Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f1b9b272-9a85-47f1-bcf6-48f5c16b7616","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Extravagáns lámpákkal, csökkentett légellenállással, nagyobb hatótávval és modernizált technikával támad a tágas utas- és csomagterű Tesla Model Y legfrissebb változata, melyet alapos tesztnek vetettünk alá.","shortLead":"Extravagáns lámpákkal, csökkentett légellenállással, nagyobb hatótávval és modernizált technikával támad a tágas utas...","id":"20250609_magyarorszag-legkelendobb-villanyautoja-cybertekintetu-uj-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1b9b272-9a85-47f1-bcf6-48f5c16b7616.jpg","index":0,"item":"0ba98660-7cd8-452d-bb73-86fe8bcae25f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250609_magyarorszag-legkelendobb-villanyautoja-cybertekintetu-uj-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 09. 07:59","title":"Teszten Magyarország legkelendőbb villanyautója, a cybertekintetű legfrissebb Tesla Model Y","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","shortLead":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","id":"20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202.jpg","index":0,"item":"271730b3-4a46-421a-a469-520ac7ddc171","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","timestamp":"2025. június. 07. 14:00","title":"Mindenki megy Balatonra, már a pünkösdi hétvége első napján összeomlott a vasúti közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok alapján kevés sikerrel. Szeretne egy újfajta pörgést a gazdaságába, viszont úgy tűnik, a pénzpiacon az Egyesült Államok bukdácsolására a befektetők olyan hozamelvárásokkal válaszolnak, hogy az már a fejlett gazdaságoknak is sok.","shortLead":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok...","id":"20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692.jpg","index":0,"item":"c377510f-d086-4084-8c8a-72716bff075c","keywords":null,"link":"/360/20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","timestamp":"2025. június. 08. 17:00","title":"Így hajt a sok kocsmai dalolászás a válság felé egy virágzó gazdaságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: igazi kuruc.infós tempó és budapestiek a szakadéknál.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Indítsa el a háttérben...","id":"20250606_Mindenki-fogja-be-semmi-sem-jar-Elvitelre-podcast-budapest-listazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"4f5ecb62-b2e0-4fbf-8c05-1bc5149816d9","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Mindenki-fogja-be-semmi-sem-jar-Elvitelre-podcast-budapest-listazas","timestamp":"2025. június. 08. 06:00","title":"Mindenki fogja be, semmi sem jár │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor kormányközeli emberek luxus életviteléről kérdezték. Az urizálás nem most kezdődött, egyedül méregdrága táskákból egy hosszú idővonalat lehet felrajzolni, amit a Duma Aktuál csapata, pontosabban Ceglédi Zoltán meg is tett. Árpád fejedelemig persze nem lehet visszamenni, csak Habony Árpádig, akinek sokszázezres Gucci-táskáját éppen a szociális megszorítások ellen tüntető aktivisták előtt lóbálta. Kész szerencse, hogy nem maradt a villamoson, ahogyan Orbán Ráhel mai árfolyamon számolva 19 milliós Hermès-táskája sem. Ez KAP-nél kiverte a biztosítékot, és a java csak ezután jött. ","shortLead":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor...","id":"20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d.jpg","index":0,"item":"c287501c-baef-4cb6-a0cb-51afca37c029","keywords":null,"link":"/360/20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"„120 millió forintból egy egész falut kapok” – a kormányközeli luxustáskák története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f221a337-86f5-43fd-b61a-23738238f6e1","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Moldova ellen még Luciano Spalletti fog ülni a kispadon.","shortLead":"Moldova ellen még Luciano Spalletti fog ülni a kispadon.","id":"20250608_olasz-valogatott-szovetsegi-kapitany-menesztes-luciano-spalletti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f221a337-86f5-43fd-b61a-23738238f6e1.jpg","index":0,"item":"e28c3dd9-b1fa-4669-aa6d-649d1c6557d9","keywords":null,"link":"/sport/20250608_olasz-valogatott-szovetsegi-kapitany-menesztes-luciano-spalletti","timestamp":"2025. június. 08. 15:59","title":"Kirúgták az olasz válogatott szövetségi kapitányát a norvégok elleni zakó után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1074f65-e3b5-416e-bba5-6dc26f42ac0e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János reagált a MÁV szombati összeomlására. Vitézy szerint Lázár „a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere”.","shortLead":"„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János...","id":"20250608_Lazar-szinte-sikerkent-beszel-a-300-potlobuszrol-Vitezy-szerint-ez-a-koklersege-szimboluma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1074f65-e3b5-416e-bba5-6dc26f42ac0e.jpg","index":0,"item":"952f7e47-f288-4fbb-9244-0e58085f67b3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Lazar-szinte-sikerkent-beszel-a-300-potlobuszrol-Vitezy-szerint-ez-a-koklersege-szimboluma","timestamp":"2025. június. 08. 12:55","title":"Lázár szinte sikerként beszél a 300 pótlóbuszról, Vitézy szerint ez a kóklersége szimbóluma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df55e887-cc7b-42d1-8145-8dca5b34e0a5","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az oroszok szerint ők megérkeztek a határra, de Kijev váratlanul meggondolta magát. Az ukránok szerint ebből egy szó sem igaz.","shortLead":"Az oroszok szerint ők megérkeztek a határra, de Kijev váratlanul meggondolta magát. Az ukránok szerint ebből egy szó...","id":"20250607_Kijev-tagadja-hogy-elhalasztotta-volna-a-hetvegi-fogolycseret-es-a-holttestek-atvetelet-az-oroszoktol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df55e887-cc7b-42d1-8145-8dca5b34e0a5.jpg","index":0,"item":"918d5025-4509-407f-b265-49e3281553d9","keywords":null,"link":"/vilag/20250607_Kijev-tagadja-hogy-elhalasztotta-volna-a-hetvegi-fogolycseret-es-a-holttestek-atvetelet-az-oroszoktol","timestamp":"2025. június. 07. 18:48","title":"Kijev tagadja, hogy elhalasztotta volna a hétvégi fogolycserét és a holttestek átvételét az oroszoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Toyota Auris Touring Sports menetpróba: kockázatkerülőknek
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
Hét évig kellett rá várni, hogy a Toyota ismét képviseltesse magát a kompakt kombik mezőnyében. Vajon az Auris kombi beváltja a hozzáfűzött reményeket?
Európában évek óta a kompakt kategória modelljei a legnépszerűbbek, hiszen a helykínálat, a motorizáltság és a költségek tekintetében ezek jelentik az arany középutat. Ráadásul mindenféle karosszériaváltozat közül lehet manapság válogatni, azonban a vásárlók egynegyede továbbra a kombik mellett teszi le a voksát évről-évre, ami a hazai viszonyokra is igaz.
Ez már önmagában nyomós indok lenne, hogy a Toyota is beszálljon ebbe a versengésbe, de ha még azt is hozzávesszük, hogy cégek is előszeretettel vásárolják a puttonyos modelleket, akkor szinte már kötelező volt a japánoknak is felmutatni valamit. Ez a valami pedig nem más, mint az új Auris kombi változata, vagyis a Touring Sports, amivel a Toyota hét év után tért vissza a C-szegmensű kombik mezőnyébe, és egyedüliként hibrid hajtáslánccal is kínálja.
Képgaléria.
R.D.
Ugyan a Touring Sports padlólemeze és a tengelytávja megegyezik a ferdehátú változatéval, a hossza azonban 285 mm-rel nagyobb, ami kizárólag a csomagtér gyarapodásán érhető tetten. Alaphelyzetben 530 literes rakteret kínál, szemben a VW Golf Variant 605 literével, viszont a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák síkba döntésével 1658 literesre nő a tér, ami kategóriaelsőnek számít. Nem csak ebben jár élen, hanem a szériafelszereltség részét képező praktikus megoldásokban is.
Ilyen például, hogy a hátsó ülések a csomagtérben található kar meghúzásával egyszerűen ledönthetők, a kalaptartónak pedig két állása van, így nagyobb csomagok esetén is használható marad. További praktikus megoldás, hogy a csomagtér elválasztóhálója ledöntött hátsó ülésekkel is kihúzható, mivel a támlák hátoldalára van integrálva. A hibrid változat esetében egyébként az akkucsomag a hátsó ülések alatt foglal helyet, így nem vesz el a csomagtér befogadóképességéből.
A tágas csomagtartó persze nem minden, hiszen egy kombi vásárlása akármennyire is racionális szempontok alapján történik, azért a legtöbb embernek fontos, hogy jól nézzen ki az autó, amiért kiad néhány millió forintot. Az Auris Touring Sports-nak ezen a téren sincsen szégyenkeznivalója, mivel a ferdehátú változat formatervét örökölte, ami kellemes összhatást eredményez a kombi karosszériával párosítva. Akár még azt is el lehet rá sütni, hogy tipikusan japán, hiszen a Honda és a Mazda is hasonló úton jár, bár az új Mazda 3 kétségkívül a legszebb. Viszont abból nem létezik kombi, ahogyan egyelőre a Civic-ből sem, így hazai pályán az Auris Touring Sports helyzeti előnye egyértelmű.
A kombi Auris utastere szintén minőségi benyomást kelt, bár a német konkurencia érezhetően lépéselőnyben van a felhasznált anyagok és az elegancia tekintetében. Az összerakottság-érzet ugyan elsőrangú, de itt-ott azért találkozni kopogósabb műanyagokkal, például az ablakemelők környékén és a középkonzolon, továbbá a műszerfal sincs túldizájnolva. Az első ülések viszont átlagos testalkattal kényelmesek, és a helykínálattal sincsen gond, hátul is csak egy fokkal rosszabb a helyzet, de két felnőtt még elfér.
Képgaléria.
R.D.
A motorkínálat kétféle benzines és kétféle dízel erőforrásból áll, ami azt jelenti, hogy benzines téren az 1.33 literes VVT-i (99 Le) és az 1.6-os Valvematic (132 Le), míg dízel fronton az 1.4 D4-D (90 Le) és a 2.0 D4-D (124 Le) közül lehet választani. És természetesen elérhető a Prius hajtásláncával szerelt hibrid változat is, aminél az 1.8 literes VVT-i benzinmotor és az elektromotor egymástól függetlenül, és közösen is hajthatják az autót. A hajtáslánc legnagyobb teljesítménye 136 lóerő, míg a széndioxid-kibocsájtása mindössze 86 g/km, ami a legalacsonyabb a kategóriában.
Sajnos a Budaörstől Siófokig tartó menetpróbán a hibrid verzióhoz nem volt szerencsém, viszont a két dízelhez igen. A 1.4 D4-D 90 lóereje, a hatfokozatú precízen működő manuális váltóval megtámogatva jó párost alkot, viszont alacsony fordulaton kifejezetten halovány a teljesítménye. Nagyjából 2000-res fordulatszám után kezd el éledezni, vagyis érdemes kicsit kihúzatni a fokozatokat, ha gyorsítani is akarunk, főleg annak tükrében, hogy a váltó áttételezése elég hosszú, 130 km/óránál például csak 2500-öt forog, hatodikban.
A 120 km-es tesztút során egyébként, fele-fele arányú országúti és autópályás vezetéssel 4,7 literes átlagot produkált, ami remek értéknek számít, még úgy is, hogy csak egyedül ültem az autóban. A 2.0 literes dízel ezzel szemben 5.9 literrel jött visszafelé az M7-esen, igaz itt már két személlyel és 130-as átlagtempóval, vagyis a 6 alatti fogyasztás abszolút elfogadható, pláne annak fényében, hogy sokkal élénkebb és érzésre is jóval erősebb ez a motor, mint a kisebbik dízel, így a sokat utazóknak egyértelműen 2.0 literes javallott. Már csak azért is, mert abba több lengőkaros hátsó felfüggesztés jár, szemben az 1.4-es csatolt lengőkarával.
Az Toyota Auris Touring Sports ára 4,2 millióról indul benzines motorral, dízellel 5,5-ről, míg a hibrid 7 millió forintba kerül az alacsonyabbik felszereltséggel. Egy hibrid egyébként már gazdára is talált, hiszen a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ilyen autókkal fiatalítja a flottáját, melynek első példányát ünnepélyes keretek között Balogh Levente, a cég vezérigazgatója vette át Siófokon, ahol a helyi polgármester is gyarapodott egy plug-in hibrid Prius-szal a Toyota Motor Hungary jóvoltából, annak apropóján, hogy már Siófokon is van nyilvános töltő.