Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szélsőjobboldali George Simion kampánycsendre hivatkozva minden közösségi oldalát eltüntette a vasárnapi román elnökválasztás előtt.","shortLead":"A szélsőjobboldali George Simion kampánycsendre hivatkozva minden közösségi oldalát eltüntette a vasárnapi román...","id":"20250517_george-simion-romania-elnokvalasztas-facebook-tiktok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"ece54ac0-b8c0-4ae3-8d40-8f64b0b98de7","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_george-simion-romania-elnokvalasztas-facebook-tiktok","timestamp":"2025. május. 17. 19:00","title":"Facebook- és TikTok oldalát is felfüggesztette George Simion a román elnökválasztás hajrájában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43508b91-e22f-4569-8b9f-4b3960e7865d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Mihajlo Podoljak szerint Putyin csak „színlelt”, hogy csökkentse a ránehezedő nyomást.","shortLead":"Mihajlo Podoljak szerint Putyin csak „színlelt”, hogy csökkentse a ránehezedő nyomást.","id":"20250519_ukrajna-oroszorszag-haboru-mihajlo-podoljak-volodimir-zelenszkij-tanacsado-isztambuli-targyalasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43508b91-e22f-4569-8b9f-4b3960e7865d.jpg","index":0,"item":"9963c6a8-365a-45b4-af3e-32be433c3400","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_ukrajna-oroszorszag-haboru-mihajlo-podoljak-volodimir-zelenszkij-tanacsado-isztambuli-targyalasok","timestamp":"2025. május. 19. 12:56","title":"Zelenszkij tanácsadója: Isztambul bebizonyította, hogy Moszkva háborút akar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57608caf-2d32-40fb-8185-b5e9df74b82d","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Tíz góllal kapott ki Majoross Gergely csapata.","shortLead":"Tíz góllal kapott ki Majoross Gergely csapata.","id":"20250518_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-svajc-vereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57608caf-2d32-40fb-8185-b5e9df74b82d.jpg","index":0,"item":"8f46cd7a-9f05-42e4-ac93-d160bc49c681","keywords":null,"link":"/sport/20250518_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-svajc-vereseg","timestamp":"2025. május. 18. 23:08","title":"Esélye sem volt Svájc ellen a magyar hokiválogatottnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48b43ccb-0620-4600-a87f-d154cc31bec9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pavel Durov, a Telegram orosz alapítója egy hangulatjellel utalt arra, melyik nyugati ország akarhatta befolyásolni a román elnökválasztást, még a vasárnapi voksolás előtt.","shortLead":"Pavel Durov, a Telegram orosz alapítója egy hangulatjellel utalt arra, melyik nyugati ország akarhatta befolyásolni...","id":"20250519_roman-elnokvalasztas-nicusor-dan-george-simion-telegram-pavel-durov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48b43ccb-0620-4600-a87f-d154cc31bec9.jpg","index":0,"item":"9cdba6a1-bfd6-4690-8e11-727297aef0c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_roman-elnokvalasztas-nicusor-dan-george-simion-telegram-pavel-durov","timestamp":"2025. május. 19. 09:03","title":"„Befolyásolni akarta egy nyugati ország a román elnökválasztást” – állítja a Telegram orosz alapítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03e12014-97e6-415a-80eb-957c0451ced7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Renault 4 Savane 4×4 Concept nem riad vissza egy kis terepjárástól.","shortLead":"A Renault 4 Savane 4×4 Concept nem riad vissza egy kis terepjárástól.","id":"20250519_meno-terepes-hangulatban-tamad-a-legujabb-retro-renault-4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03e12014-97e6-415a-80eb-957c0451ced7.jpg","index":0,"item":"4061d301-e84c-47f4-b843-309096a43ec2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_meno-terepes-hangulatban-tamad-a-legujabb-retro-renault-4","timestamp":"2025. május. 19. 07:59","title":"Menő terepes hangulatban támad a legújabb retró Renault","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b086719-c8dd-480d-af17-43aee5502c01","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Gázában talált dokumentumok szerint a palesztin terrorszervezet nem nézte jó szemmel Izrael és Szaúd-Arábia közeledését.","shortLead":"Gázában talált dokumentumok szerint a palesztin terrorszervezet nem nézte jó szemmel Izrael és Szaúd-Arábia közeledését.","id":"20250519_izrael-hamasz-szaud-arabia-gazai-ovezet-oktober-7-terrortamadas-wall-street-journal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b086719-c8dd-480d-af17-43aee5502c01.jpg","index":0,"item":"0036c6a6-ec78-4915-8754-4251be3e7dda","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_izrael-hamasz-szaud-arabia-gazai-ovezet-oktober-7-terrortamadas-wall-street-journal","timestamp":"2025. május. 19. 12:19","title":"WSJ: A Hamász október 7-i terrortámadásának célja az izraeli–szaúdi kapcsolatok elmérgesítése volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfeebedf-b30f-4c26-9349-70fa5b1bf6a1","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Egymás mellett próbáltuk ki a mágneses technológiát minden korábbinál egyszerűbb és olcsóbb formában kínáló Oral-B iO 2 fogkefét, illetve egy mesterséges intelligenciával megspékelt szónikus új Oclean-modellt, mely többek közt beszélni is tud.","shortLead":"Egymás mellett próbáltuk ki a mágneses technológiát minden korábbinál egyszerűbb és olcsóbb formában kínáló Oral-B iO 2...","id":"20250518_okosfogkefe-oclean-szonikus-oral-b-io-2-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfeebedf-b30f-4c26-9349-70fa5b1bf6a1.jpg","index":0,"item":"5f8da456-2544-448b-a74b-0b4e04ca54d3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_okosfogkefe-oclean-szonikus-oral-b-io-2-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 18. 18:00","title":"Van bármi értelme egy okosfogkefének? Szabad olcsóbbat venni belőle? Kipróbáltuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szokatlan húzás a Microsofttól: megmutatták, mi az, ami már biztosan nem jelenik meg a Windowsban. Fotókon öt különböző Start menü, ami végül nem nyerte el a cég és a tesztelők tetszését.","shortLead":"Szokatlan húzás a Microsofttól: megmutatták, mi az, ami már biztosan nem jelenik meg a Windowsban. Fotókon öt különböző...","id":"20250517_microsoft-windows-11-start-menu-elvetett-koncepciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6.jpg","index":0,"item":"53233185-d9cb-4683-97e0-c38b8933af39","keywords":null,"link":"/tudomany/20250517_microsoft-windows-11-start-menu-elvetett-koncepciok","timestamp":"2025. május. 17. 20:03","title":"Kitálalt a Microsoft: 5 Start menü, ami végül Stop menü lett a Windowsban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei Genfi Autószalonon mutatta be a Volvo a hálózatról tölthető hibrid V60 modellt. Az autó szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint 50 gramm/kilométer, fogyasztása nem több mint két liter száz kilométerenként. A 2012-től hazánkban is megvásárolható autót Berlinben a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen próbáltuk ki.
A svéd Vattenfall energiaszolgáltatóval (megújuló energiaforrásokból termeli az elektromos áramot) szoros együttműködésben kifejlesztett autó valóságos technikai csoda: három különböző autótípus legjobb tulajdonságait egyesíti egyetlen izgalmas sportkombiban. A jármű tisztán elektromos üzemmódban akár 50 km megtételére is képes, miközben, ha kell, egy hathengeres, összkerekes dízel vehemenciájával egyenesíti ki a kanyarokat.
bcs
A hálózatról tölthető hibrid V60 első kerekeit egy öthengeres, 2,4 literes D5 turbódízel motor hajtja, amely 215 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. A hátsó tengelyen ERAD (electric rear axle drive – elektromos hátsókerékhajtás) rendszer működik: egy 70 lóerő leadására képes villanymotor, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autót hatsebességes automatikus sebességváltóval szerelték fel. A tesztútra sorozatérett modellt vihettünk el, egy kisebb problémával: a szervorásegítést a hosszabb elektromos hatótáv miatt megszüntették, így a kanyarodás kész szenvedés volt a Volvóval.
bcs
A vezető egyetlen gomb megnyomásával eldöntheti, hogyan kíván vezetni. A dízel és az elektromos meghajtás együttműködését egy vezérlőrendszer szabályozza. A pure gomb használatával az autó kizárólag elektromos meghajtással üzemeltethető, és akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. Tiszta módban az autó a végsőkig csak a villanymotort használja. A hybrid gomb révén egy csupán 49 gramm/kilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátással rendelkező, rendkívül hatékony hibridautót vezethetünk. Az akkumulátor kapacitása a terep, az időjárás és a vezetési stílus függvényében eltérő. A hibrid mód az alapértelmezett az autó beindításakor. A dízelmotor és a villanymotor kombinációja optimális egyensúlyt biztosít a vezetési élmény és a környezetbarát üzemelés között. 1,9-2 literes a sajtóanyag szerint a fogyasztás, a fedélzeti számítógép 2,6 literes átlagot mutatott, az autó teljes hatótávolsága akár 1000-1200 km is lehet. A power gomb választása esetén pedig egy igazi erőgépet uralhatunk, amely 215 + 70 lóerős kombinált teljesítménnyel rendelkezik, nyomatéka a 440 Nm és plusz 200 Nm kombinációja. A sportkombi mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Az előttem vezető kolléga inkább az erő mocskos oldalát szerette és azt tesztelte, mennyire dinamikus a hibrid Volvo. Láthatóan teljesen elfogyasztotta az akkumulátor tartalékait. Nem ijedtem meg a feladattól, szépen, finoman, érzékien kezelve a gázpedált a rövid teszt alatt a 6 százalékos akkutöltöttségből hetet csináltam úgy, hogy még élveztem is a vezetést. Kanyarokban bekapcsoltam az elektronikus összkerékhajtást (A középkonzolon található AWD gombot megnyomva aktiválható az elektromos összkerékhajtás. A hagyományos összkerékhajtás-rendszer mechanikus erőátvitele helyett a központi vezérlőegység szabályozza a nyomaték elosztását a dízelmotorral hajtott első kerekek és a villanymotorral hajtott hátsó tengely között.), de ha lehetett, taposógáz helyett cirkáló üzemmódban haladtam.
A legoptimálisabb, ha az autóra bízzuk a takarékosságot, de dönthetünk úgy is, hogy utunk elején inkább a dízelmotort használjuk, hogy a végén, amikor a fővárosba érkezünk, a tisztán elektromos üzemet kapcsolhassuk. A fedélzeti menüben megadhatjuk a tervezett útvonal hosszát (rövid, közepes vagy hosszú). A vezérlőrendszer kiszámolja az optimális egyensúlyt a dízel és az elektromos meghajtás között a megadott távra.
bcs
A hibrid Volvo V60 hagyományos hálózati konnektorról (230 V/6 A, 10 A vagy 16 A) tölthető fel otthon, vagy egy parkolóban. A töltési idő az aktuális töltöttség szintjétől függ. 10 A-s aljzat esetén egy feltöltés körülbelül 4,5 óráig tart. A töltés időtartama 3 órára rövidül 16 A-es aljzat használatakor, míg 6 A-es aljzatok esetében 7,5 órát vesz igénybe.
Az autó áráról nincsenek még biztos információink, a Volvo munkatársai Berlinben elmondták, hogy a drága akkumulátor-technológia miatt, a V60 hibrid jóval többe kerül majd, mint a belső égésű társai, ugyanakkor fenntartási költségei kétharmaddal olcsóbb lesz azokénál.
Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.
Legalább ezer-ezerötszáz elektromos Smart futkározik világszerte, elsősorban a világ zöldebb, technológiai értelemben érettebb vidékein: az Egyesült Államokban, Londonban, Németországban. A berlini szállodák előtt bérelhető biciklik mellett villanykútról egyelőre ingyen tölthető Smartokat is kölcsönözhetünk. A Michelin Challenge Bibendum rendezvényen díjtalanul élvezhettük a környezetbarát autózást a kicsi kocsival.
A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.
Nagyon jó vezetni az egynégyes kis turbóval a Merivát, nem is szabad a szívót választani. Akinek nincs pénze a négytagú dízelcsaládra, vigye a 120 lovas benzinest. Bicikliszállítóval teszteltük az Opel kis egyterűjét, a Merivát.
Két éve róják Kalifornia és Németország útjait a Mercedes tüzelőanyag-cellás egyterűi. Nem vesszük észre, mert nem ott lakunk, de ha ott laknánk, akkor meg nem hallanánk: a környezetbarát autók hidrogént isznak és vizet prédikálnak, azaz nulla az emissziójuk. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen vezettük a B-osztály F-Cell változatát.
Ugyanolyan nehéz kikerülni a Passatot, mint a kupán vágott Mr. Waczaknak a náci témát a német vendégek érkezésekor. Akárhonnan nézzük, a Volkswagen Jetta egy Passat női méretben, egy olcsó Passat, light, ifjabb, bébi, netán junior. Nevezzük bárminek is, a lényeg, hogy jó kocsi, kiváló cégautónak, amit hamarosan megerősít szaporodó jelenléte a hazai flottákban.
Az Opelnél már a negyedik generációba lépett a tüzelőanyag-cellás autó. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a hangtalan kéttonnást.
Aki elektromos autót akar, de nem golfautót vagy robogót, esetleg mopedautót, annak ma Magyarországon a Mitsubishi i-MiEV mellett a Peugeot Ion és a Citroen C-Zéro közül kell választania. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a villanyos franciákat.
Ha szeretnénk összefoglalni, mit jelent egy francia autó a szó legszorosabb értelmében, milyen a franciás luxus és elegancia, akkor ma az 508-as Peugeot a legjobb példa rá. Igézően szép, kimondottan csendes, kényelmes, biztonságos, takarékos és megfizethető. Igazi prémium cégautó.
A kormány célja, hogy “külföldi állampolgárok, a nemzetközi véleményformálók és döntéshozók is értesüljenek a kabinet álláspontjáról és intézkedéseiről.”