szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A képen egy Mercedes Vito látható, nem véletlenül. De máris elmagyarázzuk.

Alig egy fél évvel ezelőtt számoltunk be először arról az új cégről, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Tesla riválisává válik. Az Atieva ebből kifolyólag szintén elektromos autókat akar gyártani, és mivel Kína legnagyobb autógyártója, a Beijing Electric Vehicle Company (BEVC) áll mögötte, így minden valószínűség szerint irdatlan mennyiségű pénz áll mögötte. A napokban ismét hallani lehetett róluk, ezúttal már egy konkrét elképzeléssel kapcsolatban.

A Reuters jelentése szerint a cég élén Bernard Tse, a Tesla korábbi alelnöke és elnökségi tagja, valamint Peter Rawlinson, a Model S korábbi főmérnöke áll, és a vezetésükkel máris elkészült az első autójuk: az Edna.

Mercedes-Benz

Az Atievának egyelőre nincs gyára, és ez rögtön meg is magyarázza a képet a Mercedes Vitóról. A helyzet ugyanis az, hogy valójában egy Mercedes-Benz Vitójuk van, ám a hagyományos meghajtás helyett elektromotor hajtja az összkerékmeghajtást, ami 900 lóerőt jelent a kocsi számára. Mindez azt jelenti, hogy még 2,3 tonnás súlya ellenére is 3,1 másodperc alatt teszi meg a 0-100 km/h-s sprintet. Az Atieva tervei szerint ugyanolyan hajtásláncot szerelnek majd bele, mint ami a Teslának van, és akkor még gyorsabb lehet: ugyanezt a sprintet 2,7 mp alatt vágja majd ki.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!