24 millió forintért várja új gazdáját ez a Ladának látszó élményautó

Az egészen 1971-be visszarepítő patika állapotú élményautónak alaposan megkérik az árát.

  • hvg.hu hvg.hu
24 millió forintért várja új gazdáját ez a Ladának látszó élményautó
Míg nálunk és a hasonló szocialista országokban egykoron az 1200-as és 1300-as Ladák uralták az utcaképet, addig nyugaton és főleg az olaszoknál az említett orosz típusok eredeti alapmodellje, a Fiat 124 számított igen népszerű modellnek. A típust 1966-ban dobták piacra, és rögtön meg is választották az 1967-es Év Autójának.

Míg az olcsóbb példányokba 60 lóerős 1,2 literes OHV motor került, addig a sokkal izgalmasabb Special T kivitelek motorházteteje alatt 80 lóerős 1,4 literes DOHC, dupla vezérműtengelyes, felülvezérelt erőforrás rejtőzött. És 80 lóerő már elég volt ahhoz, hogy a hátsókerék-hajtású és alig 945 kilogrammos Special T végsebessége elérje a 165 km/h-t.

Egy ilyen Fiat 124 Special T adja az alapját ennek a most eladósorba került, elsőre könnyen Ladának nézhető versenyautónak is:

Classicdriver
Classicdriver

Az 1971-es évjáratú autó sportmotorja 160 lóerős teljesítményt ad le, ami igen élvezetessé teheti a 850 kilogrammra könnyített járgány vezetését. Az ötfokozatú Abarth kéziváltóval és ugyancsak Abarth eredetű sperrdiffivel szerelt régi Fiat Bilstein lengéscsillapítiókkal rendelkezik, és természetesen a bukócső sem hiányzik belőle.

Classicdriver
Classicdriver

A Németországban eladásra kínált, hivatalos TÜV és FIA dokumentumokkal rendelkező ritkaság árcéduláján 75 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 24 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.