szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó flagship kategóriás luxusszedánját élőben először a Genfi Autószalonon lehet megtekinteni. Körbefotóztuk az új nagyágyút, amelynek már hazai árai is vannak.

Az Alpina Genfben tárta a nagyközönség elé a 608 lóerős V8-as biturbó 4,4 literes motorral szerelt B7-es modellt, mely a most ráncfelvarrt új 7-es BMW-re épül. És ugyanitt debütált maga az alapmodell is – mi a faceliften átesett csúcsváltozatot, az új M760Li-t jártuk körbe.
©

A korábbinál jelentősen nagyobb méretű hűtőrács nemcsak fotókon, hanem élőben is szinte sokkolóan nagynak tűnik. Módosultak továbbá a fényszórók és a hátsó lámpák is, az utastérben pedig a teljesen új infotainment rendszer jelenti a legkomolyabb változást, mely a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új X5-ösből már ismerős lehet.

©

A legolcsóbb változat a 265 lóerős dízelmotorral szerelt 730d, melynek normál tengelytávolságú alapváltozata hazánkban 28 millió forintba kerül. A 320 lóerős 740d xDrive alapára 31,6 millió forint, a kereken 400 lóerős 750d xDrive pedig minimum 36,8 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

©

Benzin-fronton a megújult hibrid rendszerű 745e jelenti a belépőszintet, a 394 lóerős modell listaára 32,2 millió forint. Az 530 lóerős 750i xDrive minimum 36,9 millió forintba kerül, az abszolút csúcsmodell M760Li xDrive-nak egyelőre nincs hazai ára, de körülbelül 55 millió forintos indulóárra lehet számítani.

©

Utóbbi flagship kategóriás luxuslimuzin ráncfelvarrás előtti változatát nekünk is módunkban állt alaposan kipróbálni, és szinte szóhoz sem jutottunk a biturbó V12-es erőforrás 610 lóerős produkciójától. A faceliftet követően ez a motor már "csak" 585 lóerős, ugyanis a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt egy Otto-részecskeszűrőt kellett rászerelni. Viszont legalább továbbra is a kínálatban maradt, annak ellenére, hogy a közelmúltban már többször is halálhírét keltették az ilyen és ehhez hasonló, politikailag nem éppen korrekt benzinzabáló erőforrásoknak.

©

Az M760Li teljesítménye ugyan csökkent, és emiatt 3,7-ről 3,8 másodpercre nőtt a 0–100-as sprint szintideje, ellenben a 800-ról 850 Nm-re növelt nyomaték miatt az új modell némileg rugalmasabb lett. Nem mintha eddig nem lett volna elképesztően rugalmas.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A válófélben lévő férj ki kell, hogy fizesse feleségének a házimunkát, mondta ki egy kínai bíróság

A válófélben lévő férj ki kell, hogy fizesse feleségének a házimunkát, mondta ki egy kínai bíróság

A Trabantok szülőhelyén készül a Seat első igazi villanyautója

A Trabantok szülőhelyén készül a Seat első igazi villanyautója

Az apa férfi, az anya főz, a nemzeti feleségjelölt meg csalódottan ácsorog a karcagi focipályán

Az apa férfi, az anya főz, a nemzeti feleségjelölt meg csalódottan ácsorog a karcagi focipályán