szerző:
Tetszett a cikk?

Nem, ez kivételesen nem egy kétkerekű Vespa, hanem egy parányi olasz személyautó.

A Vespa szó hallatán legtöbbünknek egy kétütemű kis robogó jut eszünkbe, pedig ilyen márkanévvel egykoron törpeautót is gyártottak. Konkrétan ezt a Vespa 400-at, melynek apró méretét jól demonstrálja, hogy jelen sorok írója körülbelül ekkora mellette:
László Ferenc

Az általunk a nemrégiben Zánkán megrendezett 2019-es Vespa Világtalálkozón szemügyre vett Vespa 400-at az olasz Piaggio cég rendelésére a francia ACMA-nál gyártották. Fourchambaultban 1957-től 1961-ig zajlott a típus gyártása, ezen időszakban körülbelül 30 ezer példány készült a nem túl nagy Fiat 500-asnál is kisebb járgányból.

László Ferenc
László Ferenc

A hátrafelé feltekerhető vászontetőt kapott mikroautó mindössze 2,85 méter hosszú, 1,27 méter széles, illetve 1,25 méter magas. Az 1,69 méteres tengelytávolságú Vespa 400 alig 360 kilogrammot nyom a mérlegen és 10 colos kerekeken gördül.

László Ferenc

A kéthengeres, kétütemű, léghűtéses 393 köbcentiméteres benzinmotor hátul keresztben van beépítve. A 13-14 lóerős teljesítményű, hátsókerék-hajtású apróság 95 km/h végsebességre képes, amit állóhelyzetből körülbelül 25 másodperc alatt lehet elérni vele. A 23 literes üzemanyagtartályú típust három-, illetve négyfokozatú kéziváltóval szerelték.

A Vespa 400 nem aratott túl nagy sikert, ugyanis az 50-es évek végén késve érkezett meg a mikroautók európai piacára, mára pedig igen kevés működőképes példány maradt fenn belőle.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!