szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kínai tulajdonban lévő svéd márka először 5-ről 4 hengerre váltott, most pedig itt az első ennél is kevesebb hengeres motorja.

91 esztendős fennállása során eddig még sohasem készített háromhengeres motort a Volvo, most azonban bemutatkozott a vállalat első ilyen erőforrása. Az 1,5 literes lökettérfogatú új motor elsőként a nemrégiben debütált kompakt divatterepjáróban, a 2018-as Év Autójának megválasztott és általunk is alaposan letesztelt XC40-esben érhető el.

Amelyik XC40-es hátulján T3-as jelölés látható, abban biztosan háromhengeres turbós benzinmotor teljesít szolgálatot. Konkrétan egy ilyen egység:

Volvo

A 156 lóerős teljesítményű és 256 Nm nyomatékú Volvo XC40 T3 alaphelyzetben hatsebességes kéziváltót kap, de felár ellenében nyolcsebességes automataváltó is elérhető lesz hozzá. A 0-100-as sprintet 9,4 másodperc alatt letudó XC40 T3 magyarországi alapára 8,61 millió forint, ami jelentősen elmarad a 190 lóerős T4 10 millió forintos kezdőárától. Dízel fronton a 9,41 millió forintos és 150 lóerős D3 jelenti a belépőszintet.

A Volvo a későbbiekben várhatóan az XC40 plugin hibrid változatába is beszereli majd a kompakt T3-as motort, ezenkívül pedig már javában fejlesztik az XC40 tisztán elektromos hajtásláncú vadonatúj változatát is.

A Volvo a közelmúltban kiváló öthengeres motorjairól volt híres, egy ideje viszont már csak és kizárólag négyhengeres erőforrásokat szereltek a cég autóiba. A háromhengeres új benzinmotor az XC40 után várhatóan a gyártó más modelljeiben is fel fog bukkanni.

Volvo

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!