szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A Saint Tropez-i időjárás jobban passzolt volna a nyitott tetős kocsihoz, mint a budapesti, de így is komoly élmény volt kipróbálni a Méharit.

A Louis de Funes nevével fémjelzett "Saint Tropez-i csendőr" filmekből nemcsak a normál "Kacsa", vagyis a Citroën 2CV lehet ismerős, hanem egy erre a francia típusra nagyon hasonlító, csak éppen tető nélküli kisautó is. Ez nem más, mint a "Lütyő őrmester" által előszeretettel használt Citroën Méhari, melynek egyik patika állapotú példányát nemrégiben Budapesten volt alkalmunk egy rövid út erejéig kipróbálnunk.
©

Az egyik tevefajtáról elnevezett Méhari 1968-ban látta meg a napvilágot és az ezt követő 20 esztendőben közel 145 ezer példány készült belőle. A Dyane 6 platformra épülő vászontetős kompakt járgány karosszériája műanyagból készült, így a tömege alig 535 kilogramm.

©

Ennek ellenére nem éppen versenyautóként viselkedik a rendkívül puha, 2CV-rugózású Méhari, melynek motorházteteje alatt egy mindössze 602 köbcentiméteres kéthengeres léghűtéses boxermotor található. A 29 lóerős és 39 Nm nyomatékú erőforrás egy négyfokozatú kéziváltón keresztül adja le teljesítményét a kerekekre.

©

A rövid próbaút során a 121 km/h-s elméleti végsebesség közelébe sem merészkedtünk, aminek több oka is volt. Egyrészt egy oldtimer korú járművel nem igazán illik padlógázzal közlekedni, másrészt a derékig érő és csak részben biztonsági öves ülésekben négy felnőtt foglalt helyet, ami jelentősen megnövelte a jármű pillekönnyű alaptömegét. Harmadrészt a 0 Celsius fok körüli hőmérséklet és a hószállingózás sem volt éppen ideális a nagy sebességű haladáshoz.

©

Érdekesség, hogy 1980 és 1983 között egy rövid ideig négykerékhajtású változatban is készült a Méhari, ebből a remek terepjáróképességű kivitelből azonban csak 1300 példány hagyta el a gyártósorokat.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!