Míg nálunk és a hasonló szocialista országokban egykoron az 1200-as és 1300-as
Ladák uralták az utcaképet, addig nyugaton és főleg az olaszoknál az említett orosz típusok eredeti alapmodellje, a
Fiat 124 számított igen népszerű modellnek. A típust 1966-ban dobták piacra, és rögtön meg is választották az 1967-es
Év Autójának.
Míg az olcsóbb példányokba 60 lóerős 1,2 literes OHV motor került, addig a sokkal izgalmasabb Special T kivitelek motorházteteje alatt 80 lóerős 1,4 literes DOHC, dupla vezérműtengelyes, felülvezérelt erőforrás rejtőzött. És 80 lóerő már elég volt ahhoz, hogy a hátsókerék-hajtású és alig 945 kilogrammos Special T végsebessége elérje a 165 km/h-t.
Egy ilyen Fiat 124 Special T adja az alapját ennek a most eladósorba került, elsőre könnyen Ladának nézhető versenyautónak is:
Az 1971-es évjáratú autó sportmotorja 160 lóerős teljesítményt ad le, ami igen élvezetessé teheti a 850 kilogrammra könnyített járgány vezetését. Az ötfokozatú Abarth kéziváltóval és ugyancsak Abarth eredetű sperrdiffivel szerelt régi Fiat Bilstein lengéscsillapítiókkal rendelkezik, és természetesen a bukócső sem hiányzik belőle.
A Németországban eladásra kínált, hivatalos TÜV és FIA dokumentumokkal rendelkező ritkaság árcéduláján 75 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 24 millió forintos összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.