szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Hondánál is akkor futják a legjobbjukat, amikor kapnak egy kis szabadidős munkát a mérnökök. Ennek a legékesebb bizonyítéka, egy pályautós-vesrenymotor-alapú csővázas élményautó. Ez a Project 2&4.

A koncepció, amely Frankfurti Autószalonon debütál, egy MotoGP-s fejelsztés átültetése egy négykerekes járműre. Megpróbálták egy motorkerékpár szabadságát atadni egy négykerekűnek is. A lejellemzőbb adat, hogy mennyire kihegyezett a gép, a fordulatszámmérő piros tartománya 14 ezernél kezdődik.

A Honda Project 2&4-ben lényegében a két- és négykerekű járművek képességei fonódnak össze. Az alapot az RC213V versenymotor közúti használathoz igazított hajtóműve adja.

A 999 köbcentis, V4-es, négyütemű erőforrást a MotoGP versenyeken fejlesztették a Honda mérnökei a modell – 13 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál leadott - csúcsteljesítménye meghaladja a 215 lóerőt, míg a legnagyobb forgatónyomaték 118 Nm (10 500 f./perc).

Honda

A karosszériát tervező, valamint a motor beépítéséről döntő szakembereket az 1965-ös Honda RA272 versenyautó inspirálta, amely arról híres, hogy elsőként nyert a Honda Forma-1-es futamot vele, éppen 40 éve Mexikóban.

A konstrukció alapját egy speciális váz adja, erre épülnek a különféle alkatrészek, miként azt a kompakt motorkerékpároknál megszokhattuk. A modell teljes hossza 3040 milliméter, míg szélessége 1820, magassága pedig 995 mm. A középmotoros jármű tömege csupán 405 kilogramm.

Honda
Honda

Ha szeretne hasonló érdekességeket olvasni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!