicsa alatt komoly műszaki tartalom rejtőzik. A 17-es alukererek különösen szépek. A kanyarkövető fényszórók kanyarba bevilágító ködlámpákkal, a bőr belső és a navigáció felárasak.
Jó fogású az alján egyenesre vágott opc-feliratú sportkormány, ám csúszós műanyagbetéteit a fenébe kívántam róla. Zavart és irritált vezetést közben. Nem lehette férfiasan megmarkolni. A navigáció nem naprakész, ha ráhallgatunk elveszünk Budapesten, az ablaktörlő kezelését is szokni kell.
[[ Oldaltörés: Technikai csemegék ]]
am
A csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés 25 százalékkal merevebb lett, mint a mezei Corsákban, a rugózást és a csillapítást feszesebbre hangolták, a karosszériát pedig 15 milliméterrel leültették. A rugók és a lengéscsillapítók karakterisztikája ehhez illeszkedik, akárcsak az alapfelszereléshez tartozó, de a Corsa OPC-n kikapcsolható ESP beállítása. A 7 J x 17 méretű alufelnikre 215/45 R17-es gumit szerelnek, de kapható 7,5 J x 18-as kerék is, 225-ös abronccsal. Kellő lassulásról a 16 hüvelykes fékrendszer kékre festett féknyergei gondoskodnak, amelyek elöl 308 milliméteres hűtött-, hátul 264 milliméteres tárcsákat fognak satuba. Egy kutya próbára is tette a fékeket, a zebrán ment át az ebadta. Hatalmasat rúgtam a pedálba és gond nélkül megállt a kocsi. A kutya észre sem vette, hogy veszélyben volt az élete.
Különlegességnek számít a kategóriában a Corsa OPC progresszíven változó kormányzása. Középállás körül is direkt, 13,0:1 az áttétele, de elkormányzáskor még inkább azzá válik: 90 foknál már 11,8:1, majd ismét megnő 13,3:1 mértékűre, hogy megkönnyítse a parkolási manőverezést.
Teljesítménye 192 lóerő, a hatfokozatú sebességváltóra továbbított maximális nyomatéka pedig 230 Nm. Az alapfelszereléshez tartozó túltöltési rendszerrel ez átmenetileg 15 százalékkal növelhető. Ennek köszönhetően sportkocsihoz illő menetteljesítményeket ér el a kompakt kocsi: 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 225 kilométer/órás csúcssebességet ér el. Gyorsulási rugalmassága húzós nyomatékról tanúskodik: 80-tól 120-ig, ötödik fokozatban, mindössze 6,7 másodperc telik el a gyári adatok szerint.
am
A hengerfej, az olajteknő és a turbómotor szívócsöve alumíniumból készül. A turbófeltöltő házát, a gyors reakciók érdekében, egy darabból öntik a kipufogó-csonkkal. Maga a vízhűtéses turbó az Opel és a BorgWarner Turbo Systems (korábban KKK) közös fejlesztése, finomított áramlási geometriával, jobb szerkezeti anyagokkal és fokozott élettartammal. Ez a nagyteljesítményű motor alig 15 kilóval nehezebb a szívó-kivitelnél, súlya 131 kilogramm. Tökéletesítették a négyszelepes motor vezérművét is. Mivel az 1,3 bar maximális túlnyomású turbó eleve jó hengertöltésről gondoskodik, 232-ről 223 fokra vették vissza a vezértengelyek szögátfogását, a szelepemelést pedig 8,5 illetve 9,5 milliméterről 7,0-ra csökkentették. A közvetlen emelőtőkés szelepműködtetés súlyát és súrlódását optimalizálták, a lehatárolási fordulatszám 6500/perc. A Corsa OPC motorja Szentgotthárdon készül.
Hörög és riszálja magát a kis Corsa, kettes-hármas környékén úgy vág hátba, hogy azt nagyobb versenytársai is megirgyelhetnék. Egyszer nagy gázzal túlmentem egy helyszínen, ahol már vártak rám. Fék, majd visszafordulás következett. A társaim nem látták mivel jöttem, csak hallották: mi van, motorrol jöttél – kérdezték. Nem, egy Opellel –mondtam.
A száz kilométerenként 10,3 literes fogyasztás nem kevés, de ennyit elnézhetünk neki. Az az igazság, beleszerettem. Öröm volt az együtt eltöltött 700 kilométer.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.