Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b653b7c9-4bfa-467d-8452-67df4780978d","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A dél-koreai hírszerzés szerint fennáll a veszélye annak, hogy az oroszok dróntechnológiát adnak át Phenjannak.","shortLead":"A dél-koreai hírszerzés szerint fennáll a veszélye annak, hogy az oroszok dróntechnológiát adnak át Phenjannak.","id":"20250305_hirszerzes-eszak-korea-oroszorszag-dronok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b653b7c9-4bfa-467d-8452-67df4780978d.jpg","index":0,"item":"d495fe86-49a6-4cee-a941-1c439669be0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_hirszerzes-eszak-korea-oroszorszag-dronok","timestamp":"2025. március. 05. 20:33","title":"Szöul szerint Oroszország észak-koreai katonákat képzett ki drónok használatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82a4f80c-5957-4765-a70c-eddf09794d70","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Novembertől már csak a légitársaság alkalmazásával lehet majd becsekkolni a járatokra.","shortLead":"Novembertől már csak a légitársaság alkalmazásával lehet majd becsekkolni a járatokra.","id":"20250305_ryanair-papirmentes-beszallokartya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82a4f80c-5957-4765-a70c-eddf09794d70.jpg","index":0,"item":"2a45b33b-9e41-4860-98b1-fcc518602969","keywords":null,"link":"/zhvg/20250305_ryanair-papirmentes-beszallokartya","timestamp":"2025. március. 05. 11:53","title":"Fél évet csúszik a Ryanair újítása, egyelőre nincs változás a beszállásnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40a86f43-d9b0-4cac-8f6d-2a0450e8c59a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A probléma elsősorban a kisebb falvakat érinti, de nemrég Pest megyében is voltak gondok.","shortLead":"A probléma elsősorban a kisebb falvakat érinti, de nemrég Pest megyében is voltak gondok.","id":"20250305_ihatatlan-csapviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40a86f43-d9b0-4cac-8f6d-2a0450e8c59a.jpg","index":0,"item":"ef4de060-1a6b-4903-8c76-fadf7d66c0e3","keywords":null,"link":"/elet/20250305_ihatatlan-csapviz","timestamp":"2025. március. 05. 06:53","title":"Több mint ezer településen ihatatlan a csapvíz, van, ahol még tisztálkodáshoz sem javasolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6da76111-5b46-4107-a336-17e67e75d16f","c_author":"Gergely Zsófia","category":"360","description":"Megszólalt lapunknak az a férfi, aki nemcsak dolgozott, de évekig élt a gyömrői Kutyamentsvár menhelyén: az állami gondozásból érkező fiatalt fizetés nélkül dolgoztatták, verték és vele végeztették el a piszkos munkát a telepen. Csicskaként az ő feladata volt a tetemek eltüntetése, és az altatásokban is részt vett, így új részleteket tárt fel arról, hogyan pusztították tömegesen az 1 százalékot gyűjtő menhelyen a kutyákat. Ráadásul Herczig József menhelyvezető hivatalosan a gondnoka volt, ezért minden döntést ő hozhatott meg az életében. Verekednie kellett a másik kiszolgáltatott szerencsétlennel, az állatoknak szánt ételadományból kapott enni, míg végül szabályosan megszöktették.","shortLead":"Megszólalt lapunknak az a férfi, aki nemcsak dolgozott, de évekig élt a gyömrői Kutyamentsvár menhelyén: az állami...","id":"20250305_gyomroi-telep-sinterbiznisz-csicska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6da76111-5b46-4107-a336-17e67e75d16f.jpg","index":0,"item":"3f1a6af3-5525-4e27-8b61-04eba854f590","keywords":null,"link":"/360/20250305_gyomroi-telep-sinterbiznisz-csicska","timestamp":"2025. március. 05. 10:21","title":"„Agyoncsapni a kiskutyát, és megy a kukába” – nem csak az állatoknak volt pokol a gyömrői horrormenhely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12f9cfb7-d5cc-4553-9cbf-d5cf3d2effc2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az intézmények idén júliustól már csak ilyen székeket szerezhetnek be, az indoklás szerint azért, hogy segítsék a helyes ülést.","shortLead":"Az intézmények idén júliustól már csak ilyen székeket szerezhetnek be, az indoklás szerint azért, hogy segítsék...","id":"20250304_gerincvedo-szek-iskola-gerincserv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12f9cfb7-d5cc-4553-9cbf-d5cf3d2effc2.jpg","index":0,"item":"3e7e103f-956a-42b4-b5b1-63b06e9e39b6","keywords":null,"link":"/elet/20250304_gerincvedo-szek-iskola-gerincserv","timestamp":"2025. március. 04. 10:27","title":"Nyártól már csak gerincvédő székeket vehetnek az iskolák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt igényel majd. Naponta 1 400 elkészült kocsit fognak kiszállítani 175 fuvarral. Évi 155 ezer tonna hulladék keletkezik majd a gyártás során, plusz 7 ezer tonna veszélyes hulladék.","shortLead":"A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt...","id":"20250305_A-BYD-szegedi-gyara-kisvarosnyi-vizet-aramot-es-gazt-fog-fogyasztani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46.jpg","index":0,"item":"d7a6eb45-ecc8-48bb-b793-091c9d64c84f","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_A-BYD-szegedi-gyara-kisvarosnyi-vizet-aramot-es-gazt-fog-fogyasztani","timestamp":"2025. március. 05. 15:03","title":"A BYD szegedi gyára kisvárosnyi vizet, áramot és gázt fog fogyasztani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"722b2a4f-3459-479e-aca9-96e6064bf440","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai kormányzat egy napon belül utasította el az Egyiptom által készített gázai rendezési tervet. A Palesztina mellett kiálló arab államok Donald Trump radikális ingatlanfejlesztési koncepciójára válaszul álltak elő saját javaslattal, ami már teljesen szakítana a Hamásszal. Az egyiptomi koncepció támogatottsága azonban arab viszonylatban sem teljes körű.","shortLead":"Az amerikai kormányzat egy napon belül utasította el az Egyiptom által készített gázai rendezési tervet. A Palesztina...","id":"20250305_Trumpekat-nem-erdekli-az-arab-orszagok-javaslata-tovabbra-is-Rivierat-akarnak-letrehozni-Gazaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/722b2a4f-3459-479e-aca9-96e6064bf440.jpg","index":0,"item":"dc4092a1-97fc-485a-a883-0b0db1d81bff","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_Trumpekat-nem-erdekli-az-arab-orszagok-javaslata-tovabbra-is-Rivierat-akarnak-letrehozni-Gazaban","timestamp":"2025. március. 05. 12:29","title":"Trumpékat nem érdekli az arab országok javaslata, továbbra is Riviérát akarnak létrehozni Gázában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5298d24d-af01-4e12-b06a-3d579d3efb57","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA az amerikai fejlesztésű XB-1 februári tesztjén készített fotót arról a pillanatról, amikor a repülőgép átlépte a hangsebességet.","shortLead":"A NASA az amerikai fejlesztésű XB-1 februári tesztjén készített fotót arról a pillanatról, amikor a repülőgép átlépte...","id":"20250305_boom-supersonic-xb-1-repulogep-hangsebesseg-atlepese-foto-nasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5298d24d-af01-4e12-b06a-3d579d3efb57.jpg","index":0,"item":"a6ecb21c-1d5b-44ea-9a6f-4155b5994cd8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_boom-supersonic-xb-1-repulogep-hangsebesseg-atlepese-foto-nasa","timestamp":"2025. március. 05. 18:03","title":"Lefotózta a NASA a történelmi pillanatot, így néz ki a hangrobbanás nélküli hangsebesség-átlépés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehéz dolga van az új BMW X3-asnak. Elődje igazi bestseller volt, 650 ezer tulajdonossal büszkélkedhet. Hét éve jelent meg a piacon, de még mai is frissnek mondható megbízhatósága, strapabíró képessége, menetdinamikája és takarékos motorjai révén. Az új X3-as ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti: motorjai izmosak és takarékosak, vezetése élményszerű. Nagyobb, de elődjénél puhább autó az X3. Hozza az elvárhatót, de azért nem esünk hasra előtte.
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba került át. A kocsi nem néz ki rosszul, hátulról az X5-ösre emlékeztet, eleje jellegzetesen agresszív BMW. A nappali világítás az extrafelszerelésként rendelhető xenonfényszórók esetében fényes fehér LED-fénygyűrűk formájában jelenik meg. Az oldalra kihelyezett hátsó lámpatestek a BMW X3 jellegzetes T-formáját kapták, a BMW modelljeinek karakteres hátsó világítási képét az extrafelszerelésként rendelhető xenon-fényszórók esetében LED-fényforrásokkal működő fényvezető csövek állítják elő.
Bőséges és magas fokon kihasználható a belső tér, igényes anyagok, illetve karakteres, háromdimenziós felületek gondoskodnak az X3 utasterében. Hátul kényelmesebb ülni, mint az elődben és a javulás a csomagtérben is érezhető. Akárcsak elöl, az új BMW X3 a hátsó utasai számára is nagyméretű rekeszek és egyéb rakodóhelyek, illetve pohártartók egész sorával szolgál. A térfogatában 550 és 1600 liter között variálható csomagtér a szegmens csúcsértéke. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, az egyes részek önállóan vagy együttesen is lehajthatók.
am
Technikai csemegéket is tartogattak a bajorok az X3 premierjére. Ez az első X modell, amely elektronikusan állítható futóművel rendelkezik, és az első BMW, amelyben automatikus váltóval társították a start-stop rendszert. A többi BMW modellhez hasonlóan temérdek extrával gazdagítható: a dupla panorámatetőtől a felülnézeti parkoló kameráig, a 8,8 hüvelykes képernyős 3D-s navigációtól az automatikusan fékező sebességtartóig, az internet lehetőségétől az alklmazkodó világításig, a szélvédőre vetített adatközléstől a Bluetooth-audio kapcsolatig. Már alapára is brutális, a benzines változat 16,89 millió forinttól érhető el, ha még 800 ezret ráteszünk, vihetjük az X5-öst is. Magyarországon sokkal inkább a 20d lesz kelendő, ezért minimum 11,798 millió forintot kell leszurkolnunk. A jövő év elején érkezik a 28i és a 30d.
Piaci bevezetésekor két korszerű erőforrás sorakozik a BMW X3 motorpalettáján: az új BMW X3 xDrive20d négyhengeres dízel aggregátja 135 kW/184 LE teljesítményével öt kilowattal múlja felül elődjét, miközben az EU-tesztciklus szerinti átlagos fogyasztása 14 százalékkal alacsonyabb, 100 kilométerenként 5,6 liter. Tesztünk során az országúti szakaszon pontosan ezt az adatot mértük, a hegyi, szerpentines offroadnak nevezett 50 kilométeres erdei pályán, valamint autópályán hajtva az autót, 9,2 literes átlagot mért a fedélzeti számítógép. A 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű dízelmotort alumínium forgattyúházzal és a legkorszerűbb common-rail befecskendező-rendszerrel készítik. 380 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát az 1750 és 2750 fordulat/perc közötti tartományon bocsátja a vezető rendelkezésére. Álló helyzetből 8,5 másodperc alatti gyorsulást biztosít 100 kilométer/órás tempóig, legnagyobb sebessége pedig eléri a 210 kilométer/órát.
A BMW X3 xDrive35i hajtásáról egy 225 kW/306 LE teljesítményű soros, hathengeres benzinmotor gondoskodik. Ezzel fickós az X3, szép a hangja és nyolcfokozatú sport automatikus váltó segítségével, a futómű sport fokozatba állításával akár sportkocsinak is érezhetjük az X3-ast. Így érezték azok a kollégák is, akik kihasználták a sport plusz mód adta dinamizmus tág tartományát és útszéltől útszélig farolva a hegyi szakaszon, 17,6 literes átlagfogyasztással adták át szépen besarazott tesztautójukat. Az országúti tesztelés során, sport fokozatban sem ment 9,9 literes átlag fölé a fogyasztás, igaz, nem tettük próbára a szlovén rendőrség büntetési gyakorlatát (elég volt végigszenvedni egy nappal korábban ahogy autópályán félreállítva, angolul nem beszélő szlovén zsarutanoncok - a testüreg vizsgálat kivételével – teljes körűen ellenőrizték négyes csapatunk és autónk létezésének bizonyítékait).
A 3,0 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 5800-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig már 1300-as fordulattól rendelkezésre áll. E motor 0-ról 100 kilométer/órára 5,7 másodperc alatti gyorsulást, valamint 245 kilométer/óra végsebességet biztosít a BMW X3 xDrive35i számára.
[[ Oldaltörés (Boldogul terepen) ]]
Az X3-ast vezettük könnyű terepen is, de meggyőző tapasztalatokat nem szereztünk. A 212 milliméteres hasmagasság, az 500 milliméteres gázlómélység, a 19,4 fokos rámpaszög és a figyelemreméltó terepszöveg (25,7 elöl, 22,6 hátul) ellenére inkább a városban érzi jól magát az X3.
A BMW X3 xDrive35i már alapkivitelében nyolcfokozatú automata sebességváltóval készül. A BMW X3 xDrive20d esetében a korszerű váltómű a szériakivitel hatfokozatú manuális váltóműve helyett rendelhető. Első alkalommal kombinálták a bajorok az automata sebességváltó az automatikus start-stop funkcióval, amely a közlekedési lámpáknál vagy torlódásokban megállva önműködően leállítja a motort. Amint azonban a vezető felengedi a fékpedált, a berendezés azonnal – kisebb rántás kíséretében - újraindítja az erőforrást. Az aktivált emelkedő-asszisztens (Auto Hold) funkció mellett elegendő egyetlen rövid nyomás a gázpedálra. Az automatikus start-stop funkció a manuális váltóművel szerelt BMW X3 xDrive20d modellekben is az alapfelszereltség része, amely a sebességváltást segítő kijelzőt is magában foglalja. Mindezeken túl mindegyik modellváltozat egyebek mellett a fékenergia-visszanyerés, az elektromechanikus szervokormány (EPS), könnyűszerkezetes építés, illetve a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazásával járul hozzá az alacsony fogyasztáshoz.
am
A BMW X3 extrafelszerelései között szerepel a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás is. A lengéscsillapítók elektronikus szabályzásuk révén alkalmazkodnak pillanatnyi karakterisztikájukkal adaptív módon az útfelület jellemzőihez, illetve a sofőr vezetési stílusához. A szabályzás jellegmezejét a vezető a középalagúton elérhető menetdinamikai szabályozás funkció segítségével változtathatja. A normál, sport és sport plusz fokozatoknak megfelelően változik a csillapítási tulajdonságok mellett a gázpedál karakterisztikája, a motorreakciók érzékenysége, a kormányrásegítés mértéke, valamint a DSC (ESP) rendszerének beavatkozási küszöbértékei, illetve amennyiben a felszereltség tartalmazza, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikája is.
Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.
Az ember hajtotta autók ideje lassan lejár. Ebben bíznak a BMW mérnökei is, akik 22 új, illetve tovább tökéletesített fejlesztéssel próbálják a felgyorsult technikai fejlődés trendjeit meglovagolni, illetve új utakat törni a jövő dzsungelében. Betekintve a következő generációs BMW-k kulisszái mögé nem tudtam eldönteni, hogy a BMW megmarad egy autómárka, vagy inkább az iPhone egy bonyolult alkalmazásává válik.
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.
Lehet egy kombi luxusautó? Érezheti magát versenyzőnek egy kombiban a sofőr? Van tökéletes BMW? Kérdések csak addig szikráznak a levegőben, amíg ki nem próbáljuk az ötös kombit. Gazdag felszereltsége, erős és takarékos hathengeres dízelmotorja mindenre válaszol. Csak azt nem tudjuk meg soha, honnan a 25,5 millió forint. Ennyiért vesztegetik az álomkombit.
A rendőrség honlapján közzétette a júliusi gyorshajtók toplistáját. A sportkocsik és limuzinok között egy pickup is komoly büntetést kapott. A hónap rekordere egy Honda Legend, amelynek sofőrjét az M6-oson 247 kilométer/órás sebességgel mérték be.