Elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az 585 lovas gyári AMG verzió, illetve a korábbi 800 lóerős Brabus tuning után most itt egy még potensebb kocka terepjáró.
A nemrégiben debütált legdurvább gyári Mercedes G-osztály, a már általunk is kipróbált AMG G63 motorházteteje alatt egy 4 literes lökettérfogatú V8-as biturbó benzinmotor található, mely nem kevesebb mint 585 lóerős teljesítményt ad le. Ezenkívül a 850 Nm-es nyomatékcsúcs mellett sem mehetünk el szó nélkül, ami ráadásul már 2500-as fordulatszámtól a sofőr rendelkezésére áll.
A 2,4 tonnás német gigász alig 4,5 másodperc alatt képes állóhelyzetből 100-as tempóra gyorsítani, a végsebességét pedig 220 km/h-ra korlátozza az elektronika. Akinek ez esetleg kevés, az az AMG Drivers Package megrendelését követően akár 240-nel is repeszthet a G-osztállyal. Akinek pedig ez a teljesítmény kevés, az választhatja a Brabus legújabb tuning G-osztályát, íme:
A mellékelt fotókon a Frankfurti Autószalonon debütáló Brabus G V12 900 látható, ami a közelmúltban kijött 800 lóerős és 1000 Nm-es Brabus 800-on is alaposan túlmutat.
A V8-as biturbó motor helyére ezúttal egy 6-ról 6,3 literre felfúrt V12-es biturbó erőforrás került, ami nem kevesebb, mint 900 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 1500 Nm-es nyomaték társul. Pontosabban társulna, ha a hajtáslánc megkímélése érdekében a gyártó nem korlátozná "szerény" 1200 Nm-re.
A kilencfokozatú automata váltóval szerelt, 2,66 tonnásra hizlalt újdonság 3,8 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást, a végsebességet pedig 280 km/h-ra korlátozza az elektronika.
Az alapmodellnél 10 centiméterrel szélesebb Brabus G-osztály 23-24 colos kerekeken gördül és a belterét sem hagyták érintetlenül a Brabus munkatársai. A 720 ezer eurós (226 millió forint) G V12 900-ból mindössze 12 példány fog készülni. Összehasonlításképp, a 100 lóerővel gyengébb Brabus 800 "csak" 470 ezer euróba (148 millió forint) kerül.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.