szerző:
hvg.hu

Minden jel arra mutat, hogy a hiperautók végsebességrekord-hajhászása tovább folytatódik.

Nemrég számoltunk be arról, hogy az autógyártók közül elsőként a Bugatti lépte át a lélektani 300 mérföld/órás sebességhatárt: egy 1 600 lóerős egyedi Chironnal 304 mérföld/órás, vagyis mintegy 490 kilométer/órás tempót értek el. Ez új rekord, ami még akkor is elismerésre méltó, ha a Bugatti nem egy sorozatgyártású autóval érte el.
©

A Hennessey nem sokkal a rekorddöntés után gratulált a Bugattinak, és egyben megerősítette korábbi szándékát, miszerint a vadonatúj Venom F5-tel el kívánják érni a 310 mérföld/órás, vagyis mintegy 500 kilométer/órás sebességet.

©

Emlékezetes, hogy az amerikai gyártó 2017 végén lebbentette fel a fátylat a Bugatti Chiron-gyilkosnak kikiáltott Venom F5-ről, mely a világ leggyorsabb és legerősebb szeléről, az F5 tornádóról kapta a nevét. Igen találó módon, ugyanis a fejlesztők a bejelentéskor azt ígérték, hogy a járgány végsebessége eléri a 480 km/h-t. Aztán tavaly ősszel kiderült, hogy a hiperautó ennél is gyorsabb lesz, a végsebessége konkrétan 500 km/h magasságában fog alakulni.

Az első nagysebességű tesztekre ősszel kerülhet sor, a végleges specifikációjú autókat pedig az ígéretek szerint 2020-ban vehetik majd át a vásárlók.

©

Az alig több mint 1,3 tonnás hipersportkocsit egy 1 600 lóerős és 1 760 Nm-es 8 literes biturbó V8-as erőforrás mozgatja, ami az előzetes számítások szerint 10 másodperc körüli 0-300 km/h sprintet tesz lehetővé. A gyártó arra is felkészül, ha esetleg ez a motor kevés lenne az 500-as tempóhoz: ha az élet úgy hozza, akkor kettő helyett négy turbót szerelnek majd fel az erőforrásra.

A Hennessey Venom F5 árcéduláján 1,6 millió dolláros (457 millió forint) összeg olvasható, ami ebben a kategóriában nem mondható soknak, hiszen több riválisért akár 2 millió dollárnál (572 millió forint) is többet kérnek el. A manufaktúra huszonnégy darab ilyen hipersportautó legyártását tervezi, melyek közül tizenkettőt már előre el is adtak, tehát már csak tizenkettő eladó Venom F5 maradt.

És ha esetleg sem a Chiron, sem a Venom F5 nem nyeri el tetszésünket, íme a harmadik 480 km/h körüli végsebességűnek ígért versenyző, az 1 750 lóerős SSC Tuatara, melynek nemrégiben adták át az első végleges példányát:

©

 

©

Érkezőben továbbá az 1 600 lóerős Koenigsegg Jesko, mely ugyancsak 480 km/h körüli végsebességűnek ígért hiperautót a Genfi Autószalonon testközelből is megcsodáltuk.

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nyomoz a svájci rendőrség egy Magyarországon is köddé vált cég után

Nyomoz a svájci rendőrség egy Magyarországon is köddé vált cég után

Orvosi maszkkal az arcán lopott a szülészetről

Orvosi maszkkal az arcán lopott a szülészetről

Elektromos vezetőkkel kísérleteztek a tudósok, véletlenül megcsinálták a világ legsötétebb anyagát

Elektromos vezetőkkel kísérleteztek a tudósok, véletlenül megcsinálták a világ legsötétebb anyagát

Bemutatjuk, kit állított Orbán Viktor az uniós ezermilliárdok szétosztásának élére

Bemutatjuk, kit állított Orbán Viktor az uniós ezermilliárdok szétosztásának élére

Karácsony a megafonos vitáról: ismerem a főpolgármester sajátos stílusát

Karácsony a megafonos vitáról: ismerem a főpolgármester sajátos stílusát

Tudsz-e "kriptopénzül"?

Tudsz-e "kriptopénzül"?