szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újautó eladások több mint hetven százaléka cégautóként kel el Magyarországon. Így az összezsugorodott piac létét a vállalati vásárlások biztosítják. Emiatt az autóimportőrök számára igen fontossá vált ez a szegmens, és minden márka erősíteni egyekszik a cégautóeladások kapcsán.

Sikernek számít, ha egy-egy nagyobb tendert is megnyernek, mint történt az Opel esetén a rendőr-járőrautók múlt év végi beszerzésekor. Az ügylet a figyelem középpontjába terelte a beszerzés teljesítőjét, az Opelt, amely rekordsebességgel gyártásba vette és leszállította az autókat, amelyeket itthon szereltek fel a szolgálati kellékekkel.

Pedig az Opel flottaeladási eredményének csak egy részét jelenti a rendőrtender. Hogy erősítenek, mutatja az új flottaértékesítési igazgató, Tüttő László érkezése. Feladata nem egyszerű: tavaly a legnagyobb darabszámban értékesített cégautó az Opel Astra lett. Naná, az év végén 1250 rendőrautó jött be. Persze ezt levonva is 2256 darab a fennmaradó cégautó-mennyiség, amivel – 249 darabos hátránnyal – még mindig második helyezett az Astra a 2012-es céges értékesítésben.

És mi a helyzet az idén? Az első negyedévben 422 Astrát adtak el céges vevővel, ezzel harmadik helyezett. És van más kedvelt cég-Opel is, például az Insignia, amely kategóriájában csak két példány híján szorult a második helyre – 822-t vettek meg jogi személyek. Zafirából 321, Corsából 282, Vivaróból 148, Merivából 91 jutott cégtulajdonoshoz.

AP

Tüttő László szerint változott a piac: „Ma a legkeresettebb flottás autókategória az alsó-közép (mint az Astra), ezt követi a felső-közép (Insignia), majd a kisautók. Ez utóbbiak népszerűsége nő, gazdaságosabb üzemeltetésük okán. A céges partnerek közül kisebb méretű vagy alacsonyabb teljesítményű autókba ültette át a munkatársait. Jellemző az úgynevezett dobozos flották leépítése, fontos üdítős partnerünk a hatékonyság növeléséért átszervezte a csapatát, így a korábbi nyolcvan Combo helyett most harminccal oldják meg feladataikat. A körülmények miatt dohányos cégek is leépítenek. A kisteherautókból, amilyen a Vivaro és a Movano, inkább nagyobb raktérfogatút alkalmaznak, "a nagyobból kevesebb is elég. "

Az eladási stratégiával is követni kell a körülményeket. Az Opel flottaértékesítési igazgatójának meglátása szerint „értékesítési rendszerünk többszintű és minden résztvevőjére jelentős feladat hárul. Úgy értékelem, hogy a kkv-szektor és a magyar tulajdonú nagyvállalatok elérésében nagyon hatékonyan dolgoznak a márkakereskedők. Ezt jól ki lehet használni. Mi, mint importőr, inkább a nemzetközi cégek magyar vállalataira koncentrálunk, ebben sokszor segítenek az anyacégek kapcsolatai. És nem felejthetjük el a flottakezelőket, akik a flottapiac egyötödét kezelik, velük is közvetlenül kommunikálunk."

Tüttő László előad a HVG cégautó konferenciáján is, amelyet június 6-án tartanak a cégautópiac lehetőségeiről, a várható trendekről, az új technológiák és gazdasági megoldások mindennapi gyakorlati alkalmazásáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!