Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6a774c8f-a04e-4179-8b0b-addd2dc5e125","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A cég jelenleg mintegy 6000 embert foglalkoztat.","shortLead":"A cég jelenleg mintegy 6000 embert foglalkoztat.","id":"20241129_ktm-fizeteskeptelen-csod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a774c8f-a04e-4179-8b0b-addd2dc5e125.jpg","index":0,"item":"67913d7b-abac-4ef9-9a76-fce0320ee506","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_ktm-fizeteskeptelen-csod","timestamp":"2024. november. 29. 11:39","title":"Csődöt jelentett a KTM, Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebd5b7a8-31b7-40bd-aaa5-6e99b22af17d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter örülhet, Varga kinevezésével ő lesz a kormányzati gazdaságpolitika teljhatalmú ura, és megszabadul Matolcsytól, akivel látványosan haragban vannak.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter örülhet, Varga kinevezésével ő lesz a kormányzati gazdaságpolitika teljhatalmú ura, és...","id":"20241129_nagy-marton-varga-mihaly-mnb-varakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebd5b7a8-31b7-40bd-aaa5-6e99b22af17d.jpg","index":0,"item":"699200a7-8411-4abf-9270-0d80aaa0789d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_nagy-marton-varga-mihaly-mnb-varakozas","timestamp":"2024. november. 29. 10:08","title":"Nagy Márton elárulta, mit vár Varga Mihály jegybankelnökségétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"337d3888-a2f9-45f7-a66b-d19e30199f6d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Magyarországon is sok áruház forgalmazza a Belkinnek azt a hordozható töltőjét, amelyet most visszahív a gyártó. Ehhez magyar nyelvű űrlap is elérhető.","shortLead":"Magyarországon is sok áruház forgalmazza a Belkinnek azt a hordozható töltőjét, amelyet most visszahív a gyártó. Ehhez...","id":"20241128_belkin-tuzveszelyes-power-bank-visszahivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/337d3888-a2f9-45f7-a66b-d19e30199f6d.jpg","index":0,"item":"69854083-37a5-4177-8a89-e0e3a461979d","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_belkin-tuzveszelyes-power-bank-visszahivas","timestamp":"2024. november. 28. 10:03","title":"Ha ilyen hordozható töltője van, azonnal hagyjon fel a használatával – tűzveszélyes, visszahívják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől gyűjtött be a japán Hajabusza-2 űrszonda. A vizsgálata nem várt fejleményt hozott.","shortLead":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől...","id":"20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50.jpg","index":0,"item":"497f8e65-1464-4c18-a5b1-2e23bd3aa23b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","timestamp":"2024. november. 29. 18:03","title":"Mikroszkóppal nézték meg a Ryugu aszteroida mintáit, mikroorganizmusokat találtak rajta – aztán jött a csavar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7c292c6-8045-42ca-845f-ca57cad11f82","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két évre tiltották el Kovács Andrást, aki arról írt most, hogy a bírói függetlenséget sérti, ha el lehet őket mozdítani.","shortLead":"Két évre tiltották el Kovács Andrást, aki arról írt most, hogy a bírói függetlenséget sérti, ha el lehet őket mozdítani.","id":"20241129_eltiltas-tanacselnok-kuria-biro-jogi-allaspont-fuggetlenseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7c292c6-8045-42ca-845f-ca57cad11f82.jpg","index":0,"item":"fc4f2ccf-72cc-4092-8c9e-7dc9aee6ed45","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_eltiltas-tanacselnok-kuria-biro-jogi-allaspont-fuggetlenseg","timestamp":"2024. november. 29. 18:18","title":"Eltiltott egy tanácselnököt a Kúria elnöke, a bíró szerint az eltérő jogi álláspontja miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","shortLead":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","id":"20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7.jpg","index":0,"item":"498bb5d7-249b-4da8-b97a-930cbb91fe79","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","timestamp":"2024. november. 29. 07:59","title":"Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02421154-ae75-42a2-8a93-ac3945ae549e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Közelről akarta megvizsgálni egy tigriscápa, hogy mi van az egyik búvár kezében, aki inkább készségesen odaadta neki a telefonját.","shortLead":"Közelről akarta megvizsgálni egy tigriscápa, hogy mi van az egyik búvár kezében, aki inkább készségesen odaadta neki...","id":"20241128_tigriscapa-buvar-telefon-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02421154-ae75-42a2-8a93-ac3945ae549e.jpg","index":0,"item":"df9824b8-df58-4e12-aab0-8e1656005e20","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_tigriscapa-buvar-telefon-video","timestamp":"2024. november. 28. 14:03","title":"Cápa kóstolta meg egy búvár telefonját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e3c04e6-05f4-4751-a9e5-9b525b0eed92","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20241128_Marabu-Feknyuz-Nem-kell-az-unio-penze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e3c04e6-05f4-4751-a9e5-9b525b0eed92.jpg","index":0,"item":"3404bc87-52b0-40df-a415-24c8e2a7e02a","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Marabu-Feknyuz-Nem-kell-az-unio-penze","timestamp":"2024. november. 28. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Nem kell az unió pénze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Toyota Auris Touring Sports menetpróba: kockázatkerülőknek
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
Hét évig kellett rá várni, hogy a Toyota ismét képviseltesse magát a kompakt kombik mezőnyében. Vajon az Auris kombi beváltja a hozzáfűzött reményeket?
Európában évek óta a kompakt kategória modelljei a legnépszerűbbek, hiszen a helykínálat, a motorizáltság és a költségek tekintetében ezek jelentik az arany középutat. Ráadásul mindenféle karosszériaváltozat közül lehet manapság válogatni, azonban a vásárlók egynegyede továbbra a kombik mellett teszi le a voksát évről-évre, ami a hazai viszonyokra is igaz.
Ez már önmagában nyomós indok lenne, hogy a Toyota is beszálljon ebbe a versengésbe, de ha még azt is hozzávesszük, hogy cégek is előszeretettel vásárolják a puttonyos modelleket, akkor szinte már kötelező volt a japánoknak is felmutatni valamit. Ez a valami pedig nem más, mint az új Auris kombi változata, vagyis a Touring Sports, amivel a Toyota hét év után tért vissza a C-szegmensű kombik mezőnyébe, és egyedüliként hibrid hajtáslánccal is kínálja.
Képgaléria.
R.D.
Ugyan a Touring Sports padlólemeze és a tengelytávja megegyezik a ferdehátú változatéval, a hossza azonban 285 mm-rel nagyobb, ami kizárólag a csomagtér gyarapodásán érhető tetten. Alaphelyzetben 530 literes rakteret kínál, szemben a VW Golf Variant 605 literével, viszont a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák síkba döntésével 1658 literesre nő a tér, ami kategóriaelsőnek számít. Nem csak ebben jár élen, hanem a szériafelszereltség részét képező praktikus megoldásokban is.
Ilyen például, hogy a hátsó ülések a csomagtérben található kar meghúzásával egyszerűen ledönthetők, a kalaptartónak pedig két állása van, így nagyobb csomagok esetén is használható marad. További praktikus megoldás, hogy a csomagtér elválasztóhálója ledöntött hátsó ülésekkel is kihúzható, mivel a támlák hátoldalára van integrálva. A hibrid változat esetében egyébként az akkucsomag a hátsó ülések alatt foglal helyet, így nem vesz el a csomagtér befogadóképességéből.
A tágas csomagtartó persze nem minden, hiszen egy kombi vásárlása akármennyire is racionális szempontok alapján történik, azért a legtöbb embernek fontos, hogy jól nézzen ki az autó, amiért kiad néhány millió forintot. Az Auris Touring Sports-nak ezen a téren sincsen szégyenkeznivalója, mivel a ferdehátú változat formatervét örökölte, ami kellemes összhatást eredményez a kombi karosszériával párosítva. Akár még azt is el lehet rá sütni, hogy tipikusan japán, hiszen a Honda és a Mazda is hasonló úton jár, bár az új Mazda 3 kétségkívül a legszebb. Viszont abból nem létezik kombi, ahogyan egyelőre a Civic-ből sem, így hazai pályán az Auris Touring Sports helyzeti előnye egyértelmű.
A kombi Auris utastere szintén minőségi benyomást kelt, bár a német konkurencia érezhetően lépéselőnyben van a felhasznált anyagok és az elegancia tekintetében. Az összerakottság-érzet ugyan elsőrangú, de itt-ott azért találkozni kopogósabb műanyagokkal, például az ablakemelők környékén és a középkonzolon, továbbá a műszerfal sincs túldizájnolva. Az első ülések viszont átlagos testalkattal kényelmesek, és a helykínálattal sincsen gond, hátul is csak egy fokkal rosszabb a helyzet, de két felnőtt még elfér.
Képgaléria.
R.D.
A motorkínálat kétféle benzines és kétféle dízel erőforrásból áll, ami azt jelenti, hogy benzines téren az 1.33 literes VVT-i (99 Le) és az 1.6-os Valvematic (132 Le), míg dízel fronton az 1.4 D4-D (90 Le) és a 2.0 D4-D (124 Le) közül lehet választani. És természetesen elérhető a Prius hajtásláncával szerelt hibrid változat is, aminél az 1.8 literes VVT-i benzinmotor és az elektromotor egymástól függetlenül, és közösen is hajthatják az autót. A hajtáslánc legnagyobb teljesítménye 136 lóerő, míg a széndioxid-kibocsájtása mindössze 86 g/km, ami a legalacsonyabb a kategóriában.
Sajnos a Budaörstől Siófokig tartó menetpróbán a hibrid verzióhoz nem volt szerencsém, viszont a két dízelhez igen. A 1.4 D4-D 90 lóereje, a hatfokozatú precízen működő manuális váltóval megtámogatva jó párost alkot, viszont alacsony fordulaton kifejezetten halovány a teljesítménye. Nagyjából 2000-res fordulatszám után kezd el éledezni, vagyis érdemes kicsit kihúzatni a fokozatokat, ha gyorsítani is akarunk, főleg annak tükrében, hogy a váltó áttételezése elég hosszú, 130 km/óránál például csak 2500-öt forog, hatodikban.
A 120 km-es tesztút során egyébként, fele-fele arányú országúti és autópályás vezetéssel 4,7 literes átlagot produkált, ami remek értéknek számít, még úgy is, hogy csak egyedül ültem az autóban. A 2.0 literes dízel ezzel szemben 5.9 literrel jött visszafelé az M7-esen, igaz itt már két személlyel és 130-as átlagtempóval, vagyis a 6 alatti fogyasztás abszolút elfogadható, pláne annak fényében, hogy sokkal élénkebb és érzésre is jóval erősebb ez a motor, mint a kisebbik dízel, így a sokat utazóknak egyértelműen 2.0 literes javallott. Már csak azért is, mert abba több lengőkaros hátsó felfüggesztés jár, szemben az 1.4-es csatolt lengőkarával.
Az Toyota Auris Touring Sports ára 4,2 millióról indul benzines motorral, dízellel 5,5-ről, míg a hibrid 7 millió forintba kerül az alacsonyabbik felszereltséggel. Egy hibrid egyébként már gazdára is talált, hiszen a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ilyen autókkal fiatalítja a flottáját, melynek első példányát ünnepélyes keretek között Balogh Levente, a cég vezérigazgatója vette át Siófokon, ahol a helyi polgármester is gyarapodott egy plug-in hibrid Prius-szal a Toyota Motor Hungary jóvoltából, annak apropóján, hogy már Siófokon is van nyilvános töltő.